ה-Jabra Elite 4 Active הן אוזניות ספורטיביות שתופסות היטב את האוזן, עמידות במים ואבק, עם סינון רעשים אקטיבי טוב ופרופיל סאונד איכותי ישירות מהקופסה.

בשוק של היום זה ממש לא קשה למצוא אוזניות אלחוטיות לספורט או אימוני כושר שהן גם נוחות, גם עמידות למים ואבק, וגם עם יכולות סינון רעשים אקטיבי (ANC), אך המחיר הוא בד"כ מכשול רציני לרבות מהאוזניות שעומדות ברף, והרבה אנשים (במיוחד אנחנו הישראלים) מחפשים משהו שהוא נחמד לחשבון הבנק שלנו וגם טוב לריצות הבוקר (או ערב) שלנו. ה-Jabra Elite 4 Active, הן דוגמה מצוינת לזה.

זה בדיוק המשחק שמשחקות ה-Jabra Elite 4 Active. הן לגמרי עמידות למים (IP57), מעוצבות להחזיק היטב באוזן שלכם, ויש להן אפילו מספר פיצ'רים נוספים כמו סינון רעשים אקטיבי, מצב שקיפות (HearTrough) ואפשרות שינוי של EQ. וכל זה במחיר מאוד סביר של 389 ש"ח.

Jabra Elite 4 Active while training with dog

אז אחרי ההקדמה הזאת, האם אלו האוזניות שאתם מחפשים? בואו נבדוק.

לא חורגות מהמשוואה

באופן כללי, ליין המוצרים של מותג ה-Elite של ג'ברה הוא בין האוזניות הכי נוחות שבדקנו וסיקרנו וה-Elite 4 Active לא חורגת מהמשוואה של שאר המשפחה. מבחינת העיצוב החיצוני שלהן, הן דומות עד מאוד לקו העיצובי השולט בשאר המשפחה, כמו ה-Jabra Elite 3 יחד עם ה-Elite 7 Pro או ה-Elite Pro Active, שיש להן אחיזה מאוד דומה ל-Jabra Elite 4 Active.

הן מגיעות בשלושה צבעים: שחור, כחול נייבי וירוק מנטה, וכמובן שהן מגיעות יחד עם "פקקים" בשלושה גדלים: הבינוני (שמגיע מורכב על האוזניות עצמן) ועוד שני גדלים, קטן וגדול, בכדי לוודא שהאוזניות יתאימו לגודל האוזן שלכם באופן מושלם.

החלק הפנימי של האוזניות, ה-"פקקים", עשוי מפלסטיק חלק והחלק החיצוני עשוי מחומר עם הרגשה של גומי. הן לא באותה רמת גימור כמו ה-Elite 7 Acitve שמעליהן ברמה ובמחיר, אך הן קצת יותר חלקות אך הן גם לא באותה טקסטורה כמו ה-Elite 3, בדיוק באמצע.

Jabra Elite 4 Active out of case

שילוב הגודל הקטן שלהן יחד עם הצורה הארגונומית, הטקסטורה והמשקל הקל שלהן זה מה שגורם להן להישאר היטב באוזן שלכם, מה שאומר שהן יכולות להיות שם לזמן רב ובמהלך אימון אינטסיבי גם ללא שימוש בעיצוב מיוחד על הגומי שתופס את האוזן. אבלבגלל זה, דברים שגורמים לתנועות של האוזן והתעלות, החל מדיבור ועד התעטשות (לבריאות!), ויכול להיות שתמצאו את עצמכם מחזירים את האוזניה קצת יותר פנימה לאוזן.

