ה-Jabra Elite 8 Active הן אוזניות TWS שמיועדות למשתמשים ספורטיביים, ולכן יושבות מושלם באוזן ומגיעות עם עמידות לאבק ומים. אבל מעבר לכך, הן מגיעות עם סינון רעשים אקטיבי (ANC) מהדור החדש של Jabra, שמספק ביצועים מרשימים במיוחד בבידוד השמע מהמרחב.

את חברת ג'ברה הדנית אין צורך להציג לכל מי שאי פעם שמע על אוזניות. לקראת סוף שנת 2023 השיקה החברה את אוזניות ה-Jabra Elite 8 Active, ביחד עם ה-Jabra Elite 10. בעוד שה-10 הן אוזניות יומיומיות, ה-8 מגיעות בגרסת Active שמיועדות למי מכם שמחפש לשלב את האוזניות שלו באורך חיים ספורטיבי.

אלו לא האוזניות הראשונות מבית Jabra שמכוונות לספורטאים ואנשים פעילים פיזית, אך בנוסף לשיפור באיכות השמע כמו שאנחנו מכירים בין דור לדור, ה-Jabra Elite 8 Active מגיעות עם מנגנון ANC משודרג שמבטיח שיפור פי 1.6 מהדור הקודם ועמידות גבוהה יותר לתנאי הסביבה – בין אם זה מים, זיעה, חול, אבק או "סתם" נפילות מגובה.

Jabra 8 Elite outside Box

על הנייר מדובר באוזניות מעולות, במיוחד כשאנחנו מכירים כבר את האוזניות הקודמות של החברה. אבל אחרי כל ההקדמה – איך ה-Jabra Elite 8 Acvite מרגישות באמת?

ג'ברה מכה שנית

אני לא יכול באמת לומר שאני מופתע מכך שה-Jabra Elite 8 Active הן אוזניות שיושבות בצורה נוחה מאוד באוזן, פשוט כי זה משהו שאנחנו כבר רגילים משאר האוזניות שאנחנו מכירים מבית ג'ברה – האוזניות חולקות את אותה הצורה ואת אותו העיצוב כמו בשאר האוזניות שפגשנו בעבר בסדרת ה-Elite, ה-Jabra Elite 3 יחד עם ה-Elite 7 Pro או ה-Elite Pro Active.

האוזניות מגיעות בבארבעה צבעים: שחור, כחול אפור וכרמל. בתוך הקופסה תמצאו כמובן את האוזניות והקייס שלהן, אך הן מגיעות יחד עם "פקקים" בשלושה גדלים: הבינוני (שמגיע מורכב על האוזניות עצמן) ועוד שני גדלים, קטן וגדול, בכדי לוודא שהאוזניות יתאימו לגודל האוזן שלכם באופן מושלם ויסייעו להן להישאר שם בזמן ריצה או כל ספורט אחר שתעשו איתן.

Jabra 8 Elite inside Box

במסגרת שני הדגמים החדשים של ג'ברה, החברה משתמשת שיטת ה-ShakeGrip שלה, שמשלבת מבנה קטן שיושב ממש בתוך האוזן בצורה נוחה, בשילוב עם אטמי סיליקון איכותיים וציפוי אוזניות בתרכובת חדשה שמסייעים להחזיק את האוזניה צמוד וחזק לאוזן, כך שאין מצב שהיא תיפול גם תו"כ הליכה או ריצת שטח שגורמות לזעזועים רבים באוזניים. השילוב של הגודל הקטן שלהן, ביחד עם משקל של 5 גרם בלבד לכל אוזניה, גורם לכך שתוכלו לשים אותן באוזניים שלכם לזמן רב מבלי לחוות עייפות וכאבים באזור האוזניים שלכם.

