עדכון (16.09.2020):
תאגיד Sony פנו ל-gamesindustry.biz עם הכחשה אודות הדיווח של Bloomberg, וטענו כי לא שינו את מספר היחידות מאז שה-Plsaystation 5 נכנסה לייצור המוני.


כתבה מקורית:
לפי ידיעה של Bloomberg, תאגיד Sony תוריד את צפי הייצור של קונסולות ה-Playstation 5 ב-4 מיליון יחידות לשנת הכספים הנוכחית (אשר תסתיים בחודש מרץ). במילים אחרות, "רק" 11 מיליון יחידות צפויות לעזוב את פס הייצור בחודשיה הראשונים של הקונסולה – וזאת במְקום 15 מיליון כפי שתכננה החברה.

החדשות הללו מגיעות בהפתעה, משום שהשקה של 11 מיליון יחידות היתה למעשה התכנית המקורית של Sony. אבל בעקבות נגיף הקורונה, הבינו ב-Sony כי יותר אנשים תקועים בבית = יותר זמן לשחק, ועל כן הוחלט בהנהלה להוציא עוד יותר יחידות לשוק.

הסיבה ש-Sony הורידה את הצפי בחזרה ל-11 מיליון אינה מטעמים כלכליים, אלא כי פס הייצור של מערכת העל שבב (System on a Chip) שמוטמעת בקונסולה לא עומד בקצב.

אנליסט תעשיית הגיימינג דניאל אחמד צייץ בטוויטר כי עדיין יהיו יותר יחידות PlayStation 5 בחלון ההשקה שלה מאשר יחידות PlayStation 4 כשזו הושקה ב-2013 – אך הצפי המופחת החדש עתיד לפגוע ביחידות ה-PlayStation 5 שייצאו ב-2021. כלומר, לא תהיה לכם כל בעיה להשיג PlayStation 5 בחודשיה הראשונים בשוק. מה יקרה אחרי זה? ובכן, תקוו לטוב.

אנו עדיין לא יודעים מה יהיה מחיר הקונסולה הן בגרסה הרגילה והן בדיגיטלית, אך מחר, יום רביעי ב-23:00 (שעון ישראל) Sony מתכננת אירוע דיגיטלי בן 40 דקות בו היא עתידה, כנראה, אולי, בלי נדר, להכריז כמה יעלה התענוג. נעדכן אתכם בהקדם האפשרי אודות המחיר, במידה והוא לא יהיה יקר מדי ויגרום לנו לבכות בפינה.