Home חדשות

Jabra Elite 4 ביקורת: אוזניות לקהל הרחב

Jabra Elite 4

ה-Jabra Elite 4 הן אוזניות TWS שתופסות היטב את האוזן ועמידות גם למים וגם לאבק. ביחד עם סינון רעשים אקטיבי טוב ופרופיל סאונד איכותי ישירות מהקופסה, מדובר באוזניות מעולות לאלו מכם שאוהבים שקט מוחלט בזמן האימון שלהם.

חברת ג'ברה הדנית החליטה שהיא רוצה להוציא אוזניות חדשות לליין אוזניות ה-Elite, ולתת לקהל הלקוחות שלה אפשרות ביניים טובה, עם תקינת IP לעמידות במים ואבק, ובעיקר תוספת של בידוד רעשים אקטיבי (ANC) טוב ופרופיל סאונד רחב וטוב אך במחיר שמתאים לכל אחד.

זה בדיוק המשחק שמשחקות ה-Jabra Elite 4. הן מאוד דומות מבחינת ביצועים לאחות הספורטיבית שלהן שהושקו לפני כשנה, אוזניות הספורט Jabra Elite 4 Active, עם מספר שינויים ותוספות בכדי ליישר קו עם שאר דגמי החברה, וכל זאת מבלי להקפיץ את המחיר.

Jabra Elite 4 Top

אז אחרי ההקדמה הזאת, האם אלו האוזניות שאתם מחפשים? יצאנו לבדוק.

לא חורגות מהמשוואה

באופן כללי, ליין המוצרים של מותג ה-Elite של ג'ברה הוא בין האוזניות הכי נוחות שבדקנו וסיקרנו וה-Elite 4 לא חורגת מהמשוואה של שאר המשפחה. מבחינת העיצוב החיצוני שלהן, הן חולקות את הצורה ואלמנטי העיצוב העיקריים ששולטים גם בשאר האוזניות בסדראה, כמו ה-Jabra Elite 3 יחד עם ה-Elite 7 Pro או ה-Elite Pro Active, שיש להן אחיזה מאוד דומה ל-Jabra Elite 4.

הן מגיעות בשלושה צבעים: אפור כהה, כחול כהה, בז' ולילך, וכמובן שהן מגיעות יחד עם "פקקים" בשלושה גדלים: הבינוני (שמגיע מורכב על האוזניות עצמן) ועוד שני גדלים, קטן וגדול, בכדי לוודא שהאוזניות יתאימו לגודל האוזן שלכם באופן מושלם ויסייעו להן להישאר שם בזמן ריצה.

Jabra Elite 4 right ear headphone

החלק הפנימי של האוזניות, ה-"פקקים", עשוי מפלסטיק חלק והחלק החיצוני עשוי מחומר עם הרגשה של גומי. הן לא באותה רמת גימור כמו ה-Elite 7 Acitve שמעליהן ברמה ובמחיר, הן קצת יותר חלקות אך הן גם לא באותה טקסטורה כמו ה-Elite 3, בדיוק באמצע בין שני הדגמים.

שילוב הגודל הקטן שלהן יחד עם הצורה הארגונומית, הטקסטורה והמשקל הקל שלהן זה מה שגורם להן להישאר היטב באוזן שלכם, מה שאומר שהן יכולות להיות שם לזמן רב גם ללא שימוש בעיצוב מיוחד על הגומי שתופס את האוזן. אבל בגלל זה, דברים שגורמים לתנועות של האוזן והתעלות, כמו הליכה חזקה או ריצה, יכול להיות שתמצאו את עצמכם מחזירים את האוזניה קצת יותר פנימה לאוזן.

