ה-M32QC מבית Gigabyte לוקח את ההצלחה של קודמו ה-G32QC, עם התמחור האגרסיבי והמפרט הטכני המרשים שלו, ומוסיף על כך יכולות KVM שמכוונות לקהל הסטרימרים או הגיימרים מרובי העמדות/מסכים.

ה-Gigabyte M32QC מצטרף לסדרת המסכים המוצלחת של Gigabyte, שמכוונת להנגיש את הטכנולוגיה המתקדמת של סדרת AORUS למשתמשים רבים יותר. הצלחת הדגמים הקודמים בסדרה, ובפרט ה-G32QC, הובילה ליצירת גרסה חדשה ומשופרת למסך, וכך למעשה קיבלנו את ה-M32QC. שמתהדר בנתונים מרשימים במיוחד, בונוסים לגיימרים, וגודל שלא תוכלו לפספס.

אבל השינוי, שאולי יראה קטן לרוב הגיימרים, הוא משמעותי. סדרת M היא סדרת המסכים הראשונה בעולם עם פתרון KVM מובנה במסך, ללא צורך באביזרים חיצוניים נוספים שישבו לכם על השולחן ויבלגנו את הסדר המושלם שלכם.

ה-Gigabyte M32QC נכנס לשוק מסכי הגיימינג הגדולים, אבל עם יתרון בדמוי יכולות KVM מתקדמות, שהופכות מסך מוצלח במיוחד – למסך עוד יותר משתלם. איך הוא עומד בתחרות?

מה זה בכלל KVM?

אז כן, סדרת M החדשה, ובתוכה ה-Gigabyte M32QC שאנחנו בוחנים היום, מגיעה עם יכולות KVM מובנות במסך. אבל מה בעצם זה אומר? ובכן, ראשי התיבות של KVM מציינות Kernel Virtual Machine. אומר לכם משהו? כנראה שלא. אז נסביר.

למעשה, אם יש לכם מערכת שמורכבת מכמה מחשבים שונים המחוברים למסך, אתם יכולים לחבר אליו את המקלדת והעכבר שלכם ובעזרת יכולת ה-KVM תוכלו להשתמש באותה מקלדת ואותו עכבר – עבור כל מערכת שמחוברת למסך, ללא צורך להעביר את החיבור, או להחזיק סטים נפרדים של ציוד לכל מערכת.

כך למעשה אפשר עם סט בודד לתפעל כמה מערכות שונות, עם יכולת מעבר פשוטה בין כל המערכות, בלי הסרבול של כבלים רבים על השולחן, או אלמנט חיצוני שמאפשר את היכולת ותופס מקום על השולחן.

Gigabyte M32QC – תעודת זהות טכנית

ה-Gigabyte M32QC הוא מסך ברזולציית 2K (או 2560X1440, או פשוט QHD), עם קצב רענון מהיר במיוחד של 165Hz (עם יכולת OC עד ל-170MHz) וזמן תגובה מהיר של מילישנייה בודדת (MPRT), נקודה ראשונה לזכות Gigabyte על חוסר פשרות.

המסך בנוי מפאנל VA, או vertical alignment, שמציג צבעים חיים וזמני תגובה מהירים יחסית. פאנל VA הוא מעין פשרה בין מסכי IPS בעלי חדות צבעים גבוהה, זמן תגובה גבוה ומחיר גבוה, לבין מסכי TN בעלי זמן התגובה המהיר, המחיר הנמוך, והצבעים הפחות "אמיתיים". הפאנל ב-M32QC הוא בהחלט רספונסיבי, עם צבעים מעולים ובאופן כללי מעביר תחושה מעולה כשמשחקים עליו.

