שנת 2020 תזכר כשנה דרמטית כנראה בכל תחומי החיים שלנו, וכמובן שהדרמה לא דילגה על תחום החומרה והגיימינג, עם עליה מטאורית בדרישה לחומרת מחשב בכלל, ולמחשבים ניידים בפרט, והכל בשביל לתחזק עבודה/למידה מרחוק. הדרישה כל כך גבוהה, עד שכיום דגמים רבים של מחשבים ניידים הם sold out בשוק.

במסיבת עיתונאים שנערכה ביום שלישי האחרון, שיתפה חברת DELL את ליין החומרה החדש שלה לקראת שנת 2021, הכוללת את כל תחומי חומרת המחשבים, החל ממסכים ומחשבי AIO (מחשב הבנוי בתוך מסך), דרך סדרות מחשבים ניידים ביתיים עם תמחור אגרסיבי, לפטופים עסקיים עם חומרה מתקדמת, ועד למחשבים ומסכים מסדרת Alienware, מותג הפרימיום של DELL אותו רכשה החברה לפני כמה שנים.

לפטופים מכל מיני סוגים

הליין הביתי של DELL כולל כמה וכמה דגמים חדשים, הראשון הוא ה-Inspirion 3381 DESK, מחשב נייח עם מעבד Core I7 בעלות של פחות מ-2,000 ש"ח, ביחד איתו בתחום הנייחים הביתיים הצטרפו שני מחשבי AIO: ה-Inspirion AIO 5400 וה-Inspirion AIO 7700, שהם מחשבים שולחניים משולבים וחסכוניים במקום.

הליין הביתי כולל גם כמה מחשבים ניידים, כש-2 מהם בתצורת 2IN1, מחשבים ניידים שניתן לסובב את המסך שלהם עד ל-360 מעלות ולהפוך אותם לטאבלט, ה-Inspirion 5406 וה-Inspirion 7306, אותם ניתן לרכוש עם מפרט משתנה, בהתאם לדרישות החומרתיות של המשתמש. שני המחשבים מגיעים עם מסך מגע התומך בעט Stylus.

בנוסף הכריזה DELL על שני מחשבי פרימיום. הראשון הוא האח החדש במשפחת ה-G5, משפחת ניידי הגיימינג של החברה, והוא ה-G5-5500, עם מעבד i7 דור עשירי, כרטיס מסך מבית NVIDIA, מקלדת RGB, ושני מאווררים עוצמתיים לקירור המפרט הכבד. השני הוא ה-XPS 9310, מחשב 13 באינץ' תצורת 2IN1 דק וקטן, עם מעבד i7 דור 11 וכרטיס מסך מסדרת Iris Xe של אינטל, וכל זה בעיצוב פרימיום איכותי.

מחשבים קטנים לעסקים גדולים

הליין העסקי של DELL כולל שני דגמי מחשבים ניידים חדשים – Precision 5550 ו-Precision 5750, שתי תחנות עבודה עוצמתיות, אותן ניתן יהיה לקבל אפילו עם מעבדי Xeon אימתניים, ביחד עם כרטיסי מסך מבית NVIDIA להשלמת עמדת עבודה עם עוצמה חסרת פשרות.

המחשבים מסדרת Precision יכללו את מערכת הבינה המלאכותית החדשה של DELL, הנקראת Dell Optimizer, שלומדת את התנהגות המשתמש ומשפרת בצורה חכמה את ביצועי המערכת, ע"י ניתוח עומס העבודה וביצוע התאמות בהגדרות החומרה. אותה בינה מלאכותית גם משפרת את חיי הסוללה של המחשב ע"י מיטוב השימוש בחומרה, ומסייעת ליצירת זמני עבודה ארוכים יותר, וניידות גבוהה יותר.

בנוסף, הכרזה מעניינת נוספת מבית DELL היא ה-OptiPlex 7070 Ultra. מחשב נייח שולחני כל כך קטן, עד שהוא מתלבש על זרוע המסך, ומאפשר למשתמש ניצול יעיל יותר של שטח השולחן, עם אפס הפרעה מצד המחשב. למרות גודלו הקטן, ניתן לקבל את ה-OptiPlex 7070 Ultra אפילו עם מעבדי i7, עד 64GB של זיכרון RAM, ועם SSD NVME של עד 1TB, עם קומבינציות רבות למפרט החומרתי שלו, בהתאם לצורכי המשתמש.