עמידות IP55 יחד עם ממשק נוח

אם תרצו לשלוט ב-Jabra Elite 4 ללא השימוש בטלפון שלכם, תוכלו להעזר בכפתור הפיזי שנמצא על האוזניות. אני אישית מאוד אוהב ושמח על השימוש בכפתור פיזי ולא כפתורי טאצ' ממספר סיבות, אך במיוחד מפני שזה מאפשר שליטה מלאה על האוזניות גם במזג אוויר קר כשאנחנו עם כפפות. סיבה נוספת היא פשוט מפני שאני יכול לדעת בוודאות אם לחצתי או לא, ואם אני רוצה להכניס את האוזניה קצרה לאוזן אז אין סיכוי ללחיצה בטעות.

השליטה באוזניות אינה ניתנת לשינוי כמו באוזניות הדגל, אך היא פשוטה ביותר ולא השתנתה משאר האוזניות של ג'ברה. לחיצה אחת קצרה על האוזניה השמאלית תפעיל את מצב סינון הרעשים האקטיבי ולחיצה נוספת תפעיל את מצב ה-HearThrough שיעזור לכם לשמוע את הסביבה גם כשהאוזניות נמצאות באוזניים שלכם. לחיצה כפולה על האוזניה השמאלית תזמן את העוזרת הקולית ותאפשר לכם להשתמש בה לקיצורי דרך קוליים.

Jabra Elite 4 Case and Headphones

האוזניה הימנית תעזור לכם לשלוט בשיחות ובעוצמת הווליום. לדוגמה, לחיצה כפולה על האוזניה תדלג לכם לשיר הבא ברשימת ההאזנה שלכם ולחיצה משולשת תחזיר לשיר הקודם. כמובן שלחיצה בודדת עוצרת או ממשיכה את השיר ששמעתם, וכמובן במצב שיחה – לחיצה לענות, לחיצה לנתק.

בנוסף, חברת ג'ברה הוסיפו את היכולת לחברת את האוזניות אל שני מכשירים בו זמנית, דבר שהיה חסר בגרסה הספורטיבית שלה, והוא חלק מהרענון שמגיע עם האוזניות החדשות.

מבחינת עמידות במים ואבק, האוזניות מגיעות עם דירוג IP55, מה שאומר שהן עמידות יחסית למים ולאבק אז אל תנסו להטביע אותן או לשחות איתן, אבל אין בעיה ללכת איתן בגשם או אם אתם מזיעים הרבה.

להינות מכל צליל

ה-Jabra Elite 4 בהחלט נותנות את מה שצריך – הן משלבות את הסאונד המאוזן והטוב של ג'ברה יחד עם מנה נוספת של באס מוגבר. אנחנו לא אומרים שהבאס יעיף לכם את האוזניות מהאוזניים, אבל הן כן נותנות מנה יפה שתספיק כדי לגרום לכם להרגיש את המוזיקה. בין אם אתם אוהבים רוק כבד או מוזיקה סינטטית ה-Elite 4 בהחלט יגרמו לכם להזיז את הראש.

הסאונד הדיפולטיבי של האוזניות נותן טדרים גבוהים ברורים ומיד (אמצע) מספקים, ומצאתי שהסאונד ישירות מהקופסה טוב עם כל סגנונות המוזיקה השונים, אבל אם אתם רוצים לשנות אז אתם תמיד יכולים לעשות את זה דרך האפליקציה של ג'ברה, ה-+Sound.

ה-+Sound נותנת לכם להתאים את ה-EQ על פי רצונכם, בין אם בעזרת פריסטים מוכנים או בעצמכם. אל תצפו שתוכלו לשנות בצורה דרסטית את הסאונד אבל יש שם מספיק שינויים בשביל שתוכלו להגביר (או להנמיך) את הבס והטרבל בכדי להתאים אותם לסגנונות שמע שונים.

ג'ברה בחרה לא לתמוך בקודק הסאונד האהוב על אפל, ה-AAC, אך הם כן משתמשים בקודק ה-SBC. בנוסף, הן תומכות ב-aptX למכשירי אנדרואיד, מה שאומר שכן יהיה הבדל בסאונד בין מכשירי אנדרואיד ואפל, אבל הוא לא משמעותי לרוב המשתמשים.

