אירוע החשיפה של ה-PlayStation 5 היה, מבחינתי, נהדר: איזון אופטימלי בין משחקים אקסלוסיבים מלאי הייפ, לצד משחקי אינדי מסקרנים (וספרתי 3 חתולים לאורך אירוע ההכרזה). אך מבין כל אלו, בולט עבורי כותר אחד משמעותי שמפצה על היעדרו של Knack 3, והוא כמובן Horizon Forbidden West.

הטריילר החדש והנדיב (3.5 דקות) מציג קפיצת דרך ויזואלית עבור משחק שמלכתחילה נראה נהדר, וניכר כי Guerrilla Games הולכים לנצל עד הסוף את המעבד הגרפי החדש של ה-PlayStation 5.

אמנם עלו שמועות בעבר על הפיתוח של המשך למשחק Horizon: Zero Dawn, אז יכולנו לצפות למשחק המשך במידה זו או אחרת, אבל זו כמובן היתה הפתעה מאוד משמחת לראות כל כך הרבה וכל כך מוקדם.

אני מודה כי מבחינת הנרטיב, הסוף של המשחק הראשון הותיר אותי מסופק: הקצוות העלילתיים נסגרו והמסתורין לגבי העולם בו אָלוי גרה כבר לא כזה מסתורי. בינתיים, עלילת המשחק החדש נשמרת בסוד במרתפים של Guerrilla Games אך ראינו בטריילר את סיילנס (Sylens) לשתי שניות וחצי, ואנחנו הרי יודעים שיש לו תכנית גדולה כלשהי לפצח את הקונספירציה מאחורי הקונספירציה.

לצד זאת, נראה כי הסדרה הולכת פה לכיוונים חדשים, ו-"בכיוונים חדשים" אני מדבר על מערב ארצות הברית. אלוי שלנו מגיעה, בין היתר, לְמה שנראה כמו גשר הזהב של סן פרנסיסקו והפארק הלאומי יוסמיטי – מה שרומז כי המשחק יתרחש, ככל הנראה, בקליפורניה (או מה שהייתה פעם קליפורניה. ז"ליפורניה?).

אמנם הכותרת "Forbidden West" מעידה כי אלוי נודדת מערבה, אבל בואו לא נשכח שהמשחק הראשון מתרחש בקולורדו (שהיא אמנם מזרחית מקליפורניה אבל לא בהרבה). הייתכן כי Guerrilla Games שומרים ווצ'ר (Watcher) בשרוול והמשחק למעשה ירחיק אף יותר מערבה מקליפורניה? ואולי המשחק בכלל יגיע לחלל? טוב טוב, אני סתם מכניס את עצמי להייפ מיותר… החלל בטח יהיה במשחק השלישי.

horizon forbidden west

בכל אופן, הטריילר חשף הפתעות נוספות הן בים, הן באוויר והן ביבשה. סצנות משחקיות (או כאילו-משחקיות, הטריילר כולו סינמטי) מתחת למים רומזות כי אלוי תשחה לא מעט במהלך "Forbidden West", ויותר מכך – ממש צוללת, מה שפותח כל-כך הרבה אופציות – כי הרי טרם נלחמנו ברובוטים האלה בתוך המים (מעניין אם הם עמידים בתקן IP68). בנוסף, אולי לא ראינו את אלוי רוכבת על חיה רובוטית מעופפת – אבל ההרים שמרחפים באוויר מרמזים כי ייתכן ותעופה תהיה חלק אינטגרלי מהמשחק, הרי איזו עוד דרך יש להגיע אליהם? לא יודע מה איתכם אבל לא ראיתי מעלית בטריילר.

מעבר לכך זה Horizon שאנחנו מכירים ואוהבים, לטוב ולטוב: אנו עתידים לרכב ארוכות, לטפס לא מעט וליהנות מנופים קסומים. יש אפילו דרקון סיני. אני לא יודע מה לומר עליו כי הוא לא נראה כמו בוס שנילחם מולו – אבל היי, "דרקון" ו-"Horizon" זה שילוב ביטויים שמוצא חן בעיניי מאוד. כמו כן, בואו נדבר על הפיל בחדר: ראיתם את הפיל שבסוף הטריילר? איזה בוס, כבר עכשיו אני מרגיש את האגודלים שלי רוטטים מהתרגשות (אני מדבר גבוה אבל תכלס כנראה אפסיד לבוס הזה כמה וכמה פעמים).

horizon forbidden west

תאריך למשחק עוד אין, אך אל תצפו לראות את Horizon: Forbidden West יוצא לאור לפני 2021. עד אז, אם אין לכם PlayStation 4 ואתם רוצים להשלים את המשחק הראשון, אל תשכחו כי Sony עתידים להוציא את Horizon Zero Dawn לספרייה של Steam מתישהו הקיץ (כחלק מתחילתה של ידידות מופלאה… אני מקווה). נעדכן כשיגיעו פרטים נוספים על המשחק, או למתכון מוצלח לפאי בננה.