ה-M32UC מבית Gigabyte מציע מפרט מדהים לצד יכולות KVM שיתנו לכם לעבור בין מחשבים בקלות. אם אתם גיימרים שגם עובדים מהבית, או בכללי מחפשים מסך 4K מדהים ולחבר אותו לכמה מחשבים, זה המסך בשבילכם.


סדרת המסכים של Gigabyte היא נהדרת, שכוללת כמה וכמה מסכים מעולים (שאת חלקם סיקרנו פה), כשהרעיון של חברת גיגהבייט מאחורי הסדרה הוא מקסימום ביצועים – מינימום מחיר, ובהחלט נין לומר שהחברה עומדת ביעדים שלה, עם מסכים שמגיעים עם מפרטים מתקדמים ויכולות שלרוב אפשר למצוא רק במסכים יקרים בהרבה.

ה-Gigabyte M32UC מצטרף בראש המשפחה ולוקח את ההובלה. בשונה ממסך ה-M32QC, הוא קצת יותר יקר ויוקרתי, אבל מציע רזולוציה גבוהה ונתונים מרשימים ומעבר לכל, הוא מצוייד ב-KVM מובנה שיאפשר לכם לעבור בין מחשבים בקלות, מבלי לנתק ולחבר מקלדות ועכברים.

תזכורת רגע לגבי מה זה KVM

סדרת ה-M של Gigabyte, הכוללת את ה-Gigabyte M32UC שכאן, אבל גם את ה-M32QC שסיקרנו בעבר, מציעה יכולות KVM מובנות במסך, כך שלא תצטרכו אלמנט KVM חיצוני.

אם פחות יצא לכם להכיר, KVM זה ראשי תיבות של Kernel Virtual Machine. אז מה זה אומר? המסך מצוייד ביכולת שמאפשרת לכם לחבר אליו סט של עכבר ומקלדת, ולהעביר אותם בין המחשבים המחוברים למסך בלחיצה. בלי לנתק ולחבר חוטים, ובלי לזחול מאחורי המחשבים.

היכולת הזו אידיאלית לגיימרים מכם שצריכים לעבוד מדי פעם מהבית עם לפטופ, אבל גם להשתמש במחשב הביתי שלכם לגיימינג. זה מונע סרבול, ומצמצם את כמות הכבלים שיש לכם על השולחן.

M32UC – תעודת זהות טכנית

ה-M32UC הוא מסך ברזולוציית 4K (או 3840X2160, או פשוט UHD), עם קצב רענון מהיר של 144Hz (ויכולות OC עד ל-160Hz), וזמן תגובה מהיר של מילישניה אחת (MPRT), בעצם כמו שאר המסכים בסדרת הגיימינג של גיגהבייט – הוא לא מתפשר על הביצועים.

ה-Gigabyte M32UC הוא מסך קעור, עם ערך עקימות של 1500R, בדומה לאחיו ה-M32QC. זה אומר שהמרחק המקסימלי המומלץ לעבודה עם המסך הוא עד 1500 מ"מ (או 1.5 מטרים). עם זווית צפיה רחבה במיוחד של עד 178 מעלות לכל הכיוונים (גם אפקי, גם אנכי), ומדובר במסך שתוכלו למקם בכל מקום ולראות מצויין.

המסך בנוי מפאנל VA (או vertical alignment), שמסוגל להציג צבעיים חיים מצד אחד, ומצד שני זמני תגובה מהירים למדי. פאנל ה-VA נמצא איפשהו בין מסכי ה-IPS עם יכולות הצגת הצבעים המדוייקות אך מחיר גבוה, לבין מסכי ה-TN בעלי זמן תגובה מהיר ומחיר נמוך, אבל צבעים פחות מדוייקים. הפאנלים מציעים מהירות תגובה מהירה, והצבעים שהוא הציג היו מאוד מדוייקים, או במספרים: טווח צבעים רחב של 123% sRGB, או 93% מ-DCI-P3.

gigabyte m32uc

המסך מציע טכנולוגיית Flicker Free, שמנצלת שימוש בזרם ישיר כדי לצמצם את רמת הבהובי הרקע במסך ולמנוע התעייפות של העיניים, ובכך לאפשר שימוש ממושך בלי בעיות. בנוסף, הוא כולל גם טכנולוגיית Low Blue Light, שמונעת אור כחול שהמסך פולט, שגם כן עוזר להקל על עייפות העיניים ולשמור עליהן בריאות.

כמו הרבה מסכים כיום, גם ה-Gigabyte M32UC מגיע עם יכולת סנכרון מתקדמת שתתאים בין קצב הרענון של המסך למה שה-GPU מסוגל להציג, כדי למנוע קריעות על המסך שנובעות מאי תאימות בין ה-FPS. ספציפית פה תקבלו את הגרסה של AMD לטכנולוגיה – AMD FreeSync Premium Pro.