איתכם (כמעט) בכל מקום שאליו תלכו

השליטה ב-Jabra Elite 8 Active היא יחסית פשוטה – על כל אוזניה יש כפתור פיזי אחד שניתן להגדרה דרך התוכנה של Jabra בטלפון שלכם. אישית אני מוצא את הכפתורים הפיזיים הרבה יותר נוחים מאותם כפתורי מגע שנלחצים בטעות כשאתם נוגעים באוזניות (או אם אתם רוצים לשנות תנוחה באוזן או לדחוף עוד קצת פנימה), ומאפשר לכם סוג של פידבק לדעת אם באמת לחצתם על הכפתור או לא.

כאמור, השליטה באוזניות ניתנת לשינוי בצורה פשוטה דרך התוכנה, ולמרות האפשרויות הרבות הקיימות, מצאתי שההגדרות הבסיסיות של Jabra היו נוחות ביותר, כשלחיצה על האוזניה השמאלית תפעיל את מצב סינון הרעשים האקטיבי (ANC) ולחיצה נוספת תפעיל את מצב ה-HearThrough שיעזור לכם לשמוע את הסביבה גם כשהאוזניות נמצאות באוזניים שלכם. לחיצה כפולה על האוזניה השמאלית תזמן את העוזרת הקולית, איזו שלא תבחרו, ותאפשר לכם להשתמש בה לקיצורי דרך קוליים שתוכלו להגדיר.

האוזניה הימנית תעזור לכם לשלוט בשיחות ובעוצמת הווליום. לדוגמה, לחיצה כפולה על האוזניה תדלג לכם לשיר הבא ברשימת ההאזנה שלכם ולחיצה משולשת תחזיר לשיר הקודם. כמובן שלחיצה בודדת עוצרת או ממשיכה את השיר ששמעתם, וכמובן במצב שיחה – לחיצה לענות, לחיצה לנתק.

Jabra 8 Elite Earphones

כמו הרבה אוזניות חדשות, גם ב-Jabra Elite 8 Active חברת ג'ברה הוסיפו את היכולת לחברת את האוזניות אל שני מכשירים בו זמנית (גרסת BT 5.3), ואף הגדילה ושילבה בהן את טכנולוגיית ה-Bluetooth Low Energy (LE audio) החדשה שמאפשרת לחסוך בחיי סוללה תוך שמירה על איכות סאונד גבוהה.

מבחינת עמידות במים ואבק, האוזניות מגיעות עם דירוג IP68, מה שאומר שהן עמידות לחול ולאבק מצד אחד, ומצד שני עמידות גם לגשם ומים זורמים כמו מקלחת, ואפילו אל מול התזות קלות של מי מלח בים. בנוסף האוזניות קיבלו את תו התקן MIL-STD-810H, מה שאומר שהן עברו את בדיקות ההתאמה לסביבה של ציוד צבאי של צבא ארצות הברית, או במילים אחרות – הן קשוחות במיוחד.

לא רק נוחות – גם צליל מעולה

ה-Jabra Elite 8 Active הן ללא ספק אוזניות נוחות ועמידות כפי שראינו, אבל מעבר למעטפת שעליה דיברנו עד כה, גם הטכנולוגיה שבפנים מספקת תוצאה איכותית בדמות סאונד נקי ומאוזן יחסית, אך עם מעט דגש על הבאסים. אנחנו לא אומרים שהבאס יעיף לכם את האוזניות מהאוזניים, אבל הן כן נותנות לכם להרגיש שהבאסים נמצאים שם.

הסאונד שאיתו האוזניות מגיעות מהקופסה מגיע עם תדרים גבוהים ברורים ומיד (אמצע) מאוזן, כך שלמעשה out of the box מדובר בסאונד טוב במיוחד שזורם עם רוב סגנונות המוזיקה בלי שתצטרכו לגעת בו בכלל. אבל אם בכל זאת תרצו לשנות משהו, תוכלו לעשות זאת דרך התוכנה המוכרת של ג'ברה, ה-+Sound.

