ה-SteelSeries Arctis Nova 7 Wireless הן אוזניות גיימינג אלחוטיות מהסדרה החדשה של SteelSeries. עם סאונד מצוין, איכות בנייה גבוהה שמתורגמת לנוחות שימוש גם לאורך זמן, מראה בוגר ואלגנטי ואפשרויות חיבור אלחוטיות שמאפשרות גמישות גבוהה – מדובר על אוזניות שנכנסות בקלות לרשימת האוזניות המאוד מוצלחות שלנו.

ה-SteelSries Arctis Nova 7 Wireless הן אוזניות מהדור החדש של SteelSeries, שמכוונות להיכנס לנעליים הגדולות שהן ה-Arctis 7 Wireless שנחשבות לאחד מדגמי האוזניות המוצלחים ביותר בשוק הגיימינג בשנים האחרונות. הדגם החדש הוצג בישראל באירוע של חברת Bconnect בספטמבר 2022 כחלק מרענון ליין המוצרים של החברה.

כחלק מרענון ליין האוזניות של החברה, ליין ה-Arctis Nova למעשה משלב לקחים משנים רבות של שימוש באוזניות ה-Arctis של החברה, ומטמיע אותם אל תוך כלל הסדרה החדשה, ולמעשה לוקח דגמים שנחשבו לטובים מאוד בתחום, ומשפר באותם בעוד כמה צעדים קדימה.

הליין החדש של החברה כולל את ה-Arctis Nova 1, ה-Arctis Nova 3, ה-Arctis Nova 7 וה-Arctis Nova Pro. כשדגמי ה-1 וה-3 הינם חוטיים בלבד, דגמי ה-7 הינם אלחוטיים בלבד ובדגמי ה-Pro תוכלו למצוג גם דגם חוטי וגם אלחוטי.

אותה הנוחות עם מראה משודרג

ה-SteelSries Arctis Nova 7 Wireless מגיעות בסגנון העיצובי החדש של החברה, שלמעשה מאחד את כלל העיצובים ומשווה אותם לדגם ה-Pro מבחינת המראה. המשמעות היא טיפה יותר מסיביות באזור האוזניים, אך שמירה על קווי העיצוב באופן כללי בדומה לדגמים המוכרים. הן שוקלות כ-325 גרם, מעט כבדות מהדור הקודם, אך עדיין יחסית קלות על הראש, מה שמאוד משמעותי לזמני שימוש ארוכים ורצופים כשהאוזניות על הראש.

מבחינת נוחות על הראש, ה-SteelSries Arctis Nova 7 Wireless מגיעות עם אותו הפטנט המוכר של סטילסיריז שכולל קשת מתכת חזקה ועמידה, בשילוב רצועת גומי שיושבת ישירות על הראש, מה שמאפשר להן לשבת בצורה נוחה מאוד על הראש. הכריות אינן לוחצות על האוזניים, והבד שהן עשויות ממנו (כריות ויסקו AirWeave) נעים למגע ויחסית יעיל לסירקולציית אוויר, אם כי קשה לי להאמין שתצליחו לשמור על אוזניים קרירות גם בשיא החום של אוגוסט כשהאוזניות עליכם לזמנים ארוכים.

על האוזניות עצמן תמצאו כמה בקרי שליטה וכמה נוריות לד לאינדיקציה, שכוללים: כפתור הדלקה/כיבוי ולצידו חיווי לד למצב הסוללה, כפתור Bluetooth ולידו חיווי לד למצב החיבור, חוגת בקרה של ה-ChatMix, חוגת בקרה של הווליום וכפתור השתקה למיקרופון.

סאונד מעולה עם המון טכנולוגיה תומכת

בכל התכונות של האוזניות ניתן לשלוט דרך ה-SteelSeries Engine, שם תוכלו להתקין עדכוני קושחה, לכוונן את הסאונד של האוזניות ולשנות את ה-EQ, להגדיר פרופילים שונים למשחקים שונים, לשלוט על אפשרויות סאונד מרחבי ו/או בידוד רעשים מהמיקרופון, וכן להפעיל את טכנולוגיית ה-SONAR של החברה.

האוזניות תומכות במנעד של בין 20 ל-22000 הרץ, ברגישות 93dBSPL, ותומכות בסאונד מרחבי ב-360 מעלות. הסאונד עצמו של האוזניות נשמע מדויק מבחינה מרחבית ונעים מבחינת הדיוק שלו וכולל במת סאונד רחבה יחסית, אך מעט אנמי אלא אם תגבירו את ה-Bass לרמות גבוהות יחסית.

ה-ChatMix הוא פיצ'ר המאפשר לכם למעשה לבחור איזה סאונד לתעדף במהלך המשחק. האם לתעדף את הסאונד של המשחק עצמו – הפיצוצים, צעדים של שחקנים אחרים, רעשי סביבה וכו', או האם לתעדף את צלילי הצ'אט של הצוות שלכם כך שתוכלו לשמור על קשר גם כשאתם תוך כדי קרב רועש במיוחד ורווי קולות ירי ופיצוצים, מבלי לפספס שום מילה.

