ה-LG UltraGear 32GP750 הוא מסך גיימינג שמתאים לגיימר הממוצע שמחפש מסך איכותי מצד אחד אבל לא את ה-High end שיש לשוק להציע כיום מצד שני. תהנו מתצוגת צבעים מרהיבה הנתמכת בפאנל IPS ובעוד שהוא מציע רזולוציית 2K בלבד, הוא מפצה על כך בקצב רענון של עד 165Hz בנוחות תפעול ובפיצ'רים שנחמד שיהיו במסך גיימינג. בגדול – פשוט יהיה לכם כיף להשתמש בו.

אני לא חושב שיש סיבה להציג את חברת LG, שכן היא אחת החברות הגדולות והמוכרות כיום בשוק בכל מה שקשור במסכים, החל ממסכי טלוויזיה איכותיים שיגרמו לכם להשאר מהופנטים בבית ועד למסכי גיימינג מסדרת UltraGear, ועוד הרבה דברים בין לבין.

נעים להכיר LG UltraGear 32GP750

כאשר נפתח את הארגז המסיבי יחסית של ה-LG UltraGear 32GP750 נמצא שם את המסך עצמו, רגלית מתכווננת, כבל חשמל, כבל HDMI וכבל DP. בהתאמה, בצידו האחורי של המסך תוכלו למצוא 2 חיבורי HDMI בתקן 2.0, חיבור DisplayPort בתקן 1.4 וחיבור 3.5 מ"מ עבור אוזניות.

ההרכבה של המסך סופר פשוטה – הרגלית מתחברת בקליק אחד ועוד שני ברגים שאפילו לא תצטרכו מברג על מנת להבריג. הרגלית הינה בצורת V שנותנת יציבות מעולה על השולחן מחד ומצד שני לא תופסת הרבה מקום. בנוסף, בחלקה האחורי של הרגלית יש חריץ מובנה לסידור הכבלים בצורה נוחה.

המסך מרשים בגודלו, 31.5 אינץ', ואמנם אין לו איזשהו גימור ייחודי או מראה גיימרי ילדותי מצועצע, אך כן יש לו מראה נקי, כך שלמעט החלק התחתון שלו כמעט ולא רואים מסגרת. אפשר לומר שמדובר בגימור בוגר משהו, שלא נכנע לתכתיבי ה-RGB שכל-כך נפוצים כיום, ובכנות, הוא ממש לא צריך את זה.

הכוונון של המסך פשוט ואינטואיטיבי ומציע זווית הטייה שבין מינוס חמש ל-15 מעלות. בעוד שמאוד קל לכוונן אותו לגובה והזווית הרצויים הוא שמר על הכוונון ולא החליק או יצא מכיוון כל עוד לא נגעתי בו. כמו כן, ניתן להשתמש במסך כאשר הוא מסובב ל-90 מעלות (כלומר, תצוגת אורך ולא רוחב) שמאוד עוזרת כאשר רוצים להשתמש בו עבור קריאה, תכנות ועוד שימושים אחרים. מצד שני, לא מצאתי זווית ממנה ניתן לסובב אותו מבלי שהפינה שלו תתחכך בשולחן, אז זה קצת מוריד מהעסק.

תצוגה מרהיבה וססגונית

בכל מה שקשור למה שמוצג על המסך, באמת שאין לי תלונות. הוא תומך בספקטרום צבעים של 99% מסולם sRGB וכל דבר שראיתי על המסך הזה היה נראה פשוט פנטסטי. הצבעים עזים ומדוייקים, האלמנטים הויזואליים חדים וברורים. פאנל ה-IPS (ר"ת In-Plane Switching) שלו עושה עבודה נהדרת ומציע גם מהירות תגובה מהירה של 1ms GtG – סימן היכר למסך גיימינג רציני במונחי החומרה של היום.