Jabra 8 Elite Earphones in case

ה-+Sound היא תוכנה יחסית נוחה, שתאפשר לכם להתאים את ה-EQ על פי רצונכם, בין אם בעזרת פריסטים מוכנים או בעצמכם. אל תצפו לרמת אולפן עם יכולות אינסופיות, אבל התוכנה כן מאפשרת גמישות גבוהה בתפעול האוזניות ובבחירת האיזון של המוזיקה בהתאם למה שהכי נוח לכם. ג'ברה הפעם בחרה שכן לתמוך בקודק הסאונד האהוב על אפל, ה-AAC, אך הם כן משתמשים בקודק ה-SBC. בניגוד לאוזניות הקודמות בסדרה, אין תמיכה ב-aptX, מה שאולי עשוי להפריע בצורה זניחה למשתמשי אנדרואיד.

השינוי המהותי שכן קורה ב-Jabra Elite 8 Active, הוא התמיכה בצליל מרחבי מבית דולבי (Spatial Sound), שלמעשה מרחיב את במת הסאונד של האוזניות וגורם לכם להרגיש כאילו הסאונד מגיע שלא מתוך האוזניות, אלא ממקור רחוק יותר, מה שגורם לתחושה שהצליל "מקיף אתכם". בגרסה הבכירה של האוזניות, ה-Jabra Elite 10, התמיכה הזו כוללת גם מעקב אחר תנועות הראש, מה שהופך את החוויה לאימרסיבית הרבה יותר.

שיחות ללא רעשי רקע, ובידוד רעשים כמעט מושלם

מצב סינון הרעשים האקטיבי (ANC) עושה עבודה טובה בבידוד של כמעט כל הרעשים שתוכלו למצוא בסביבה שלכם. ה-Jabra Elite 8 Active עברו איתי טיסבה לאירופה והיו עלי גם בשדה התעופה, גם במטוס, גם במטרו וגם בסתם הליכה ברחוב, ואני בהחלט יכול לומר שהבידוד שלהן כמעט מושלם, עד כדי כך שכשהורדתי אותן בחלק מהמקומות הופתעתי איך אפשר לשבת ולהתרכז במשהו עם רעשי הרקע שהאוזניות סיננו לי.

מעבר ל-ANC, מצב ה-HearThrough של האוזניות הפתיע אותי לטובה בדיוק שלו. יכולת ההעצמה של הסביבה הייתה כזו שהיה נדמה לי שאני בלי האוזניות כלל, יכולתי לנהל שיחות שלמות כשאני עם האוזניות, ואף לשמוע דברים קטנים שקורים סביבי. בנוסף, אתם כן יכולים לבחור כמה חזק יורגש ה-HearThrough דרך האפליקציה של ג'ברה, כדי להחליט כמה בא לכם לשמוע את העולם שבחוץ, בהתאם לסיטואציה שבה אתם נמצאים.

Jabra 8 Elite charging case

במהלך שיחות עם ה-Jabra Elite 8 Active , כמו רוב האוזניות של ג'ברה, הסאונד היה ברור מאוד ונקי, גם כשהייתי בסביבה יחסית רועשת. אז נכון, הן לא מצליחות לסנן 100% מהרעשים, אבל אני בהחלט יכול לומר שכשדיברתי איתן נשמעתי ברור יותר מאשר כשדיברתי ישירות לטלפון בצורה רגילה, כך שבהחלט אפשר לומר שיש פה איכות מוצלחת במיוחד של ANC ובידוד רעשי רקע בשיחה.

חיי סוללה שמתאימים ליומיום שלכם

מארז ההטענה של האוזניות גם הוא יהיה לכם מוכר מאוד אם השתמשתם בעבר באוזניות של החברה, במיוחד אם השתמשתם במוצרי סדרת ה-Elite. הוא קטן וקל (46.4 גרם בלבד), ומגיע בדירוג איטום של IP54, כך שאולי לא כדאי לשכוח אותו בבגד הים שלכם, אבל בהחלט אין בעיה לצאת לריצה שהוא אצלכם בכיס אם תרצו. מבחינת נוחות, המגנט שלו חזק מספיק בשביל לסגור בצורה מוחלטת את האוזניות בפנים, אבל לא חזק מידי כך שלא נוח לפתוח אותו כמו בדגמים קודמים בסדרה.

