ה-M28U מבית Gigabyte ממשיך את ההצלחה של ליין ה-M של גיגהבייט ומוסיף לה טוויסט מוצלח עם החלפה של מעמד המסך הרגיל בזרוע מעוצבת ומתכווננת. ה-Gigabyte M28U מגיע עם אותו תמחור אגרסיבי ומפרט טכני מרשים עם יכולות KVM מובנות, אבל הזרוע החדשה היא בהחלט כיוון חדש ומרענן (ומוצלח) שמציגה גיגהבייט לסדרת המסכים שלה.

ה-Gigabyte M28U הוא למעשה לא מסך חדש בסדרת המסכים המוצלחת של Gigabyte, אותה סדרה שמכוונת להנגיש את הטכנולוגיה המתקדמת של סדרת AORUS למשתמשים רבים יותר. הצלחת כלל דגמי הסדרה, כולל ה-M28U עצמו, הובילה את גיגהבייט לרעיון יצירתי – במקום לספק בסיס סטנדרטי ומשעמם למסכים, למה לא לשלוח אותם עם זרוע מתכווננת, שתגיע באותה שפה עיצובית של המסך? או לפחות כך אני חושב שהגיע לעולם ה-Arm Edition.

כמובן, כמו שאר המסכים בסדרת M, מדובר במסך עם פתרון KVM מובנה, ללא צורך באביזרים חיצוניים נוספים שישבו לכם על השולחן ויבלגנו את הסדר המושלם שלכם, במיוחד כשאנחנו משלבים את הזרוע של ה-Arm Edition בעניין, שמאפשרת שולחן נקי לחלוטין.

נחזור טיפה אחורה – מה זה בכלל KVM?

אז למעשה כל סדרת ה-M של גיגהבייט, ובתוכה ה-Gigabyte M28U, מגיעה עם יכולות KVM מובנות במסך. אבל מה בעצם זה אומר? ובכן, ראשי התיבות של KVM מציינות Kernel Virtual Machine. אומר לכם משהו? כנראה שלא. אז נסביר.

למעשה, אם יש לכם מערכת שמורכבת מכמה מחשבים שונים המחוברים למסך, אתם יכולים לחבר אליו את המקלדת והעכבר שלכם ובעזרת יכולת ה-KVM תוכלו להשתמש באותה מקלדת ואותו עכבר – עבור כל מערכת שמחוברת למסך, ללא צורך להעביר את החיבור, או להחזיק סטים נפרדים של ציוד לכל מערכת.

כך למעשה אפשר עם סט בודד לתפעל כמה מערכות שונות, עם יכולת מעבר פשוטה בין כל המערכות, בלי הסרבול של כבלים רבים על השולחן, או אלמנט חיצוני שמאפשר את היכולת ותופס מקום על השולחן.

Gigabyte M28U – תעודת זהות טכנית

ה-Gigabyte M28U הוא מסך ברזולציית 4K (או 3840X2160, או פשוט UHD), עם קצב רענון מהיר במיוחד של 144Hz (או 120Hz אם אתם תחברו אותו לקונסולות) וזמן תגובה מהיר של 2 מילישניות (MPRT).

הפאנל עליו מבוסס המסך הוא SS IPS, ראשי תיבות של Super Speed IPS (ש-IPS זה למעשה In Panel Switching). כלומר מדובר על מסך IPS סופר מהיר. למי שלא בקיא, מסכי IPS מציעים דיוק גבוה בצבעים וניגודיות גבוהה, ומקריבים לשם כך את מהירות התגובה. מסכי SS IPS הם טכנולוגיה חדשה יחסית, שלוקחת את הצדדים החיוביים של מסכי IPS, ולא מתפשרת על מהירות תגובה.

אני מניח שזה ברור לכולם, אבל רק לשם הבהרה – אין הבדל במסך בין ה-Gigabyte M28U ה-"רגיל" לבין ה-Gigabyte M28U Arm Edition. ההבדל היחיד הוא החלפה של המעמד בזרוע.

מבחינת טכנולוגיה, ה-Gigabyte M28U מגיע עם תמיכה בטכנולוגיית FreeSync Premium Pro למניעת קריעות במהלך המשחקים, וכמובן טכנולוגיות Flicker Free ו-Low Blue Light להקלה על העיניים וצמצום הבהובים במסך.

