ה-Jabra Elite 3 הן אוזניות עם שמע איכותי, שליטה קלה, איכות שיחה סבירה וחיי סוללה ארוכים במיוחד, וכל הטוב הזה מתחת לרף ה-400 ש"ח.


לאחר ההצלחה של החברה ליצב את עצמה כחברה מובילה בתחום האוזניות, בעזרת אוזניות כמו ה-Jabra Elite 85t, חברה ג'ברה השיקה שלושה דגמים חדשים של אוזניות, כשביניהן ה-Jabra Elite 3 שהן האוזניות הראשונות של החברה במחיר של מתחת ל-100$ (או כ-390 ש"ח בארץ), מה שממקם אותן בתחרות ישירה עם Anker, ו-JLab וחברות אחרות שידועות באוזניות איכותיות במחיר תקציבי.

ג'ברה לא מכוונת לירח עם ה-Jabra Elite 3. הן ללא מבטל רעשים אקטיבי (ANC) והן מאבדות את אחד הפיצ'רים הידועים של האוזניות של ג'ברה – היכולת להתחבר ליותר ממכשיר אחד בו זמנית, מה שאכן פוגע קצת בשימוש היום יומי של רוב הגיימרים, שבדרך כלל רוצים להיות עם אוזניות גם במחשב וגם בטלפון. אך גם כאשר מורידים את שני הפיצ'רים הללו, אנחנו נותרים עם אוזניות עם איכות שמע שעולה מעל הציפיות למחיר, חיי סוללה ארוכים ומעל הכל אוזניות איכותיות בעלות ביצועים טובים, דבר שלא תמיד אפשר לומר על אוזניות בטווח המחיר המדובר.

"עיצוב דני לאוזניים שלכם"

מבחינת עיצוב, ה-Jabra Elite 3 מציגות עיצוב קצת יותר מסוגנן מהדגמים הקודמים של החברה, וג'ברה מתארים את העיצוב כ-"עיצוב דני לאוזניים שלכם". האוזניות שאני קיבלתי הן בצבע כחול נייבי, אך את ה-Jabra Elite 3 אפשר למצוא גם באפור כהה, לילך ובז' אם אתם רוצים משהו יותר בהיר. במקום הכפתור העגול, תוכלו למצוא כפתור גדול שדומה במקצת לטיפה. אני אוהב את זה שהכפתור מכסה את כל השטח החיצוני של האוזניה, מאחר וזה נותן גישה יותר מהירה למצוא אותו וללחוץ עליו, במיוחד כשיש לו קליק נחמד בלחיצה.

האוזניות מרגישות מאוד טוב ונוח ברגע שהן באוזניים שלכם, בשונה מה-Jabra Elite 85t, ה-Jabra Elite 3 לא משתמשות בקצוות אובלים (Oval) אלא עגולים, כמו רוב האוזניות של החברות השונות. דבר זה מאפשר אטימה טובה יותר באוזן. בקופסה תקבלו שלושה סוגים של קצוות בגדלים שונים, כשהבינוניות מגיעות על האוזניות. קצוות אלו מאוד דומות לאוזניות הקודמות של ג'ברה ה-Elite 75t, אז אם אהבתם אותן, אז גם אלו ירגישו לכם מאוד דומות באיך שהן יושבות באוזן וזה שהאוזניות הללו יותר קלות עוזר לשימוש ממושך יותר. אני לא הרגשתי כאב או אי נוחות בזמן השימוש שלי ב-Jabra Elite 3.

איטום טוב של האוזן זה דבר מאוד חשוב לסינון רעשים פסיבי, והייתי מרוצה עם בידוד הרעשים של האוזניות הללו, למרות שאין להן את ה-ANC. דבר נוסף שחשוב לציין, שאולי אין להן את היכולת להתממשק ליותר ממכשיר אחד, אך הן כן עובדות באופן עצמאי זו מזו ואף אתם יכולים להשתמש רק באוזניה אחת. זה לא פיצ'ר שהיה קיים באוזניות האחרות של החברה, אז זה שינוי מבורך לשנת 2021.

תכונה חיובית שה-Jabra Elite 3 שומרת מקודמותיה, היא ה-HearThrough. מצב זה נותן לכם קצת יותר להיות מודעים לסביבה שלכם בעזרת שימוש ברמקולים החיצוניים בכדי להגביר את רעשי הסביבה בזמן שאתם עם האוזניות. אך לצערי, הפיצ'ר באוזניות האלו היה כל כך לא משמעותי ונמוך שלא הרגשתי צורך להשתמש בו. בזמן ניגון המוזיקה כמעט ולא יכולתי לשמוע את הסביבה שלי גם כשהפעלתי את המצב המיוחד.

ה-Elite 3 עומדות בתקן IP55, מה שאומר שהן עמידות לאבק יום יומי ויכולות לעמוד בזיעה ושפריצים של מים או גשם קל, אך לא הייתי מפיל אותן לשלוליות או נכנס איתן לבריכה.