בנוסף, כדי להקל על העיניים שלכם, המסך מצוייד בטכנולוגיה להפחתת אור כחול תחת אישור ®TÜV Rheinland Eyesafe. זה בהחלט חשוב למי שמשתמש במסך לשעות ארוכות ברצף ומצד שני זה ממש לא מפחית בעוצמה ובחיות של הצבעים אותם המסך מציג.

ה-LG UltraGear 32GP750 מגיע עם תאימות הן לטכנולוגיית ה-G-Sync של NVIDIA והן למקבילת AMD שלה, ה-FreeSync Premium שתורמות רבות לחווית המשחק. מטרת הטכנולוגיות הללו היא להוות גורם מסנכרן בין קצב הרענון של המסך לבין מה שהכרטיס הגרפי שלכם מסוגל לתת ולמנוע את תופעות הגמגום וקריעות התמונה שפעם היו במסכים (שללא ה-Sync).

ואומנם אני חייב לציין שבאמת לא נתקלתי בתופעות הללו בשימוש במסך, אבל גם אציין שגם במסך הרגיל שלי שבו אני משתמש ביום-יום שלי, שלא מצוייד בטכנולוגיה זו, לא נתקלתי בהן. אבל חשוב לומר שלאנשים שיותר מאתגרים את המחשבים והמסכים שלהם ממני התאימות הזאת בהחלט דרמטית והיעדרה בהחלט ישפיע על חווית השימוש.

כאמור, למסך יש גם יציאת אודיו, אך בעיניי זה קצת מיותר למסך שמיועד לגיימינג, בייחוד שאיכות הסאונד שיוצאת ממנו לא מאוד גבוהה, ושמתי לב שהיו הנחתות בעומק הצליל כאשר חיברתי את האוזניות ישירות למסך שנעלמו כלא היו כאשר חיברתי אותן לקונסולה או למחשב. זו יכולה להיות אופציית ברירת מחדל נחמדה עבור אנשים שקונים עכשיו מערכת שלמה בתקציב או שיש להם בעיה להתחבר עם האוזניות באופן ישיר לפלטפורמה עליה הם משחקים, אבל בעיניי זה פיצ'ר די מיותר שכנראה הייתי מוותר עליו.

שים לי תוספות לגיימרים בצד

ל-LG UltraGear 32GP750 יש ממשק משתמש בסגנון OSD (ר"ת On-Screen Display), והוא נוח וקל לתפעול. בתוכו תוכלו לבחור מבין מגוון מצבי צפייה מוגדרים מראש כגון מצב התואם למשחקי RTS (ר"ת Real-Time Strategy), מצב התואם למשחקי FPS (ר"ת First-Person Shooters) וכן מצב קריאה שמוריד את הבהירות ומקל על קריאה למשכי זמן ארוכים יותר. כמובן שאתם לא חייבים להתקבע על המצבים הללו ותוכלו לשחק עם הבהירות, הניגודיות, החדות ועוד רכיבי תצוגה שונים כרצונכם, ובקלות.

מעבר לכך, הממשק מציע אפשרויות לגיימרים שממש אכפת להם מהביצועים, הן של המסך והן שלהם כשחקנים, למשל תצוגת קצב הרענון על גבי המסך וסימון של צלב או נקודה במרכז המסך על מנת לשפר את הדיוק במשחקי יריות, בהתאמה. את כל מה שמניתי ועוד, תוכלו לבצע ולהתאים בעזרת כפתור יחיד ונסתר בתחתית המסך, במיקום די נוח שלא דורש מכם לשלוח יד מאחורי המסך ולחפש אותו – הוא פשוט שם למטה, מתחת ללוגו של LG במרכז חלקו התחתון של המסך.

כל מי שמחפש מסך שמצד אחד לא ישבור לו את הכיס (תג מחיר של 2190 ש"ח) ומצד שני ייתן לו תצוגה נהדרת וחדה, יאפשר לו גמישות רבה בשימוש ויקנה לו חווית משחק משופרת צריך לשקול את LG UltraGear 32GP750 כאפשרות חזקה.

מסך LG UltraGear 32GP750  סופק ע"י נציגות LG בישראל, ח.י.