ה-Gigabyte M28U מגיע עם תמיכה בתקן HDR400, עם רמת בהירות סטנדרטית של 300 cd/m2, וטווח צבעים רחב של 120% sRGB, או 94% מ-DCI-P3. מספרים דיי סנטדרטיים למסכי גיימינג ולסדרת M בפרט. אני לא יכול לומר שהפאנל של המסך הרשים בצורה יוצאת דופן ביחס למסכים אחרים שנתקלתי בהם, אבל כן אפשר לומר לזכותו שהוא עומד באותה השורה עם רוב מסכי הגיימינג שנתקלתי בהם (פרט כמובן למסכי OLED).

המסך עצמו מגיע עם 2 חיבורי HDMI בתקן 2.1, חיבור DisplayPort בתקן 1.4, חיבור 3.5 מ"מ לאוזניות, כניסת USB מהמחשב, 3 יציאות USB מהמסך וחיבור USB Type C, לטובת אביזרים היקפיים שתרצו לחבר אליו ולנושא ה-KVM, מה שהופך את זה לפשוט ונוח ליצור שולחן, או סביבת עבודה, כמעט ריקים לחלוטין מכבלים.

M28U

עיצוב וארגונומיה

כש-Gigabyte החליטה לייצר מסך שיתחרה בקטגוריית המיינסטרים, אחת הפשרות עליה החליטו שם, היא לא לשלב אלמנטי RGB, או אלמנטי עיצוב מיוחדים אחרים, בליין המסכים שלה. גם ה-Gigabyte M28U שומר על הקו העיצובי של סדרת M (ומסכי גיגהבייט בכלל) עם מראה בוגר ונקי, ללא תאורת RGB.

וכאן אנחנו למעשה מגיעים להבדל בין ה-M28U הרגיל, לבין ה-Arm Edition שעליה נדבר עכשיו. אותה זרוע שמגיעה במסגרת ה-Gigabyte M28U Arm Edition קודם כל שומרת על הקו העיצובי של הסדרה מבחינת הצבע ומבחינת העיצוב, מה שהופך אותה ליחידה עיצובית אחת עם המסך, במקום לקנות זרוע בנפרד ולקבל משהו שלא תואם למסך.

מלבד העיצוב שלה, הזרוע עצמה נוחה ויעילה במיוחד. הבסיס של הזרוע (שצמוד לשולחן) מסתובב ב-180 מעלות. פרק החיבור של הזרוע למעמד ה-VESA של המסך (למי שתוהה – VESA 100) גם הוא מסתובב ב-180 מעלות לצדדים, מה שלמעשה מאפשר לסובב את המסך 270 מעלות לכל כיוון.

מבחינת גובה, פרק החיבור של הזרוע ל-VESA מאפשר גם הטייה כלפי מטה של עד 5 מעלות ומעלה עד 25 מעלות, ואפשרות להעלאה/ההורדה של כ-20.8 ס"מ מקצה לקצה, אך גם מאפשר ביצוע פיבוט של 90 מעלות, מה שהופך את המסך למסך עבודה נוח במיוחד לקבצי וורד ארוכים או לעבודה עם קומפיילרים.

מלבד המסך עצמו, הקופסה כוללת את גם המעמד של המסך, שהוא קטן, פשוט ואלגנטי, ולא אמור לגרום בעיות לאלו מכם אשר מעוניינים לשים אותו על שולחן קטן יחסית. המעמד מתחבר למסך בחיבור VESA 100X100, מה שגם יאפשר למי שירצה לתלות אותו על הקיר – לעשות זאת בצורה פשוטה במיוחד.

החיבור עצמו, כמו כל חיבור VESA רגיל, מאפשר לנו לכוון את המסך בצורה מאוד נוחה ופשוטה, וכן מגדיל את טווח האפשרויות עצמן. כיוון הגובה של המסך הוא בטווח של 10 ס"מ (קצת מעט ביחס למקובל), ציר התנועה האונכי שלו הוא של 25 מעלות (5 מעלות למטה ועד 20 למעלה), וללא אפשרות להטיה אופקית לצדדיו.