עמידות IP57 יחד עם ממשק נוח

בכדי לשלוט באוזניות ללא השימוש בטלפון שלכם, אתם יכולים להעזר בכפתור הפיזי אשר נמצא על האוזניות. אני אישית מאוד אוהב ושמח על הכפתור הפיזי ולא כפתורי טאצ' ממספר סיבות, אך במיוחד מפני שזה מאפשר שליטה מלאה על האוזניות גם במזג אוויר קר כשאנחנו עם כפפות. סיבה נוספת היא פשוט מפני שאני יכול לדעת בוודאות אם לחצתי או לא, דבר שבזמן פעילות גופנית מאוד עוזר ומשחרר מחוסר הודאות של הלחיצה.

השליטה באוזניות אינה ניתנת לשינוי כמו באוזניות הדגל, אך היא פשוטה ביותר ולא השתנתה משאר האוזניות של ג'ברה. לחיצה אחת קצרה על האוזניה השמאלית תפעיל את מצב סינון הרעשים האקטיבי ולחיצה נוספת תפעיל את מצב ה-HearThrough שיעזור לכם לשמוע את הסביבה גם כשהאוזניות נמצאות באוזניים שלכם. לחיצה כפולה על האוזניה השמאלית תזמן את העוזרת הקולית ותאפשר לכם להשתמש בה לקיצורי דרך קוליים.

Jabra Elite 4 Active in ear

האוזניה הימנית תעזור לכם לשלוט בשיחות ובעוצמת הווליום. לדוגמה, לחיצה כפולה על האוזניה תדלג לכם לשיר הבא ברשימת ההאזנה שלכם ולחיצה משולשת תחזיר לשיר הקודם. כמובן שלחיצה בודדת עוצרת או ממשיכה את השיר ששמעתם, וכמובן במצב שיחה – לחיצה לענות, לחיצה לנתק.

מבחינת עמידות במים ואבק, האוזניות מגיעות עם דירוג של IP57, מה שאומר שהן עמידות למים ולאבק לחלוטין ותוכלו לשים אותן במים עד לעומק של מטר ולמשך 30 דקות. אז אם הן נופלו לחול או לשלולית אתם לא צריכים לדאוג.

נותנות את המוטיבציה להתאמן

אוזניות ספורטיביות שלא נותנות מוטיבציה להתאמן לא שוות כלום. ה-Elite 4 Active בהחלט נותנות את מה שצריך – הן משלבות את הסאונד המאוזן והטוב של ג'ברה יחד עם מנה נוספת של באס מוגבר. אנחנו לא אומרים שהבאס יעיף לכם את האוזניות מהאוזניים, אבל הן כן נותנות מנה יפה שתספיק כדי לגרום לכם לזוז יחד עם המוזיקה בזמן שאתם נאבקים בעצמכם להמשיך לרוץ. בין אם אתם אוהבים רוק כבד או מוזיקה סינטטית בזמן הפעילות הספורטיבית שלכם, ה-Elite 4 Active בהחלט יעמדו בקצב.

הסאונד הדיפולטיבי של האוזניות נותן טדרים גבוהים ברורים ומיד (אמצע) מספקים, ומצאתי שהסאונד ישירות מהקופסה טוב עם כל סגנונות המוזיקה השונים, אבל אם אתם רוצים לשנות אז אתם תמיד יכולים לעשות את זה דרך האפליקציה של ג'ברה, ה-+Sound.

ה-+Sound נותנת לכם להתאים את ה-EQ על פי רצונכם, בין אם בעזרת פריסטים מוכנים או בעצמכם. אל תצפו שתוכלו לשנות בצורה דרסטית את הסאונד אבל יש שם מספיק שינויים בשביל שתוכלו להגביר (או להנמיך) את הבס והטרבל לסגנונות שמע שונים.

ג'ברה בחרה לא לתמוך בקודק הסאונד האהוב על אפל, ה-AAC, אך הם כן משתמשים בקודק ה-SBC. בנוסף, הן תומכות ב-aptX למכשירי אנדרואיד, מה שאומר שכן יהיה הבדל בסאונד בין מכשירי אנדרואיד ואפל, אבל הוא לא משמעותי לרוב המשתמשים.