נרתיק ההטענה – קומפקטי עם תחושה זולה

נרתיק ההטענה של האוזניות גם הוא יהיה לכם מוכר מאוד אם השתמשתם בעבר באוזניות של החברה והוא קצת יותר קטן וקונפקטי. אך הפעם, הוא יותר קל אך גם מרגיש שהוא עשוי מפלסטיק זול. מבחינה פונקציונלית, הוא אכן עושה את העבודה שלו בצורה טובה ומחזיק את האוזניות במקום בעזרת מגנטים. נורת ה-LED של הבטריה ממוקמת בצורה חכמה מקדימה, שלא כמו בחלק מהאוזניות האחרות של Jabra שנורת הבטריה ממוקמת מאחור. אין הטענה אל-חוטית לאוזניות והן נטענות על ידי חיבור כבל USB-C לנרטיק ההטענה בצד האחורי שלו.

מחינת חיי סוללה, Jabra טוענים כי האוזניות יכולות להגיע לכ-7 שעות של זמן האזנה ומנסיון עבר שלי עם החברה הם די מדוייקים במה שהם אומרים. נרטיק ההטענה מכיל מספיק בטריה ל3 הטענות מלאות לפני שתצטרכו להטעין אותו מחדש, מה שנותן כ-28 שעות של האזנה בסך הכל.

איכות סאונד ש-Jabra יודעת לתת

איכות הסאונד של ה-Jabra Elite 3 היא הרבה יותר טובה ממה שהיינו מצפים מאוזניות של 80$. האוזניות החדשות מספקות שמע מאוזן ונחמד עם קצת חיזוק של בס, אך לא ברמה חזקה מידי. השמע אינו מלא כמו באוזניות ה-Elite 85t, אך רחוקות מלהשמע בוציות או מלוכלכות. בעודי מקשיב ל-Sound of Silence של Disturbed הסאונד עושה עבודה יפה גם בקול הבס של הזמר וגם בנגינה העדינה והגבוה של הפסנתר. גם ב- Misty Mountains של ריצארד ארמיטג' מהסרט The Hobbit: An Unexpected Journy הקולות של הבס נשמעו טוב והיה אפשר לשמוע בצורה טובה וברורה את כל הכלים שניגנו ברקע.

האוזניות תומכות בקודקים של Bluetooth הכוללים את הקודקים הסטנדרטים של AptX ו-SBC אך אינם כוללים את הקודקים המועדפים על אפל, ה-ACC.

איכות המקרופון לא תעיף לכם את הכובע, אך לא קיבלתי תלונות כאשר השתמשתי באוזניות בזמן שיחות Zoom או טלפון רגילות. במהלך השיחות יכלו לשמוע אותי טוב וברור, אך כן יכלו לשמוע שאני עם אוזניות. אך במחיר כזה, זה בהחלט עונה על הציפיות שלי.

תפעול פשוט דרך האפליקציה

האפליקציה של ג'ברה, Sound Plus, נותנת לכם אפשרות לשנות את ה-EQ של האוזניות על ידי הגדרות מוכנות מראש כמו בס יותר חזק או חיזוק של הצלילים בתדר הגבוה, אך לא נותנת לכם את האפשרות לכוון את ה-EQ בעצמכם, דבר זה שמור לאוזניות היקרות יותר. דבר זה מרגיש לי קצת מוזר, מאחר ואפשרות זו כן קיימת בתוכנה עצמה באוזניות הקודמות, אך אני מעדיף שיתנו אפשרויות מוכנות של EQ מאשר כלום ושום דבר.

השליטה באוזניות מבחינת תפקוד הכפתורים גם היא נעולה, אך היא די נוחה לשימוש. האוזניה הימנית שולטת בשליטה של השמע, בעוד השמאלית מזמנת את העוזרת הקולית המועדפת עליכם (האוזניות תומכות ב-Amazon Alexa, בסירי ובעוזרת של גוגל). במכשירים מבוססי אנדרואיד, ג'ברה נותנת לכם אפשרות של חיבור מהיר יותר של האוזניות למכשיר הסלולרי שלכם.

Jabra Elite 3

מחיר VS פיצ'רים

למרות המחיר המושך (80$ בלבד) והתפקוד הסולידי של האוזניות, יש לא מעט הערות שעולות מהשימוש, שלא ברור איך ג'ברה בחרה להשמיט, היות וראינו אותן בפן חיובי באוזניות הקודמות בסדרה.

ה-Jabra Elite 3 משתמשות בצפצופים במקום דיבור להודיע על חיבור או בעיה עם האוזניה שלא כמו באוזניות הקודמות של החברה. בנוסף, השמע לא עוצר אוטומטית כשאתם מוציאים אוזניה אחת מהאוזן. וכמובן הדבר שהיה הכי חסר לי באוזניות היה ה-ANC, דבר שאנחנו כן רואים עכשיו גם באוזניות תקציביות מחברות אחרות. הייתי שמח אם ג'ברה היו משקיעים קצת יותר באוזניות התקציביות שלהם בדגם הבא.

אך למרות כל זה, האוזניות הראשונות של החברה מתחת ל-400 ש"ח, ה-Jabra Elite 3, הצליחו להרשים אותי עם השמע האיכותי שלהן, השליטה הקלה, איכות שיחה סבירה וחיי הסוללה הארוכים.

אוזניות ה-Jabra Elite 3 סופקו על ידי חברת ביקונקט.