עם הכרזה מפתיעה שהגיעה למעשה משום מקום, Hi-Fi Rush כאן לעשות לשחקנים כיף חיים ענק עם ים של אופי, סטייל ומלא קצב. תכינו את עצמכם למערכת קרבות ועולם שכל כולם זזים לפי הקצב. עם חוויה באורך מעולה ומערכת מתגמלת בטירוף מדובר בחבילה כוללת של משחקיות, קרבות והנאה שאני צופה שישארו בטופ של השנה כבר מעכשיו.


אז איך קרה שמיקרוסופט הפילה עלינו, קהל הגיימרים את אחד המשחקים המפתיעים, כיפיים ושלמים כחווית גיימינג שלמה מהשנים האחרונות? בכנות, זאת תעלומה אמיתית אבל לפחות זאת אחת נעימה כי כאמור Hi-Fi Rush כאן לעשות לנו כיף עם אקשן איכותי, מלא כיף וסגנון. וזה לא מזיק שהמשחק זמין בהשקה על הגיים פאס של מיקרוסופט. כבר ציינתי שמדובר במשחק בלעדי של מיקרוסופט?

שבת בבוקר, יום יפה!

אם יש לכם עיניים אני מאמין שגם אתם שמתם לב לסגנון ולמראה של המשחק. עם כזה סטייל אי אפשר אלא להתחיל מהחגיגה לעיניים שקיבלנו כאן. Hi-Fi Rush התברך בסגנון ויזואלי נהדר עם מלא אופי וממש לא חסר לו יופי. הדמויות צבעוניות, העולם צבעוני ומלא חיות והוא נע בסקלה שבין אנימה וסדרות מצויירות ישנות. מדובר בסגנון מיוחד שקשה לתאר באופן ממש מדוייק אבל אם תצפו בקטעי משחקיות, בטוח שתבינו את הכוונה שלי.

במקביל, המשחק גם מסתמך על הסגנון והסטייל שלו גם בעולם ועושה בו שימוש. כל העולם נע וזז והסגנון הויזואלי מענניק חיות לכל מיני עצמים בעולם, אפקטים מיוחדים ולמתקפות והמהלכים של הדמות הראשית.

משחקים בקצב החיים

ההוק המרכזי של Hi-Fi Rush הוא העובדה שכל המשחק רץ לפי קצב מסויים. לאורך כולו מההתחלה ועד סופו רץ ברקע שיר וכל הפעולות המרכזיות של Chai הרוקסטאר בהתהוות שלנו, נעשות לפי הקצב של השיר. מכות רגילות, חזקות, דאשים ומהלכים נוספים כולם מתבססים על קצב השיר שרץ ברקע של המשחק.

עכשיו, יכול להיות שרובכם חושבים שהמשחק יהיה קשה מדי למי שפחות מוצלחים במשחקי קצב או שבכללי קשה לכם להתרכז בקצב בזמן שאתם נלחמים במלא אוייבים. אז אל תדאגו, המפתחים חשבו על זה וקודם כל, יש מד קצב שניתן להדליק ולכבות בכל זמן נתון שמדגים את הקצב של השיר שיהיה יותר קל להתאים את הלחיצות של הכפתורים. מעבר לזה כמו שכבר ציינתי, כל המשחק זז לפי הקצב וגם מגיב לפעולות שנעשות ככה: אורות נדלקים, הקהל המדומיין של Chai מריע לו ושר איתו.

ואם העזר לא מספיק אז אפשר לשחק במשחק כאילו מדובר במשחק אקשן סטנדרטי. כן, המשחק לא מחייב אתכם להיות תמיד בקצב שלו, אבל אם תלחצו במקשי בקצב הנזק של המתקפות שלכם יעלה ותקבלו ניקוד יותר גבוה בסוף כל מפגש עם קבוצת אוייבים או בוסים, מדובר במערכת ניקוד די זהה למה שאנחנו מכירים מסדרת Devil may Cry או Bayonetta. בנימה אישית, מאוד נהניתי מהחיבור הזה של קצב ומערכת לחימה. בעיניי העובדה שלא חייבים לעמוד בקצב של המוזיקה ולהכות את האוייבים לא הפריעה. להפך זה עודד אותי לעמוד בקצב ולכוון לניקוד גבוה. ואם קרה ויצאתי מהקצב לחזור אליו קל למדי.

בין קרב לקרב Chai יחפש כל מיני שדרוגים למד החיים, כסף למהלכים חדשים וסוגים שונים של Collectibles בעולם המשחק. בשביל להגיע לחלק מהם יש קטעי פלטפורמה טובים אבל אישית נתקלתי בקטעי פלטפורמה לא טובים ברוב הפעמים. אני הייתי מצמצם משמעותית את קטעי הפלטפורמה, מצמצם קצת את הצורך בחיפוש של השידרוגים האלה ומוסיף עוד קצת קטעי אקשן עם אוייבים נוספים.

עם אופי יש גם יופי

כמו הסגנון הויזואלי הקליל שלו המשחק התברך גם בעלילה קלילה ומאוד מזמינה. Chai כאמור הוא נער ששואף להיות כוכב רוק מצליח ובטעות בניסוי שהשתבש מקבל זרוע רובוטית נגן מוזיקה שמחובר לגופו ומזין אותו באופן תמידי במוזיקה. על Chai לחבור לחבורה של דמויות מגניבות וכל אחת עם אופי שונה ומיוחד. נכון, העלילה לא מחדשת שום דבר וזה בסדר, הדיאלוגים השנונים והבדיחות בין הדמויות כאן בשביל לסחוב את המשחק והן עושות את זה בהצלחה גדולה.

הדמויות הנוספות של החבורה גם נכנסות בתור פאן משחקי.לכל דמות יש את יתרון משלה וטובה נגד סוג מסויים של אוייבים, למשל שבירת הגנות של אוייבים עם שריון מיוחד ולא שביר או דמות שטובה בתקיפה מרחוק ומסיבה זק לאוייבים מעופפים.

חייבים גם לציין מילה, או תו לגבי המוזיקה. חלק גדול מהפסקול של המשחק מורכב משירים מוכרים כמו Lonely Boy של The Black Keys ועוד שירים של להקות מוכרות בנוסף למוזיקה שנכתבה בלעדית למשחק. הרוב כמובן נע על הספקטרום של מוזיקה קצבית, רוק, אלקטרונית וHouse. הכל מאוד מתאים לאווירה של המשחק וקל לבצע קומבואים ומהלכים מורכבים לפי המנגינות השונות מה שתורם לחיבור המוצלח בין מוזיקה טובה ומשחק אקשן מוצלח מאוד.

אקורד סיום

Hi-Fi Rush היה בשבילי הפתעה ענקית ובעיקר בתור משחק שהוכרז במצגת של מיקרוסופט והיה זמין להורדה ונגיש לכל מנויי הגיימפאס. Hi-Fi Rush מספק חווית אקשן וקצב ייחודית בתוך עולם צבעוני, דמויות מגניבות וחוש הומור שנון ומודע לעצמו ולעולם. אם יש לכם כמה שעות בין משחקים, זאת חוויה שלא הייתי מפספס בשום מצב.

מפתחת: Tango Gameworks

מפיצה: Bethesda Softworks

תאריך יציאה: 25 בינואר, 2023

ז'אנר: אקשן, קצב

זמין על: PC, XSX, Game Pass

בוקר על: PC

עותק הביקורת של Hi Fi Rush נרכש כחלק ממנוי לגיימפאס.