ה-AGON PRO AG324UX מבית AOC מגיע עם מפרט טכני חזק, ביחד עם יכולות KVM לעבודה במקביל ותאורת RGB מרשימה שבהחלט תמשוך מבטים לכיוונכם. אם אתם מחפשים מסך עם תצוגה מעולה שגם תוכלו להשוויץ בו – זה בהחלט מסך בשבילכם.

חברת AOC ידועה כבר שנים בסדרות המסכים שלה, שמתחלקות ל-3 סדרות עיקריות בתחום הגיימינג: הראשונה היא AOC Gaming, שהיא למעשה סדרת הגיימינג הבסיסית (אך עדיין Gaming level) של המותג, מעליה דגמי AGON לגיימרים התחרותיים שביניכם, ובקצה העליון ה-AGON Pro, שמיועד לגיימרים מקצועיים, ואליה משתייך המסך שעליו נדבר.

ה-AGON PRO AG324UX עצמו הוכרז אי שם ב-2021 והצטרף למשפחה הבכירה של החברה, בניסיון לנגוס בשוק מסכי ה-4K שהתחיל לצמוח באותה השנה, עם התחזקות כרטיסי המסך ומעבר הדרגתי מ-1080p ל-2K בתור הסטנדרט למסכי גיימינג, והתחלה של הנגשת מסכי 4K לקהל הרחב במחירים סבירים.

מה זה KVM?

אם פחות יצא לכם להכיר, KVM זה ראשי תיבות של Kernel Virtual Machine. אז מה זה אומר? המסך מצוייד ביכולת שמאפשרת לכם לחבר אליו סט של עכבר ומקלדת, ולהעביר אותם בין המחשבים המחוברים למסך בלחיצה. בלי לנתק ולחבר חוטים, ובלי לזחול מאחורי המחשבים.

היכולת הזו אידיאלית לגיימרים מכם שצריכים לעבוד מדי פעם מהבית עם לפטופ, אבל גם להשתמש במחשב הביתי שלכם לגיימינג. זה מונע סרבול, ומצמצם את כמות הכבלים שיש לכם על השולחן.

ה-AGON PRO AG324UX מגיע עם יכולות KVM מובנות במסך, כך שלא תצטרכו לרכוש שום אלמנט נוסף בכדי לנצל את הטכנולוגיה, אלא רק את המסך עצמו (ולכן יש לו חיבורי USB רבים מאחורה).

AG324UX – תעודת זהות טכנית

ה-AGON PRO AG324UX הוא מסך ברזולוציית 4K (או 3840X2160, או פשוט UHD), עם קצב רענון מהיר של 144Hz (כך שאולי פחות יתאים לשחקני CS:GO תחרותיים), וזמן תגובה מהיר של מילישניה אחת (MPRT), אפשר לומר שהוא בהחלט עומד בסטנדרט של התעשיה למסכי גיימינג.

ה-AGON PRO AG324UX הוא מסך שטוח, בניגוד למסכים כמו ה-Gigabyte M32UC לדוגמה, מה שעשוי להיות מאוד נוח לאלו מכם שמתכננים לעבור אליו ממסך שטוח אחר, אך דורש מעט הסתגלות אם אתם מגיעים אליו אחרי שהשתמשתם במסך קעור. בכל מקרה, המשטח השטוח מאפשר זווית צפיה רחבה במיוחד של עד 178 מעלות לכל הכיוונים (גם אפקי, גם אנכי), ומדובר במסך שתוכלו למקם בכל מקום ולראות מצויין.

המסך בנוי מפאנל IPS (או In-Plane Switching) מהדור החדש, מה שמאפשר לו לנצל את טווח הצבעים הרחב במיוחד של הפאנל (125% sRGB, או 100% מ-DCI-P3), אבל יחד עם זאת לשמור על מהירות תגובה מהירה במיוחד, כך שאנחנו בתור משתמשים בעצם נהנים מכל העולמות – גם צבעוני וגם מהיר.

המסך מגיע עם תמיכה בתקן HDR400, שגם הוא הפך למעין סטנדרט תעשייתי למסכי גיימינג, עם רמת בהירות גבוהה יחסית של 350 cd/m2. מבחינת טכנולוגיית סנכרון, המסך הוא גם G-Sync Compatible, וגם תומך AMD FreeSync Premium Pro, כך שאתם יכולים לשכוח מקריעות במהלך המשחקים שלכם.

המסך כמובן משתמש גם בטכנולוגיית Flicker Free, שמנצלת שימוש בזרם ישיר כדי לצמצם את רמת הבהובי הרקע במסך ולמנוע התעייפות של העיניים, ובכך לאפשר שימוש ממושך בלי בעיות. בנוסף, הוא כולל גם טכנולוגיית Low Blue Light, שמונעת אור כחול שהמסך פולט, שגם כן עוזר להקל על עייפות העיניים ולשמור עליהן בריאות.

AG234UX FRONT

ה-AGON PRO AG324UX עצמו בעל 2 חיבורי HDMI בתקן 2.1, חיבור DisplayPort בתקן 1.4, חיבור 3.5 מ"מ עבור אביזרי סאונד (גם כניסה וגם יציאה), כניסת USB מהמחשב, 4 יציאות USB 3.2 מהמסך, וחיבור USB Type C שמיועד להתחבר למכשיר השני שאליו תחברו את המסך (ומאפשר טעינה מהירה לכל מכשיר שתרצו).

מלבד כך, המסך מגיע עם שני רמקולי 8W מובנים במסך ותמיכה ב-DTS. בקצרה, אני יכול לומר שהרמקולים עצמם בסה"כ כן טובים, אם כי כנראה כל מי שרוכש מסך כזה כנראה מתכנן להשתמש באוזניות ו/או מערכת שמע מוצלחת יותר ממה שמובנה במסך, כך שאין סיבה באמת להסתמך עליהם.