המסך מגיע עם תמיכה בתקן HDR400, עם רמת בהירות גבוהה יחסית של 350 cd/m2, וטווח צבעים רחב של 123% sRGB, או 93% מ-DCI-P3.

gigabyte m32uc connections

המסך עצמו בעל 2 חיבורי HDMI בתקן 2.0, חיבור DisplayPort בתקן 1.2, חיבור 3.5 מ"מ עבור אוזניות, כניסת USB מהמחשב, 2 יציאות USB מהמסך, וחיבור USB Type C שמיועד להתחבר למכשיר השני שאליו תחברו את המסך. בקופסה תמצאו כבל חשמל, כבל HDMI, כבל DisplayPort, כבל USB, חוברת הוראות (QSG) ומסמכי אחריות.

עיצוב וארגונומיה

כדי לאפשר את הביצועים המאוד גבוהים של המסך, ועדיין לתת מחיר תחרותי, Gigabyte היתה צריכה להתפשר על כמה דברים. בין אלה, המסך לא כולל אלמנטים של RGB או אלמנטים אחרים של עיצוב בסדרת המסכים הזו. אבל זה בסדר, כי ראוותנות זה לא הכל, וכבר ראינו של-Gigabyte M32UC יש מספיק מתחת לפני השטח, גם אם מבחוץ הוא יחסית מעוצב בפשטות.

המסך מעוצב בסגנון פורמלי, ובלי RGB כאמור. העיצוב לא צעקני או משהו כזה – הכל אסתטי ונקי, ואנחנו בהחלט אוהבים את זה ככה. אז אם אתם מחפשים RGB, יכול להיות שהוא פחות יתאים, אבל חוץ מזה? הוא נראה נהדר.

מעבר למסך, הקופסה שלו מכילה את המעמד, שהוא קטן ואלגנטי, ותוכלו בקלות להציב אותו גם על שולחן קטן. המעמד מתחבר למסך עם חיבור VESA 100X100 מהיר, שגם יאפשר לכם לתלות את המסך לקיר בקלות.

gigabyte m32uc

כמו חיבורי VESA רגילים, החיבור של המסך מאפשרו לנו לכוון אותו בצורה מאוד נוחה ופשוטה. כיוון הגובה של המסך הוא סביב ה-10 ס"מ (שזה יחסית מעט), וציר התנועה האנכי שלו הוא של 25 מעלות (5 למטה, ועד 20 מעלות למעלה), ללא אפשרות להטיה אפקית לצדדים (לסובב את המסך), שזה קצת מגביל.

המסך מגיע עם כפתור שליטה אחד, שממוקם מאחורי המסך, בצד ימין, ומאפשר לנו לשלוט בממשק ה-OSD של Gigabyte. המיקום של הכפתור לא הכי נוח ודורש קצת גישושים כדי להגיע אליו. אבל מצד שני, זה מאפשר למסך להיות מעוצב בצורה נקיה ובלי להתבלט.

תוספות לגיימרים

ממשק ה-OSD של Gigabyte נוח מאוד. אתם יכולים להשתמש בעכבר ובמקלדת שלכם כדי לשלוט בו, מבלי להתעסק בכפתור עצמו, שזה יתרון עצום והופך את חוויית השימוש לפשוטה במיוחד.

מעבר לנוחות של הממשק, הוא מאפשר לכם להקל על החיים שלכם, בין אם זה דרך הוספת כוונת במרכז המסך, ייצוב כוונות, הוספת טיימר, הצגת מידע על המערכת שלכם על המסך, ואפילו שליטה ברמת החושך במסך בעזרת פיצ'ר ה-Black Equalizer.

Gigabyte M32UC – מרשים ב-4K

ה-M32UC לא מתפשר על החומרה שלו, אלא הולך קדימה בכל הכוח עם רזולוציה של 4K וקצב רענון של 144Hz (עם יכולת OC בנוסף). כל זה בגודל עצום של 32 אינץ'.

אבל בנוסף לאלה הוא גם מציע יכולת KVM שיכולה להיות שימושית במיוחד לחלקכם, במיוחד אם אתם עובדים מהבית וצריכים לחבר את הלפטופ שלכם למסך. כמובן שאם אין לכם צורך בזה, זה פיצ'ר שיכול להיות די מיותר ואולי תרצו ללכת על מסך בסדרת G הקודמת.

עם פאנל ה-VA המסך מצליח להציג צבעים יפים ומדוייקים, עם חדות מרשימה ורמת בהירות גבוהה ביחס למתחרים, וביחד עם התמיכה ב-FreeSync Permium Pro ו-HDR400, המסך הזה באמת מצויין. המסך עוד לא הגיע לארץ, אבל צפוי לעלות בערך כ-3390 ש"ח.

עם מפרט חזק, ויכולות KVM, ה-Gigabyte M32UC הוא מסך ועוצמתי, במיוחד אם אתם מחפשים מסך גיימינג ב-4K ויכולות KVM.

המסך Gigabyte M32UC סופק ע"י נציגות Gigabyte בישראל.