עם כל יום שעובר גדלה הציפייה למה שמצפה לנו בדור הקרוב של הקונסולות. מלבד שאלות לגבי החומרה שיש בכל קונסולה, והאם ניתן לשחק במשחקים שלנו מהדור הקודם, השאלה הבוערת היא כמובן – מה יצפה לנו מהרגע שאנחנו לוחצים על כפתור ההדלקה (או מדליקים מרחוק למי שלא רוצה לקום מהספה). הסרטון החדש ש-Sony פרסמה לקונסולת ה-PlayStation 5 שלה עונה על שאלה זו בדיוק. ה-PlayStation 5, כידוע לכם, צפוי לצאת בנובמבר הקרוב.

הסרטון נותן מבט למשחקיות של Sackboy: A Big Adventure, ומראה כיצד המשחק משתלב בצורה חלקה עם מערכת ההפעלה של ה-PlayStation 5. על הדרך אנחנו רואים גם כמה פיצ'רים חדשים שמשפרים משמעותית את חווית המשתמש בקונסולה.

ראשית כל, ניתן לראות שהחוויה מהירה הרבה יותר מאשר קונסולת ה-PlayStation 4. ניתן להמשיך במשחק מייד לאחר שמוציאים את הקונסולה ממצב מנוחה, ואפילו לעבור בין משחק למשחק במהירות. אחד הדברים שעוזרים למערכת ההפעלה להטען ולעבור בין משחקים בזריזות שכזו הוא כונן ה-SSD המותאם שהחברה חשפה בעבר. הוא צפוי גם לאפשר למשחקים להציע לנו חוויות שונות וחדשות, כמו למשל Ratchet and Clank: A Rift Apart.

playstation 5 ux

אבל השיפור הכי משמעותי שהוצג הוא שילוב התפריט הראשי במהלך המשחק, מבלי שתצטרכו לצאת למסך נפרד. התפריט הראשי מגיע עם חדשות ועדכונים לגבי משחקים שהמתשמש עוקב אחריהם. כל החדשות הללו מסודרות על פני כרטיסיות (Cards) שנמצאות מעל האייקונים של האפשרויות השונות, כך שלא צריך להתחיל לפתוח דפים חדשים.

אבל לא מדובר רק בחדשות על משחקים שעוקבים עליהם, יש גם כרטיסיות שמקושרות ישירות למה שאתם משחקים בו ברגע הנתון, כמו למשל טיפים להתקדמות בשלבים או עזרה במשחקים, מבלי שתצטרכו להתחיל לחפש תשובות ב-YouTube. את סרטוני העזרה שתמצאו תוכלו גם להציג על המסך בזמן שאתם משחקים.

בהדגמה של Sackboy: A Big Adventure הראו כיצד ניתן לקבל מהתפריט מידע על אילו מטלות נשאר לבצע בשלב שבו משחקים, וכן גם טיפים לגבי מה צריך לעשות במטלה שנותרה. בנוסף לאלה, הממשק גם משערך כמה זמן נשאר לכם לסיים את הפעילות או השלב שאתם כרגע משחקים, שזה מושלם למי מכם שצריך לתכנן זמנים.

playstation 5 ux

מלבד זה, הקונסולה תציע תמיכה נרחבת בתקשורת עם חברים בפלטפורמה. כשחבר מתחיל צ'אט קבוצתי, תקבלו פופ-אפ למסך שממנו ניתן להצטרף לשיחה בלי צורך לצאת לאפליקציה אחרת. כמו כן ניתן לצפות במה החברים שאתם מדברים איתם משחקים תוך כדי דיבור דרך Share Screen, בזמן שאתם משחקים במשחק שלכם. כל זאת בלי פגיעה נראיית לעין בביצועים של המשחק שמשחקים באותו זמן.

קונסולת ה-PlayStation 5 צפויה לצאת בחודש נובמבר השנה במחיר מומלץ לצרכן של 2499 שקל לגרסה הרגילה, ו-1999 שקל לגרסה ללא דיסק. לעוד חדשות אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בדף Facebook הרשמי של האתר.