הנתונים כמובן כמעט וזהים לדגם הישן יותר – ה-G32QC שעדיין זמין לרכישה למי שלא מעוניין ביכולות KVM.

gigabyte-g32qc

המסך כולל טכנולוגיות Flicker Free ו-Low Blue Light. הראשונה היא טכנולוגיה המנצלת שימוש בזרם ישיר בכדי לצמצם משמעותית את רמת הבהובי הרקע במסך, בכדי למנוע את עייפות שרירי העיניים, ולאפשר לגיימרים שימוש ארוך, אינטסיבי ואימרסיבי במסך, מבלי לעייף את העיניים בצורה משמעותית, והשנייה היא טכנולוגיה המפחיתה את כמות האור הכחול שהמסך פולט, בכדי להקל על עייפות המשתמש ולשמור על בריאות העיניים.

כיום רוב המסכים מגיעים עם טכנולוגיית סנכרון מתקדמת המבצעת תיאום בין קצב הרענון אותו מציג המסך, לבין קצב הרענון שה-GPU (כרטיס המסך שלכם) מסוגל להציג, ובכך מונעות קריעות של התמונה המוצגת על המסך בשל אי תאימות בין ה-FPSים. ה-Gigabyte M32QC מגיע עם תמיכה בטכנולוגיית AMD FreeSync Premium Pro.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא G27QC-1MS.jpg

ה-M32QC מגיע עם תמיכה בתקן HDR400, עם רמת בהירות גבוהה יחסית של 350 cd/m2, וטווח צבעים רחב של 123% sRGB, או 94% מ-DCI-P3. כמעט זהה לקודמו, אך עם שיפורים קטנים בטווח הצבעים.

ה-Gigabyte M32QC הוא מסך קעור (כלומר – לא שטוח) בעל ערך עקימות של 1500R. כלומר, המרחק המקסימלי המומלץ לעבודה עם מסך זה הוא עד 1500 מ"מ (או – 1.5 מטרים). תוסיפו על כך זוויות צפייה רחבות במיוחד של 178 מעלות לכל הכיוונים (צדדים + למעלה/למטה), ותגיעו למסקנה שמדובר במסך שבעצם ניתן למקם בכל מקום, ויהיה לכם קשה מאוד למצוא זווית שבה לא תראו טוב (ואם כן – חבל על הגב והצוואר שלכם).

למרות גודלו העצום של המסך (32 אינץ'), המשקל שלו הוא רק 7.8 ק"ג בלבד למסך ולמעמד היציב שלו, או קצת פחות מ-5.5 ק"ג למסך לבדו, במידה ותרצו לתלות אותו על הקיר. בתוך הקופסה, בנוסף למסך ולמעמד שלו, תוכלו למצוא גם כבל חשמל, כבל HDMI, כבל DisplayPort, כבל USB, חוברת הוראות (QSG), וכן את מסמכי האחריות.

המסך עצמו מגיע עם 2 חיבורי HDMI בתקן 2.0, חיבור DisplayPort בתקן 1.2, חיבור 3.5 מ"מ לאוזניות, כניסת USB מהמחשב, 2 יציאות USB מהמסך וחיבור USB Type C, לטובת אביזרים היקפיים שתרצו לחבר אליו (ולא למשוך עד המחשב).

עיצוב וארגונומיה

כש-Gigabyte החליטה לייצר מסך שיתחרה בקטגוריית המיינסטרים, אחת הפשרות עליה החליטו שם, היא לא לשלב אלמנטי RGB, או אלמנטי עיצוב מיוחדים אחרים, בליין המסכים שלה. ישנם גיימרים שיעדיפו מראה טוב, על מפרט טוב, אבל אנחנו בהחלט מאמינים בפתגם המוכר של "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו". ה-Gigabyte M32QC לא שונה מאחיו הקודמים ושומר על קו העיצוב הפשוט, הנקי והסולידי.

המראה של המסך הוא "בוגר" יותר, ללא אלמנטי RGB או עיצוב צעקני כזה או אחר. אנחנו בהחלט אהבנו את זה, אבל כמובן שכל אחד והטעם שלו, ויש כאלו שלא מסוגלים לקחת מסך ללא תאורת RGB או תאורת אווירה מאחוריו. אם כן – מצטערים, אבל ה-Gigabyte M32QC הוא כנראה לא המסך בשבילכם.

