ה-ASUS ROG Swift PG42UQ הוא מסך גיימינג, שלא יעלב גם אם תקראו לו טלוויזיית גיימינג בגודל 41.5 אינץ' עם פאנל OLED שמספק תמונה עם צבעים מדויקים, מפרט טכני חזק ומרשים ואיכות בנייה גבוהה במיוחד – ללא ספק מדובר בחוד של הקצה של השפיץ של מסכי הגיימינג, הבעיה היחידה היא כמובן – העלות.

ה-ROG Swift PG42UQ הוא בהחלט מסך מעניין. קשה לומר שהוא מסך מחשב, כי עם גודל של 41.5 אינץ' הוא יותר קורץ לאזור של מסכי הקונסולות למיניהן או הטלוויזיות הקטנות, אך מבחינת ASUS הוא כמובן מיועד גם לגיימרים שרוצים מסך ענק גם למחשב שלהם. ובתכלס, למה לא?

בדומה לאחיו מהדורות הקודמים, ה-ROG Swift PG43U שיצא לנו לבחון בעבר, גם ה-ROG Swift PG42UQ הוא חלק ממותק הפרימיום גיימינג של ASUS, הלוא הוא ROG – Republic Of Gamers, ובתור חלק ממשפחת הפרימיום ה-ROG Swift PG42UQ מגיע כמובן עם ציפיות גבוהות במיוחד (וגם תג מחיר שכזה).

ASUS ROG Swift PG42UQ – תעודת זהות טכנית

ה-ROG Swift PG42UQ הוא מסך 41.5 איץ' ברזולוציית 4K (או 3840X2160 פיקסלים), עם קצב רענון של 120Hz "רגיל" ועד 138Hz באוברקלוק, ביחד עם זמן תגובה מהיר במיוחד (0.1ms GTG). הוא כולל תמיכה ב-DSC, או – Display Stream Compression, שבעצם דוחסת ומרחיבה כל פריים בתורו, ללא איבוד מידע, ובכך מאפשרת להעביר דרך חיבור DP 1.4 בודד את כל המיד.

אבל מעבר לנתונים היבשים האלו, מדובר במסך OLED סופר איכותי, שמציג צבעים מדהימים שאי אפשר להשוות למסכי LCD עם פאנלי VA ו-IPS שאנחנו רגילים אליהם. רמת הדיוק, בעיקר ברמות הבהירות של הצבעים ובעיקר באזור הצבע השחור, היא לא פחות ממדהימה. הצבעים מרגישים חיים ומלאים, והופכים כל משחק וכל סרטון מרגישים חיים במיוחד, מסך OLED בכלל, וה-ROG Swift PG42UQ בפרט, מספק חווית צפיה מלהיבה במיוחד.

כמובן שהמסך כולל טכנולוגיות Flicker Free ו-Ultra Low Blue Light, הראשונה מצמצמת את הבהובי הרקע במסך, בכדי למנוע את עייפות שרירי העיניים, והשנייה היא טכנולוגיה המפחיתה את כמות האור הכחול שהמסך פולט, בכדי להקל על עייפות המשתמש ולשמור על בריאות העיניים. בנוסף על כך, ה-ROG Swift PG42UQ מגיע עם תמיכה ב-G-Sync מבית NVIDIA (או G-Sync compatible) למניעת קריעות בתמונה.

מעבר ליכולות המדהימות של מסכי ה-OLED ביצירת צבעי שחור מדויקים להפליא (מועיל במשחקי אימה או FPS בסגנון Doom) ובטווח צבעים גדול ומדויק – 133% sRGB, או 98% DCI-P3, ה-ROG Swift PG42UQ מגיע גם לרמות בהירות גבוהות יחסית של עד ל-450 קנדלות (cd/m2), מה שממקם אותו על הצד הגבוה יותר מרוב מסכי המחשב והטלוויזיות בשוק – מאוד נוח לחדרים מוארים יחסית.

היות ולמעשה מדובר על מסך שהוא מעין הכלאה של מסך מחשב וטלוויזיה סלונית – המסך הוא שטוח ולא קעור, ובשילוב עם המסיביות שלו (בואו, 41.5 אינץ זה מסך שלא מתאים לרוב שולחנות הגיימינג) בעצם תקבלו מסך שהאידיאל הוא לשבת כ-1.5 מטרים ממנו, גם בשביל לשמור על העיניים שלכם (וחבל), אבל גם בשביל לראות את כל קצוות המסך מבלי לפספס משהו.