בקופסה עצמה תמצאו כבל ומתאם חשמל (חיצוני), כבל HDMI, כבל DisplayPort, כבל USB, חוברת הוראות (QSG) פאד שליטה עם חיבור USB (נקרא OSD pad) ומסמכי אחריות.

עיצוב וארגונומיה

אחד הדברים שהכי בולטים במסך הוא העובדה שהעיצוב שלו נועד למשוך את העין. ה-AGON PRO AG324UX הוא לא סתם מסך גיימינג מוצלח, אלא הוא אחד שרוצה שכולם ידעו שהוא כזה, עם עיצוב אחורי שכולל תאורת RGB רבה, תאורת RGB בתחתית המסך, ומקרן המובנה במעמד ומאפשר להציג את סמל AGON על השולחן.

מצד אחד אני בהחלט יכול לומר שמדובר בעיצוב שבהחלט עושה את מה שהוא מתוכנן לעשות – אי אפשר שלא להסתכל עליו ולומר שמדובר במסך יפה ומרשים. המסך מתחבר בחיבור VESA 100X100 מהיר למעמד שמגיע איתו, שגם הוא מעוצב בצורה שפונה לגיימרים עם צבעים עזים.

AG234UX BACK STAND4

המעמד עצמו הוא מסיבי וגדול כך שמצד אחד יש תחושת ביטחון למרות גודלו של המסך, אבל מצד שני הגודל שלו גורם לכך שחצי מעומק השולחן נתפס ע"י המעמד, וגם לכך שהמסך עצמו נדחף קדימה ומקטין את מרחק הצפיה שלכם ממנו, כך שלמרות שהמעמד מאפשר לכם להזיז את המסך כמעט בכל צורה שתרצו (הגבהה והנמכה, הטיות למעלה למטה ולצדדים, פיבוט), הנדסת האנוש מאחוריו היא לא טובה לטעמי, שכן היא מבזבזת שטח שולחן רב, שהוא כידוע – נדל"ן יקר אצל גיימרים.

מלבד כפתור השליטה שממוקם מאחורי המסך, בתוך הקופסה תמצאו את ה-OSD pad, שמאפשר לבחור בקלות מבין הגדרות המסך שקבעתם ומתחבר ב-USB למסך עצמו. הפאד עצמו נראה כמו נקודת שליטה של רמקולים, ולטעמי הוא מיותר לגמרי – הממשק של ה-AGON PRO AG324UX דיי נוח, ולא הגעתי למצב שבו אני צריך להחליף פריסט תצוגה במהירות שדרשה את הפאד הזה.

תוספות לגיימרים

במסכי AOC, וה-AGON PRO AG324UX הוא כמובן חלק מזה, תמצאו את ממשק ה-G-MENU של החברה, שמאפשר לשלוט בכל האלמנטים של המסך (ולמעשה – של כל מוצר AOC אחר שיש לכם). כך לדוגמה תוכלו לשלוט בתאורת ה-RGB הקדמית והאחורית של המסך, וכן להיכנס להגדרות של המסך ולהתאים את התצוגה למה שאתם אוהבים.

המסך מגיע עם כמה פריסטים מוגדרים ומותאים לסגנונות שונים – FPS, מרוצים ו/או RTS, וכמובן תוכלו ליצור פריסטים משלכם בהתאם להעדפת הצבעים והבהירות שאתם אוהבים במשחקים שלכם. כמובן שתוכלו להוסיף את כל האלמנטים המוכרים – כוונת על המסך, מד FPS, הוספת שעון עצר ושליטה ברמת הבהירות/חושך במסך.

AG234UX FRONT RGB

AOC AGON PRO AG324UX – למי שרוצה להשוויץ ב-4K

מבחינת החומרה של המסך, ה-AGON PRO AG324UX מיישר קו עם מיעוט מסכי ה-4K שקיימים בשוק הגיימינג. לא שישור קו זה משהו רע כשהרף שהוצב הוא מלכתחילה גבוה, ולמרבית הגיימרים גם כך אין יכולת להריץ משחקים חדשים ברזולוציית 4K עם FPS שעובר את ה-144Hz. תוסיפו לזה את העיצוב המרשים ותאורת ה-RGB שתתפוס כל עין שתעבור לידו, ותקבלו מסך שיהיה לכם קל להשוויץ בו.

הגודל העצום שלו, בשילוב עם העובדה שהוא שטוח, מאפשר שימוש דיי נוח גם לעבודה וגם לגיימינג, כך שאם אתם מתכננים שמחשב הגיימינג שלכם ישמש גם לעבודה – זאת אופציה מעולה, רק שימו לב שאם אתם בוחרים להשתמש במעמד שמגיע איתו, רצוי שיהיה לכם שולחן עמוק, אחרת תמצאו את עצמכם יושבים ממש על המסך.

המסך מגיע גם עם יכולות KVM שיכולה להיות שימושית במיוחד לחלקכם, במיוחד אם אתם עובדים מהבית וצריכים לחבר את הלפטופ שלכם למסך. כמובן שאם אין לכם צורך בזה, זה פיצ'ר שיכול להיות די מיותר וזה לא אמור לרגש אתכם.

בסך הכל מדובר על מסך גיימינג מעולה – גם 4K עם קצב רענון מהיר, גם צבעים חיים ומעולים, גם עיצוב מוצלח, וגם תאורת RGB (למי שאוהב תאורת RGB על המסך).

המסך AOC AGON PRO AG324UX סופק ע"י יח"צ AOC בישראל.