הקרם-דה-לה-קרם – Alienware

למי שלא מכיר, Alienware הייתה חברה שהתמקדה במחשבי High End עם ביצועים מטורפים, שחברת DELL קנתה לפני כמה שנים, ומתחזקת אותו כמותג הפרימיום שלה למחשבי גיימינג. במסגרת מסיבת העיתונאים, DELL הכריזה על לא פחות מ-4 מחשבים חדשים מבית Alienware, כשאחד מהם הוא מחשב נייח, ואחד מהם מוגדר כ-"המחשב הנייד החזק ביותר בעולם".

ה-AURORA R11 הוא מחשב נייח לגיימינג בעיצוב עתידני, עם גמישות גבוהה בבחירת המפרט, החל ממפרט בסיסי הכולל מעבד i5 וכרטיס מסך GTX 1650, ועד למפרט עוצמתי הכולל מעבד i7 עם RTX 3080 החדש והעוצמתי. המארז העתידני של Alienware תומך, לא משנה איזו קונפיגורציה תבחרו, בקירור נוזלי למערכת כולה.

בתחום הניידים, הוכרזו 3 מחשבים ניידים חדשים, ה-M15 R3 בגודל 15 אינץ' וה-RM17 R3 בגודל 17 אינץ' הכוללים מעבדי אינטל עם אפשרות למעבדי i9K, עם ויסות מתחים מתקדם ומערכת קירור אפקטיבית במיוחד לשמירה על טמפרטורת עבודה תקינה לאורך זמן, ועם מסך מרשים בעל קצב רענון בסיסי של 144Hz, ועד 300Hz בגונפיגורציות החומרה המתקדמות יותר.

הנייד השלישי המוגדר כ-"המחשב הנייד החזק ביותר בעולם", הוא ה-AREA 51M R2, עם מסך 17 אינץ' בקצב רענון של 144/300/360 הרץ (בהתאם למפרט), ולא פחות מ-5 אפשרויות חומרה, כשהבסיסית מבינן כוללת מעבד i7, עם 16GB של זיכרון RAM וכרטיס מסך RTX 2060, והחזקה ביותר כוללת מעבד i9K, לא פחות מ-64GB של RAM וכרטיס מסך RTX 2080 Super מלא.

בהחלט יש למה לצפות

לא משנה לאיזה כיוון או סדרה אתם מכוונים – ל-DELL יש משהו מעניין להציע לכם. לא רק שהמחשבים החדשים מגיעים בכל צורה, גודל וגמישות מפרטית שיש, אלא שהם מגיעים גם עם האחריות והשירות המדהימים של DELL. האחריות תופסת עד 3 שנים ברוב המוצרים של החברה, וכוללת שירות עד הבית של טכנאי. במסיבת העיתונאים, החבר'ה ב-DELL הדגישו שמבחינתם הרכישה אצלם זה לא רק עד מעמד הקנייה של המוצר מהחנות, אלא במשך כל ה-3 שנים שגם מתלווים אליו עם האחריות. 

בנוסף לכל דיבורי החומרה המלהיבים, חברת DELL הכריזה על כך שעד שנת 2030 היא מכוונת שעל כל מוצר שהחברה תמכור – ימוחזר מוצר דומה שלה, וכן הוסיפה התחייבות כי 100% מאריזות המוצרים החדשים, וכמחצית מהרכיבים בהם, יהיו עשויים מחומרים ממוחזרים, או חומרים מתחדשים. בנוסף על כך, בפן האדמיניסטרטיבי, DELL מתכננת להגיע למצב שבו עד שנת 2030, לא פחות מ-75% מצריכת החשמל של החברה תגיע ממקורות מתחדשים, ומתכננת להגיע ל-100% עד שנת 2040, מה שמראה על המחויבות של DELL לא רק ללקוחות שלה, אלא גם לקהילה העולמית ככלל.