ה-ROG Swift PG43U הוא מסך שטוח (לא קעור), אך בשל גודלו העצום אי אפשר באמת לשבת קרוב אליו, והמרחק המומלץ למסכים בגודל שכזה הוא כ-1.8 מטרים, גם מבחינת שמירה על העיניים, אבל בעיקר פשוט כי מאוד קשה לראות את כל המסך ממרחק קצר יותר, במיוחד את הקצוות שלו.

בשל גודלו ומשקלו, ה-ROG Swift PG42UQ לא כולל אפשרויות כיוון רבות. המסך יושב על מעין חצובה תלת רגלית מסיבית אליה הוא מחובר בכמה ברגים, מה שלא מאפשר בעצם כיוון של המסך, פרט לאפשרות הטיה של המסך של עד ל-20 מעלות (עד 15 מעלות כלפי מעלה, או עד 5 מעלות כלפי מטה). למי מכם שירצה לחבר את המסך לקיר – ניתן לפרק את הרגלית ולחבר אותו לכל חיבור קיר סטנדרטי עם חיבור VESA 100.

מבחינת חיבורים, המסך מגיע עם חיבור DisplayPort בתקן 1.4, שני חיבורי HDMI בתקן 2.1 ועוד שני HDMI בתקן 2.0, חיבור אוזניות, יציאת SPDIF, כניסת USB מהמחשב, ו-4 יציאות USB 3.2 מהמסך, לטובת אביזרים היקפיים שתרצו לחבר אליו בשביל לצמצם כבלים שרצים על השולחן/קיר.

תוספות לגיימרים

ממשק ה-OSD של ASUS הוא בהחלט בנוי בצורה פשוטה ונוחה לכל משתמש. הממשק כולל אופציות רבות, החל מבחינת כוונת על המסך, בחירת רמת סינון האור הכחול, התאמת פרופיל המסך לסגנון המשחק, ופונקציות רבות נוספות שקיימות ברוב ממשקי ה-OSD של החברות הקיימות בשוק (טיימר, הצגת מידע מערכת וכו').

הממשק ב-ROG Swift PG42UQ זהה לכל מסך אחר מבית ASUS, אך כאן ישנה נוחות יתרה, שכן ניתן לתפעל את אפשרויות ה-OSD בעזרת השלט המצורף למסך/טלוויזיה, לנוחות מיטבית ומבלי צורך לתהות על איזה כפתור לחצת מאחורי המסך.

Go big or Go home

ה-ROG Swift PG42UQ הוא מסך מעניין. מצד אחד הוא פשוט טוב בכל מה שהוא אמור לעשות – הוא גדול, הוא נוח לצפייה, הוא כולל את כל החיבורים שאפשר לבקש, יש לו קצב רזולוציה גבוהה וקצב רענון מהיר גם לקונסולות וגם ל-PC, וכמובן שיש לו פאל OLED שמשאיר מאחור את כל סוגי הפאנלים האחרים שיש ב-98% ממסכי הגיימינג האחרים בלי למצמץ בכלל מבחינת איכות הצבעים וחווית הצפייה.

מצד שני, מסך של 41.5 אינץ הוא לא משהו שכל גיימר רוצה או צריך, וגם אם רוצה וצריך – לא בהכרח יכול למקם אותו פיזית בעמדת הגיימינג שלו (בין אם על הקיר או על השולחן). כמובן שמעבר לגודלו העצום, גם המחיר שלו שם אותו בקטגוריה אחרת לגמרי מ-98% מהמסכים, היות והוא בערך פי 2-3 ממחיר של רוב מסכי הגיימינג בשוק.

כך שלמעשה, אפשר בעצם לפצל את השאלה לשני חלקים שונים:
האם ה-ROG Swift PG42UQ הוא מסך מדהים שהייתם רוצים שיהיה לכם? חד משמעית כן.
האם ה-ROG Swift PG42UQ הוא מסך כדאי לכם לרכוש לעמדה שלכם? ובכן, פה קבור הכלב.

אם אין לכם שיקול כלכלי, ובא לכם מסך בגודל עצום שכזה (אבל לא להגזים לאזור ה-65 אינץ' וללכת על טלוויזיה עם קצב רענון מהיר כמו ה-LG 65C2), אז ה-ROG Swift PG42UQ לחלוטין צריך להיות המתמודד המוביל שלכם, במיוחד אם מחיר של 7,199 ש"ח לא מרתיע אתכם – מדובר במסך שבקלות מקבל ציון מושלם

ה-ROG Swift PG42UQ סופק ע"י נציגות ASUS בישראל