אלחוטיות חוצת פלטפורמות

ה-SteelSeries Arctis Nova 7 Wireless הן כאמור אוזניות אלחוטיות שבנויות להתאים למגוון רחב מאוד של מכשירים. אפשר לחבר אותן למעשה ב-2 אפשרויות שונות – דרך חיבור Bluetooth או דרך דונגל 2.4GHz, כשהאוזניות תומכות בחיבור גם ל-PC, גם ל-MAC (אבל למה?!), גם לקונסולות PS4 ו-PS5, גם לקונסולות Switch ופלאפונים למיניהם, וגם למערכות Oculus Quest 2.

עם האוזניות תקבלו גם דונגל 2.4GHz קצר ורחב (מאוד לא נוח מבחינת חסימת חיבורים צמודים) שמתחבר דרך USB-C למחשב, כבל עם נקבה USB-C וזכר USB-A שמאפשר לחבר את הדונגל בצורה מוארכת (ובכך לשחרר חיבורים צמודים), כבל USB-C To USB-A לטעינת האוזניות, כבל AUX ו-2 לוחיות מגנטיות עם הלוגו של סטילסיריז שמתמגנטות לצידן החיצוני של הכריות וניתנות להחלפה בהתאם לסטייל שלכם.

מבחינת חיי סוללה, ה-SteelSeries Arctis Nova 7 Wireless מגיעות עם זמן מוצהר של 38 שעות שמע, ובנוסף אפשרות לטעינה מהירה שתאפשר 6 שעות עבודה לאחר 15 דקות טעינה בלבד. בפועל, גם לאחר שבוע שכלל כ-4 שעות גיימינג בכל יום, ללא טעינה כלל, לא הגעתי למצב שנגמרה לי הסוללה, כך שאני כמעט ולא רואה מצב שבו תגיעו לכך שנגמרה לכם הסוללה פתאום.

לאוזניות יש גם מיקרופון נשלף, והוא כולל את כל הפיצ'רים החדשניים של SteelSeries כולל סינון רעשים באמצעות AI. עם זאת, האיכות של ההקלטה שלו עדיין רחוקה מאוד מזו של מיקרופונים יעודיים. אז ל-voice chat הוא כנראה יעשה את העבודה, אבל כנראה שלא הייתי ממליץ עליו עבור הקלטות של קריינות לוידאו למשל.

אז SteelSeries Arctis Nova 7 Wireless – כן או לא?

ה-SteelSeries Arctis 7 Wireless מהסדרה הקודמת נחשבות לאחד מזוגות האוזניות המבוקשות ביותר בקרב הגיימרים, בשל הסאונד האיכותי, הנוחות הגבוהה, ואיכות החומרים מהם הן בנויות. ה-SteelSeries Arctis Nova 7 Wireless החדשות לוקחות את כל היתרונות של הישנות, ומוסיפות עליהם עוד צעד קדימה מבחינת העיצוב והנוחות, ומכניסות את כל הטכנולוגיה המעודכנת של סטילסיריז לתוך הדגם החדש.

בפועל מתקבלות אוזניות שגם נראות טוב מאוד, גם נוחות מאוד לשימוש רגיל ושימוש ממושך, גם מספקות חווית סאונד איכותית ונעימה, וגם כוללת תמיכה בכל הטכנולוגיה החדשה בשוק כמו ה-Sonar וצליל מרחבי 360. תוסיפו על זה את תוכנת ה-Engine שהיא פשוטה ונוחה לשימוש, ומאפשרת לעשות התאמה מוחלטת של ה-SteelSeries Arctis Nova 7 Wireless לצרכים ולרצונות הספציפיים שלכם – ותקבלו אוזניות מעולות לגיימינג.

השאלה הפתוחה היחידה היא האם לבעלי ה-SteelSeries Arctis 7 Wireless שווה לשדרג לדגם החדש? ובכן, לדעתי אין סיבה מוצדקת, שכן בעוד שהן אכן טובות יותר, העלות של האוזניות האלו היא יחסית גבוהה, והשיפור ביחס לדגם הקודם לא מצדיק את ההפרש. אך אם אתם בעלי אוזניות בינוניות כלשהן, או ללא אוזניות כלל – ה-SteelSeries Arctis Nova 7 Wireless הן אחת הבחירות הטובות ביותר שתוכלו לקחת.

האוזניות זמינות לרכישה במחיר של כ-790 ש"ח בארץ, וזמינות בגרסה רגילה, גרסת PS5 וגרסת XBOX. ההבדל בגרסאות הוא מינורי ומתבטא בעיקר בצבע האוזניות, כשגרסת האקסבוקס מגיעה עם צבעי ירוק, וגרסת ה-PS5 מגיעה עם צבעי כחול.

ה-SteelSeries Arctis Nova 7 Wireless סופקו ע"י חברת Bconnect