תקראו לי מיושנת, תקראו לי הורסת מסיבות, אבל המכירה של הדור הבא של הקונסולות ה-PlayStation 5 ו-Xbox Series X לא ממש מעניינת אותי. זה בהחלט לא אומר שעוד כשנה אני לא אעמוד בתור כמו אחרוני הלקוחות לקנות את ה-PlayStation 5. אבל הסיבה העיקרית לכך היא כי משחקים נהדרים כמו המשחק הבא בסדרת God of War או Horizon: Forbidden West אמורים לצאת בשנה הבאה (אם הקורונה תאפשר) ולא כי אני מרגישה שאני חייבת להתחדש.

רק לבחור במה לשחק

נתחיל בדבר הכי ברור, הספרייה של הדור הישן מדהימה. אם מדברים על ה-PlayStation ניתן לראות הרבה משחקים אקסלוסיבים, שכל אחד מהם מתאים לקטגוריית משחקי העשור. בין היתר מדובר על The Last of Us (הראשון, לא השני, תילחמו איתי), Horizon Zero Dawn, God of War, Marvel's Spider-Man ועוד רבים וטובים.

אבל לא רק ב-PlayStation. גם ב-Xbox ניתן למצוא אחלה של דברים. נכון הם לא אקסלוסיבים אם יש לכם מחשב Windows, אבל ה-Game Pass שמאפשר לשחק משחקים מיום השקתם במחיר סביר, הוא המצאה גאונית ומתאימה מאוד לכיס של כל גיימר, משהו שסוני עדיין לא החכימה לעשות וזה חבל.

בנוסף, סוני פרסמה רשימה של משחקים שלא יעברו לדור החדש, אך היא מאוד קטנה ומונה רק 10 משחקים. למעשה, רוב משחקי ה-PlayStation 4 יעבדו גם בדור החדש, ואין המון משחקים חדשים שלא זמינים על גבי הדור הנוכחי, כך שנוצר מצב שאין לנו באמת משהו מיוחד ששווה לקנות בשבילו את הדור החדש, נכון לכתיבת שורות אלו. אתם יכולים להתווכח ולומר שיש משחקים אקסלוסיבים כמו Demon Souls, אבל אם בא לכם למות מיליון פעמים (מישהו אמר Sekiro?), תהנו. אני אשאר בערבות הנחמדות של Horizon.

מכירה מוגזמת

אז נכון, יש הרבה משחקים לשחק גם בדור הישן, אבל מה זה שווה אם אין לכם את הקונסולה עצמה? כמו שבטח שמעתם, יש מחסור רציני ב-PlayStation 5, שעליו דיווחנו כבר לפני 3 חודשים. מאז התחילו הרבה קונספירציות: האם סוני עושה את זה בכוונה כדאי להעלות את הביקוש לקונסולה החדשה, או שהם באמת יש בעיה בייצור הקונסולות? מה שלא תהיה הסיבה, הטירוף הבאמת מוזגם לקונסולות הדור החדש, פגע בהשקה עצמה, ואני יושבת לי בחדר, עם ה-PlayStation 4 הישן שלי ונהנת מהמשחקים שלי בלי הטירוף מסביב.

אם הצלחתם לקנות, אני שמחה בשבילכם, באמת. הממשק וחווית המשתמש של ה-PlayStation בהחלט נראים טוב מאוד, והשילוב של טלוויזיה תומכת 4K עם Xbox Series X בהחלט יביא את חוויית הגיימינג האולטימטיבית. גם כונן ה-SSD החדשני שבשתי קונסולות הדור הבא בהחלט עוזר להעלות משחקים במהירות, שלא יהיה לכם זמן להסתכל בטלפון.

ועדיין, גם לקונסולות הדור הישן, ובמיוחד ה-PlayStation שלי יש יתרונות. נכון, משחקים לא עולים כל כך מהר, והם יכולים להיראות יותר טוב, אבל זה לא פוגע בהנאה שלי. כך למשל, במשחקים כמו Marvel's Spider-Man: Miles Morales, המפתחים עשו עבודה מספיק טובה כדאי שהמשחק ירוץ בצורה חלקה גם בדור הישן.

Marvel's Spider-Man Miles Morales

מה שבהחלט מפריע לי זו הנהירה ההמונית לעבר "מה שחדש ונוצץ" במקום להסתכל על הדברים הטובים שיש בקונסולות הנוכחיות, שהן לא משמעותית פחות טובות. נכון, זמני הטעינה ארוכים (בחלק המשחקים) אבל עדיין תוכלו להנות ממשחקים נהדרים, עם מעט המתנה. גם העובדה שבחנויות אין מכירה של קונסולות הדור הבא עד פברואר, מראה שאין צורך לרוץ. לא, זה לא בא מתוך מרמור בגלל שלא השגתי את ה-PlayStation 5, אלא כי לא רציתי אותו מלכתחילה, לפחות בזמן הקרוב. אני בינתיים אשאר עם ה-PlayStation 4 הנאמן שלי.

לא כל מה שנוצץ זהב

אז אם יש לכם PlayStation 5 או Xbox Series X (או שניהם, לא שופטת), אתם כנראה לא קוראים את זה, כי המשחק עלה לכם כל כך מהר עם גרפיקה עוצרת נשימה, ואתם לא צריכים שכנוע. ואם אתם נשארים בינתיים עם הדור הישן, תהנו! העיקר שכולנו נמשיך לחוות משחקים מעולים ועולמות חדשים, גם בדור החדש וגם בדור הישן.

PlayStation 5 נמכר במחיר לצרכן של 1999 שקלים לגרסה בלי הכונן, ו-2449 לגרסה עם הכונן. Xbox Series X/S נמכרים במחיר של 1349 שקלים לגרסת Series S ו- 2199 שקלים לגרסת Series X.