מבחינה פונקציונלית, הוא אכן עושה את העבודה שלו בצורה טובה ומחזיק את האוזניות במקום בעזרת מגנטים ונורת ה-LED של הבטריה ממוקמת בצורה חכמה מקדימה, שלא כמו בחלק מהאוזניות האחרות של Jabra שנורת הבטריה ממוקמת מאחור. אין הטענה אל-חוטית למארז עצמו, והוא נטען על ידי חיבור כבל USB-C בצד האחורי שלו.

Jabra 8 Elite Earphone in case

על פי ההצהרות של ג'ברה, ה-Jabra Elite 8 Active יכולות להחזיק עד 8 שעות של נגינה עם ANC, או עד 14 שעות ללא ANC. אם מכניסים למשווה את המארז שלהן, אז זמן הנגינה עולה ל-32 שעות ו-56 שעות בהתאמה. מעבר לכך, טעינה מלאה של המארז לוקחת כ-3 שעות בלבד, כך שגם אם הגעתם לקצה הסוללה, טעינה אחת בלילה תאפשר לכם להמשיך עוד כמה ימים שלמים של מוזיקה בלי בעיה, אך אם בכל זאת נתקעתם, טעינה של 5 דקות קצרות אמורות להספיק לזמן נגינה של שעה ללא ANC.

האוזניות עצמן נטענות מהמארז בצורה הרגילה והמוכרת, כך שפשוט מכניסים אותן למארז והן מתחילות להיטען. את המארז עצמו אפשר לטעון הן ע"י כבל USB-C (ותודה על זניחת חיבור ה-Micro-USB המעצבן) או בצורה אלחוטית על משטח הטענה מתאים, מה שהופך את הטעינה לנוחה יותר.

תשכחו שהם שם, ותשכחו מרעשי רקע

ה-Jabra Elite 8 Active הן אוזניות פשוט מעולות, בין אם אתם אנשים פעילים ספורטיבית ובין אם לא. העובדה שכמעט ולא משנה מה תעשו הן לא יצאו לכן מהאוזניות זה משהו שכמובן חשוב לאלו מכם שספורט הוא חלק מחיי השגרה שלהם, אבל גם אלו מכם שלא חיים ספורט מוצאים את עצמם הולכים במצבים שעשויים להזיז אוזניות רגילות מעט מחוץ לאוזן. עם האוזניות האלו אתם יכולים לשכוח מזה – הן פשוט נשארות שם.

ה-ANC החדש של ג'ברה פשוט מדהים. באמת. יכולת הבידוד שלכם מרעשי הרקע במרחב יכולה להוביל למצב שאתם תהיו מופתעים פתאום כשתורידו את האוזניות, ולא תבינו איך לא שמתם לב שזה הרעש שיש סביבכם, ואיך זה לא מציק לאנשים שאין להם אוזניות. כשתרצו לשמוע מוזיקה אבל כן לשמוע את הסביבה שלכם, מצב ה-HearThrough יאפשר לכם לשמוע את המוזיקה שלכם בצורה חדה וברורה מצד אחד, אבל להיות קשובים וערים לסביבה שלכם מצד שני.

מעט החסרונות שיש לאוזניות האלה, כמו היעדר התמיכה ב-AptX הם אולי חסרונות מעצבנים, אבל לא חסרונות מהותיים שאפשר להשוות ליתרונות הגדולים שיש באוזניות האלה, ואפשר לחיות איתם בלי בעיה, במיוחד כשמשווים אותן לאוזניות ספורטיביות אחרות בשוק. עם תג מחיר ששם אותן באותו אזור כמו ה-Apple Airpods 3, והרבה מתחת לאוזניות הדגל של סוני, בוס ואפל, מדובר באוזניות מעולות שבהחלט יתנו לכם תמורה למחיר, שעומד על 729 ש"ח.

אוזניות ה-Jabra Elite 8 Active סופקו על ידי חברת ביקונקט