מבחינת מבנה הזרוע עצמו, ניתן למשוך אותה קדימה/אחורה, ממצב שבו הזרועה כמעט אנכית והמסך יחסית רחוק מאיתנו, ועד למצב שבו הזרוע כמעט אופקית והמסך ממש קרוב למשתמש, ובסה"כ הארכה קדימה של עד 23 ס"מ (וכמובן שניתן לעצור בכל נקודה בדרך).

למעשה, זה מאפשר לנו כגיימרים לשנות את מיקום המסך בהתאם למה שאנחנו רוצים לעשות. רוצה לראות סרט ורוצה להרחיק טיפה את המסך? אין בעיה. רוצה להתרכז בנקודה בעייתית במשחק ורוצה את הכל קרוב? אין בעיה. ה-Gigabyte M28U Arm Edition פה בדיוק בשביל זה.

הזרוע נוחה, פשוטה לתפעול (ולהתקנה), נראת מעולה על השולחן (וחוסכת מקום), ובאמת מאפשרת גמישות בשילוב גיימינג-עבודה שלא נתקלתי בו קודם.

תוספות לגיימרים

ממשק ה-OSD של Gigabyte הוא נוח מאוד. אחד היתרונות הגדולים שלו הוא יכולת להשתמש בעכבר ובמקלדת שלכם לצורך שליטה, ללא צורך להתעסק בכפתורים, ולזכור מה לוחצים בשביל לחזור אחורה ומה לוחצים בשביל לאשר – פשוט ונוח.

gigabyte M28U Panel

מעבר לכך שהממשק נוח מאוד, הוא מאפשר לנו כגיימרים להקל לעצמנו על החיים, בין אם זה ע"י הוספת כוונת על המסך, מייצב כוונות, הוספת טיימר, הצגת מידע על המערכת שלכם על המסך, וכן שליטה ברמת החושך במסך ע"י ה-Black Equalizer.

Gigabyte M28U Arm Edition – כיוון מעניין ומוצלח

נתחיל מההתחלה, ה-Gigabyte M28U הוא מסך מעולה. עם רזולוציית 4K, קצב רענון מסך של 144Hz, פאנל עם צבעים מוצלחים ומחיר נוח יחסית לסביבה הטכנית שלו – אין ספק שמדובר במסך מוצלח לכל מי שמחפש לעבור לגיימינג ב-4K. כמובן שיכולת ה-KVM של משפחת ה-M היא בהחלט יכולת "שוברת שיוויון", אך רק עבור אותה אוכלוסיה עבורה הפיצ'ר הזה רלוונטי (אחרת זה סתם בונוס נחמד לדבר עליו).

לגבי שאלת זרוע או מעמד, ובכל – זה כמובן תלוי בכם ואיך אתם רוצים שה-set up שלכם יראה. האם חשוב לכם שטח פנוי על השולחן ומיעוט כבלים, או שאתם אוהבים שיש לכן מעמד גדול על השולחן ואתם שמים עליו בובות פופ ודברים אחרים?

מבחינת פרודוקטיביות אין ספק שהזרוע שמגיעה עם ה-Arm Edition היא צעד קדימה מבורך מבחינת האפשרויות שמציעות חברות הגיימינג, ואנחנו באמת מקווים שנראה יותר חברות גיימינג מציעות את המסכים שלהם באופציה עם זרוע מתכווננת, ולא רק מעמדים/בסיסים אלמנטריים רגילים.

עם מחיר של כ-2,300 ש"ח לגרסת המעמד באמאזון, וכ-2,550 ש"ח לגרסת הזרוע באמאזון, בוודאות אפשר לומר ה-M28U הוא מסך משתלם בפני עצמו. זרוע או לא זרוע זה כבר תלוי בכם, אבל אני בכנות יכול לומר שמדובר בזרוע איכותית, מוצלחת, נוחה ומעוצבת, שבהחלט נראת טוב יותר מכל הזרועות הרגילות שניתן לקנות בשוק (בהחלט מבחינת התאמת העיצוב למסך – נראה מצוין ביחד).

המסך Gigabyte M28U Arm Edition סופק ע"י נציגות Gigabyte בישראל