מלבד המסך עצמו, הקופסה כוללת את גם המעמד של המסך, שהוא קטן, פשוט ואלגנטי, ולא אמור לגרום בעיות לאלו מכם אשר מעוניינים לשים אותו על שולחן קטן יחסית. המעמד מתחבר למסך בחיבור VESA 100X100, מה שגם יאפשר למי שירצה לתלות אותו על הקיר – לעשות זאת בצורה פשוטה במיוחד.

החיבור עצמו, כמו כל חיבור VESA רגיל, מאפשר לנו לכוון את המסך בצורה מאוד נוחה ופשוטה, וכן מגדיל את טווח האפשרויות עצמן. כיוון הגובה של המסך הוא בטווח של 10 ס"מ (קצת מעט ביחס למקובל), ציר התנועה האונכי שלו הוא של 25 מעלות (5 מעלות למטה ועד 20 למעלה), וללא אפשרות להטיה אופקית לצדדיו.

המסך מגיע עם כפתור שליטה אחד בודד, הממוקם מאחורי המסך בצידו הימני, ומאפשר לנו שליטה בממשק ה-OSD של Gigabyte. אישית, מיקומו של הכפתור לא היה נוח עבורי, שכן אתה נאלץ לגשש מאחורי המסך מבלי לראות היכן הוא ממוקם. מבחינה עיצובית זה מאפשר ל-Gigabyte עיצוב נקי יותר בחזית המסך, ואכן אחרי שימוש מועט מתרגלים למיקום הכפתור, אך בסה"כ – אני מעדיף לראות את הכפתור, ולא לגשש אחריו כל פעם.

תוספות לגיימרים

ממשק ה-OSD של Gigabyte הוא נוח מאוד. אחד היתרונות הגדולים שלו הוא יכולת להשתמש בעכבר ובמקלדת שלכם לצורך שליטה, ללא צורך להתעסק בכפתורים, ולזכור מה לוחצים בשביל לחזור אחורה ומה לוחצים בשביל לאשר – פשוט ונוח.

gigabyte g32qc Panel

מעבר לכך שהממשק נוח מאוד, הוא מאפשר לנו כגיימרים להקל לעצמנו על החיים, בין אם זה ע"י הוספת כוונת על המסך, מייצב כוונות, הוספת טיימר, הצגת מידע על המערכת שלכם על המסך, וכן שליטה ברמת החושך במסך ע"י ה-Black Equalizer.

Migabyte M32QC – תקציבי אך מרשים

בניגוד להרבה מסכים בקטגוריית המיינסטרים, ובמיוחד בגדלי מסך גדולים כמו 32 אינץ', ה-Gigabyte M32QC לא מתפשר על החומרה שלו. עם רזולוציה מרשימה של 2K וקצב רענון של 165Hz (עם יכולת OC קטנה), הוא בהחלט נותן פייט גם למסכים יקרים יותר.

יכולת ה-KVM החדשה שהתווספה במשפחת ה-M החדשה היא בהחלט יכולת "שוברת שיוויון", אך רק עבור אותה אוכלוסיה עבורה הפיצ'ר הזה רלוונטי. עבור גיימרים שלהם יש מערכת אחת בלבד – ה-KVM מיותר לחלוטין, ואין סיבה להשקיע מעבר לסדרת G של המסכים.

פאנל ה-VA שעליו בנוי המסך מספק צבעים יפים במיוחד, עם חדות מרשימה ביותר ורמת בהירות גבוהה יחסית למתחרים, ביחד עם התמיכה ב-FreeSync Premium Pro ו-HDR400, המסך הזה בהחלט מרשים.

עם מפרט חזק, יכולות KVM ותמחור אגרסיבי שמציב אותו בכ-1,700 ש"ח בלבד בחנויות בארץ, ה-Gigabyte M32QC הוא מסך שבהחלט צריך להיכנס לרשימת הדגמים הסופית שלכם בהחלטה, במיוחד אם KVM הוא פיצ'ר שימושי עבורכם.

המסך Gigabyte M32QC סופק ע"י נציגות Gigabyte בישראל