לאחר לא מעט שמועות, Sony אישרה ש-Horizon Zero Dawn שיצא בלעדית ל-PlayStation 4, יגיע גם לשחקני המחשב בקיץ 2020. זהו אחד ממשחקי ה-PlayStation 4 הנמכרים והמצליחים ביותר, והוא פותח על ידי Guerrilla Games שאחראית גם לסדרת Killzone.

מדריך מזורז להשרדות בעתיד

Horizon Zero Dawn הוא משחק תפקידים ופעולה בעולם פתוח, שכולל אלמנטים של לחימה מנקודת מבט שלישית, התגנבות, יצירת ציוד, טיפוס, ועוד. הוא גם מזכיר משחקים כמו Far Cry, Monster Hunter: World, ו-Shadow of Mordor.

עלילת המשחק מתרחשת במאה ה-31, בעולם פוסט-אפוקליפטי שחיים בו שבטים קטנים של בני אנוש לצד רובוטים ענקים בדמות בעלי חיים ואפילו דינוזאורים, שאריות טכנולוגיות של הסיביליזציה האנושית המתקדמת שנעלמה. מנגד, השבטים פרימיטיביים יחסית ומשתמשים בקשתות וחניתות, אבל יש להם גם גישה מוגבלת לטכנולוגיה.

במשחק אנחנו מגלמים דמות בשם אלוי (Aloy), בת לאחד מהשבטים, שמוצאת את עצמה בתפקיד של לוחמת שיוצאת לגלות למה המכונות התחילו להיות עוינות. אלוי מצאה בילדותה מכשיר מציאות רבודה שנותן לה גישה למידע על הסביבה ועל רובוטים שהיא פוגשת, ועם ההתקדמות במשחק נוכל לבחור לה יכולות חדשות מעץ-יכולות שיאפשר לשחקן לעצב אותה ולשחק אותו בסגנון המשחק שלו. אלוי מצויידת בחנית, קשת, מלכודות ומכשירים אותם היא יכולה להרכיב ולשפר בעצמה דרך מערכת יצירת ציוד ואיסוף משאבים, ותוכל גם לרכב על רובוט משלה.

horizon zero dawn

המשחק זכה לציונים מחמיאים ולשבחים, בעיקר על הסיפור, הגרפיקה והדמויות, קיבל ביקורות חיוביות במיוחד וגם הגיע לרשימת משחקי השנה שלנו תחת הז'אנר של משחקי אקשן-הרפתקאות. הוא נחשב גם מאתגר, וישנם קרבות בהם אויבים מסויימים יוכלו להרוג אתכם במכה אחת או שתיים. מעניין יהיה לראות את הפוטנציאל הגרפי על ה-PC, כי על ה-PlayStation 4 הוא נראה נהדר.

מגיע למחשב, וזו רק ההתחלה

זה לא המשחק הראשון של Sony שיצא בלעדית ל-PlayStation 4 ומקבל גרסא ל-PC. גם Detroit: Become Human ושאר משחקי Quantic Dream קיבלו במהלך השנה שעברה פורטים למחשב, ובעוד חודשיים, גם Death Stranding יגיע למחשב. אפילו Final Fantasy 7 Remake, שיוצא בעוד חודש ל-PlayStation 4, יהיה אקסקלוסיבי למשך שנה בלבד.

הרמן הולסט (Hermen Hulst), מנהל PlayStation Worldwide Studios ומנהל בכיר לשעבר ב-Guerrilla Games, סיפר בראיון לבלוג של PlayStation שזו עוד דרך להגיע לקהל חדש ולהראות לו מה הוא "פיספס" מ-Sony. אם למשל ניקח את הדוגמה של Horizon Zero Dawn, שחקני המחשב יוכלו לשחק במשחק הראשון, ואם יוכרז משחק המשך בלעדי ל-PlayStation 5 כפי שהשמועות מרמזות, זה יהווה תמריץ טוב כדי לעודד שחקנים לקנות את הקונסולה החדשה.

Horizon Zero Dawn

לדבריו, השחרור של Horizon Zero Dawn לא אומר שעכשיו כל המשחקים של PlayStation צפויים להגיע גם למחשב. החברה תמשיך להתמקד בקונסולה, ואין כרגע תוכניות נוספות למשחקים שיצאו גם למחשב. נזכיר לכם ש-Sony מחזיקה בידיה בלעדיות על כותרים נמכרים כמו God of War ו-Marvel's Spider-Man שעוזרים לה למכור את ה-PlayStation 4. יהיה מעניין אם בעתיד הקרוב נראה עוד משחקים בלעדיים מגיעים למחשב, כמו למשל משחקי Uncharted או The Last of Us.

בשלב זה סוני עדיין לא הכריזה על תאריך יציאה מדויק ל-Horizon Zero Dawn, והזכירה רק את קיץ 2020 כמועד צפוי לגרסת ה-PC. המשחק זמין כבר עכשיו ל-PlayStation 4.