סינון רעשים טוב ושיחות באיכות גבוה

מצב סינון הרעשים האקטיבי (ANC) עושה עבודה טובה בבידוד הרעשים הנמוכים ורעשי המיד (אמצע), אך כן נותן לרעשים גבוהים להיכנס. מעבר ל-ANC, מצב ה-HearThrough של האוזניות הפתיע אותי מאוד. יכולת ההעצמה של הסביבה הייתה כזו שהיה נדמה לי שאני בלי האוזניות כלל, יכולתי לנהל שיחות שלמות כשהאוזניות באוזניים שלי ואפילו לשמוע אם המזגן עובד. בנוסף, אתם כן יכולים לבחור כמה חזק יורגש ה-HearThrough דרך האפליקציה של ג'ברה.

Jabra Elite 4 Front Mic

במהלך שיחות עם ה-Jabra Elite 4, כמו רוב האוזניות של ג'ברה, הסאונד היה ברור מאוד ונקי והן שמרו על רעשים לא נחוצים מחוץ לשיחה, במקרים והיה המון רוח סביבי, הן לא הצליחו לסנן את כל רעשי הרוח, אבל ההפרעה לא לא הייתה ברמה שהפריעה לשיחה.

אתם יכולים לבחור אם אתם רוצים להפעיל את מצב side-tone (שלמעשה פועל כמו מצב השקיפות, HearThrough, פשוט בשיחות טלפון), מה שיתן לכם אפשרות לשמוע את עצמכם בצורה יותר טובה, מה שיכול לעזור לכם לא לצעוק בשיחות ובמרחב הציבורי.

סוללה שתספיק לכם לכל היום

מארז ההטענה של האוזניות גם הוא יהיה לכם מוכר מאוד אם השתמשתם בעבר באוזניות של החברה, במיוחד אם השתמשתם במוצרי סדרת ה-Elite, אך לצערי כמו ב-Elite 3 הוא עשוי מפלסטיק זול.

מבחינה פונקציונלית, הוא אכן עושה את העבודה שלו בצורה טובה ומחזיק את האוזניות במקום בעזרת מגנטים ונורת ה-LED של הבטריה ממוקמת בצורה חכמה מקדימה, שלא כמו בחלק מהאוזניות האחרות של Jabra שנורת הבטריה ממוקמת מאחור. אין הטענה אל-חוטית למארז עצמו, והוא נטען על ידי חיבור כבל USB-C בצד האחורי שלו.

Jabra Elite 4 USB-C

על פי ההצהרות של ג'ברה, ה-Jabra Elite 4 יכולות להחזיק עד כ-7 שעות שמע רצופות לכל הטענה, אבל זמן ההשמעה כמובן מושפע מאוד מאופן השימוש שלכם, כשעיקר ההשפעה היא כמה חזק סינון הרעשים שלכם והווליום שבו אתם מאזינים. מארז הטעינה עצמו מכיל בתוכו הטענה של כ-21 שעות נוספות לאוזניות שלכם, מה שיתן לכם סך הכל 28 שעות של האזנה אם אתם רחוקים מנקודת חשמל.

נוחות לכיס ולאוזן

אוזניות ה-Jabra Elite 4, הן אוזניות אשר תופסות היטב את האוזן, מגיעות עם התנגדות למים ואבק, וכוללות סינון רעשים אקטיבי טוב, ביחד עם פרופיל סאונד איכותי ישירות מהקופסה.

אז כן, יש בהן פשרה על פיצ'רים בכדי לעמוד ביעד של מחיר נמוך, כמו טעינה אלחוטית לקייס הטעינה או הפסקת השמע כשמוציאים את האוזניה מהאוזן. קשה למצוא אוזניות מושלמות בסביבות המחיר שלהם, אבל במחיר של 395 ש"ח ה-Jabra Elite 4 הן בהחלט אוזניות משתלמות.

אוזניות ה-Jabra Elite 4 סופקו על ידי חברת ביקונקט