סינון רעשים טוב ושיחות באיכות גבוה

מצב סינון הרעשים האקטיבי (ANC) עושה עבודה טובה בבידוד הרעשים הנמוכים ורעשי המיד (אמצע), אך כן נותן לרעשים גבוהים להיכנס. מעבר ל-ANC, מצב ה-HearThrough של האוזניות הפתיע אותי מאוד. יכולת ההעצמה של הסביבה הייתה כזו שהיה נדמה לי שאני בלי האוזניות כלל, יכולתי לנהל שיחות שלמות כשהאוזניות באוזניים שלי ואפילו לשמוע אם המזגן עובד. פה אתם כן יכולים לבחור כמה חזק יורגש ה-HearThrough דרך האפליקציה של ג'ברה.

במהלך שיחות עם ה-Elite 4 Active, כמו רוב האוזניות של ג'ברה, הסאונד היה ברור מאוד ונקי והן שמרו על רעשים לא נחוצים מחוץ לשיחה, במקרים והיה המון רוח סביבי, הן לא הצליחו לסנן הכל אך לא ברמה שהרוח הפריעה לשיחה.

Jabra Elite 4 Active case back

אתם יכולים לבחור אם אתם רוצים להפעיל את מצב side-tone (אשר פועל כמו מצב השקיפות, HearThrough, פשוט בשיחות טלפון), זה נותן לכם אפשרות לשמוע את עצמכם בצורה יותר טובה, מה שיכול לעזור לכם לא לצעוק בשיחות.

סוללה שתספיק לכם לכל היום

נרתיק ההטענה של האוזניות גם הוא יהיה לכם מוכר מאוד אם השתמשתם בעבר באוזניות של החברה, במיוחד אם השתמשתם במוצרי סדרת ה-Elite. אך לצערי כמו ב-Elite 3, הוא עשוי מפלסטיק זול. מבחינה פונקציונלית, הוא אכן עושה את העבודה שלו בצורה טובה ומחזיק את האוזניות במקום בעזרת מגנטים. נורת ה-LED של הבטריה ממוקמת בצורה חכמה מקדימה, שלא כמו בחלק מהאוזניות האחרות של Jabra שנורת הבטריה ממוקמת מאחור. אין הטענה אל-חוטית לאוזניות והן נטענות על ידי חיבור כבל USB-C לקייס ההטענה בצד האחורי שלו.

על פי ההצהרות של ג'ברה, ה-Jabra Elite 4 Actvie יכולות להחזיק עד כ-7 שעות שמע רצופות לכל הטענה, אבל זמן ההשמעה כמובן מושפע מאוד מאופן השימוש שלכם, כשעיקר ההשפעה היא כמה חזק סינון הרעשים שלכם והווליום שבו אתם מאזינים. מארז הטעינה עצמו מכיל בתוכו הטענה של כ-21 שעות נוספות לאוזניות שלכם, מה שיתן לכם סך הכל 28 שעות של האזנה אם אתם רחוקים מנקודת חשמל.

Jabra Elite 4 Active out of case

נוחות לכיס ולאוזן

אוזניות ה-Jabra Elite 4 Active, הן אוזניות אשר תופסות היטב את האוזן, מגיעות עם עמידות במים ואבק, וכוללות סינון רעשים אקטיבי טוב, ביחד עם פרופיל סאונד איכותי ישירות מהקופסה.

אז כן, יש בהן פשרה על פיצ'רים בכדי לעמוד ביעד של מחיר נמוך, כמו היכולת להתחבר לשני מכשירים במקביל, או טעינה אלחוטית לקייס הטעינה או הפסקת השמע כשמוציאים את האוזניה מהאוזן. קשה למצוא אוזניות מושלמות בסביבות המחיר שלהם, אבל במחיר של 389 ש"ח ה-Jabra Elite 4 Active הן בהחלט אוזניות משתלמות.

אוזניות ה-Jabra Elite 4 Active סופקו על ידי חברת ביקונקט.