חברת Asus חשפה בשבוע שעבר שני מחשבים חדשים מסדרת ZenBook Duo, המיועדים לביצועים גבוהים ומגיעים בעיצוב מרשים, עם מגוון רחב של אפשרויות חומרתיות כך שתוכלו לקבל את המפרט שמתאים לכם.

יש בין שני המחשבים האלו כמה הבדלים על אף שהעיצוב הכללי ואולי העיקרי שלהם זהה – שני מסכי מגע, המאפשרים נוחות מיטבית בעת השימוש, האפשרות לבצע מספר פעולות רבות במקביל ועוד. תרשו לי להציג את ההבדלים בין שני המחשבים האלו.

Asus ZenBook Duo 14

ה-ZenBook Duo 14 הוא המחשב הראשון שהוצג בפנינו, מדובר כאמור במחשב לביצועים גבוהים ועבודה עם ריבוי משימות במקביל. הוא מגיע בגודל של 14 אינץ', והוא דקיק למידי. משקלו הוא 1.6 קילו בלבד, ובהתחשב בכוח שיש למחשב הזה, מרשים שהצליחו לעשות אותו כל כך קטן וקליל. כמובן שגם הוא מגיע עם שני מסכים, האחד הוא המסך הראשי כמובן ובינו לבין המקלדת של המחשב יש את המסך השני. שני המסכים מגיבים למגע, והמחשב עצמו מגיע גם עם עט לעבודה ונוחה יותר.

על פי המפתחת, מטרת המסך התחתון היא למעשה לאפשר לנו לפתוח מגוון חלונות שונים במקביל ועדיין לאפשר לנו לראות את המרחשב בין החלונות. למשל, אם אנחנו מעצב גרפי שעובד עכשיו על פרוייקט עיצוב מורכב, נוכל לעשות זאת במסך העליון, ובמסך התחתון לפתוח לנו נגן מוסיקה, מייל או תוכנת התכתבויות כדי להישאר מחוברים בזמן העבודה.

חברת ASUS מבטיחה חיי סוללה ארוכים ביותר, והוא בנוי לעבודה ניידת כך שאם אתם מסתובבים הרבה בחוץ וצריכים מחשב חזק, יתכן וזה בהחלט יעמוד בדרישות האלו. הוא מאפשר ביצועים גבוהים גם כשהוא לא בטעינה.

מבחינת חיבורים אפשריים עבורו, יש לו מיקרו SD, חיבור לאוזניות, USB 3.2 GEN1, חיבור HDMI 1.4, ושני חיבורים נוספים של USB-C להטענה מהירה. נוסף לשלל החיבורים השימושיים האלו, למחשב יש חיבור וויפי חזק במיוחד.

מבחינת החומרה הפנימית שלו, הוא מצוייד במעבד מסדרת Intel Core i7 , כשזה מגיע לכרטיס גרפי, יש לנו כאן אפשרות לבחור בין NVIDIA GeForce MX450 או Intel Iris X, אבל כך או כך תקבלו מסך 1080P, ובנוסף המחשב מגיע עם חיבור ארגונומי שאליו ניתן לחבר את המחשב והוא מאפשר הקלדה נוחה, וכמובן שביחד עם המחשב יגיע גם עט עם רגישות לחיצה גבוהה למידי.

ZenBook Pro Duo 15 OLED

יתכן ושמתם לב לכך שהמספר בקצה הסדרה מעיד על גודל המחשב, אז גם במקרה של המחשב הזה, מדובר בגודל של 15 אינץ'. הוא כמובן גם שוקל יותר. המסך שלו תומך ברזולוציית 4K מרשימה, ותומך גם בטכנולוגית Ray Tracing עדכנית. בנוסף לאלו, הוא מגיע עם כונן SSD 1TB ולא פחות מ-32GB RAM.

בנוסף לשידרוג של הרזולוציה ויכולות הגרפיקה של המחשב הזה, הוא מגיע גם עם מעבד מסדרת Intel Core i9, מבחינת כרטיס גרפי, כאן אין בחירה: GeForce Next-Gen Laptop GPU כלומר – כרטיסי מסך מסדרת RTX 3000 החדשה של Nvidia). כמובן שכמו אחיו הקטן, גם המחשב הזה מגיע עם המעמד הארגונומי והעט לשימוש נוח וקל יותר במחשב.

ניכר שהמהנדסים ב-ASUS השקיעו כאן עבודה מרובה תוך התחשבות בפעולות המרובות שהצרכן צריך לבצע. המחשבים האלו חזקים במיוחד. אני יודעת שאשמח לראות אחד כזה ולנסות את היכולות שלהם ביחד עם האפליקציות השונות שעומדות לרשות הצרכן במחשב הזה.