ה-Defunc True Go Slim הן מה שנקרא – "בסך הכל בסדר". צורת השליטה בהן תוכל לשגע אתכם לפעמים, אבל מצד שני הן פשוט נוחות באוזניים, ומספקות איכות סאונד מאוזנת ונעימה.

ה-Defunc True Go Slim מגיעיות אלינו מחברת Defunc, חברה שוודית שמיצרת מוצרי אודיו שמכוונים לפשטות, אבל במקביל פונים לאנשים שאוהבים סאונד, ומשם מגיע גם השם שלהם: Design (עיצוב) + function (שימוש) = Defunc. אם אתם שואלים אותנו, זה לא השם הכי טוב כי הוא מזכיר לנו משהו אחר לגמרי, אבל בוא נזרום איתם.

החברה מציעה כמה ליינים של מוצרי אודיו, בין אם אלו רמקולים מעוצבים לבית, אוזניות Over-Ear, או במקרה הזה – אוזניות TWS קטנות.

Defunc True Slim Go Box

חיקוי של AirPods?

ה-Defunc True Go Slim מזכירות לנו מאוד את ה-AirPod של אפל בצורה הכללית שלהן, גם להן יש את המקל שמונח לכם על האוזן וגם הן למעשה פשוט מונחות על האוזן שלכם מבלי "אטמים" מגומי שנכנסים לתוך האוזן עצמה ואוטמים אתכם מהסביבה. מצד אחד לא יכולים לומר שנפלנו מהעיצוב, מצד שני זה בהחלט עיצוב פונקציונאלי.

ה-Defunc True Go Slim מגיעות ב-4 צבעים, כחול, לבן, אדום ושחור. אנחנו קיבלנו לצורך הסקירה אוזניות בצבע שחור. אני אוהב את הפשטות של הצבע הזה, זה גורם להכל להראות טוב (וקשה לזהות על זה לכלוך), אבל אם אתם אוהבים צבעים שונים ולא שחור או לבן ורוצים לבלוט יותר, אז יש לכם גם אופציות נוספות.

מארז הטעינה עצמו עשוי מפלסטיק לא מבריק בדיוק כמו החלק העליון של האוזניות, עליו נמצאות ארבע נורות LED בחלקו הקדמי שמראות לכם את מצב הסוללה של המארז והאם אתם צריכים להטעין אותו בעזרת חיבור ה-USB-C שנמצא בחלקו התחתון.

Defunc True Slim Go USB Type-C

מארז הטעינה נפתח מחלקו העליון כשהמכנסה מוחזק ע"י מגנט (דבר סטנדרטי היום באוזניות ודי נוח). במבט ראשון על האוזניות, אני לא ממש יכול לומר שהן עושות רושם ראשוני טוב. החלק העליון של האוזניות מחובר למקל ארוך שמזכיר את ה-AirPods (כמו שאמרתי קודם), אבל שלא כמו המוצר של אפל שבנוי מיחידה אחת ומעוצב אלגנטי, ה-Defunc True Go Slim הם סוג של ערבוב של כמה דברים יחד – המקל הוא חלק עם הלוגו של החברה Defunc עליו, אבל החלק שנכנס לאוזן שלכם עשוי מפלסטיק לא מבריק. אין שום דבר רע בזה, אך זה קצת שובר את האסטטיקה של האוזניות ופשוט נראה מוזר.

החלק שנכנס לתוך האוזן עשוי גומי עם שפיץ עקום שעוזר לאוזניות להישאר בתוך האוזן שלכם. אתם יכולים להוציא את כיסוי הגומי בשביל להחליף אותו אם הוא נקרע או אם אתם רוצים לשים את אחד הכיסויים האחרים שהגיעו איתו בקופסה. כיסויי הגומי מגיעים עם כנף נוספת שעוזרת להם להישאר באוזן גם בזמן ריצה או פעילות גופנית אחרת.

Bluetooth 5.0 ב-2023?

Defunc הוסיפו נורות LED מתחת למקל, מה שנותן לכם להבין באיזה מצב הן והאם הן משויכות או לא. בנוסף, יש לכם שם מיקרופונים שמיועדים לשיחות או פקודות קוליות. החלק העליון של האוזניות הוא איזור מגע שדרכו אתם יכולים לנווט בין הפקודות השונות של האוזניות.

מבחינת הקישוריות, ב-Defunc True Go Slim תמצאו חיבור Bluetooth 5.0 (חברה, אנחנו ב2023… למה לא 5.2?) שהוא בסה"כ מספיק לתפעול יום יומי של מוזיקה, וגם וידאו ברוב המכשירים. האוזניות עצמן מגיעות עמידות למים בתקן IPX4, מה שאומר שאתם בהחלט יכולים להרטיב אותן קצת ולהתאמן איתן אבל לא להתקלח איתן או להיכנס לים/בריכה.

Defunc True Slim Go Sports cover

סאונד מוצלח ווליום גבוה

בגלל העיצוב של ה-Defunc True Go Slim קצת קשה בהתחלה למצוא פוזיציה נוחה באוזן. אם שמים את האוזניות עם המקל ישירות למטה זה קצת מרגיש רופף ולא אטום מספיק, אז מצאתי שהן הכי נוחות לי שהמקל באלכסון מהאוזן שלי לכיוון הפה.

בתנוחה הזו ה-True Go Slim בהחלט הרגישו לי נוחות וגם לא זזו לי מהאוזן. איכות הסאונד הייתה עשירה ומאוזנת, יש להן קצת דגש באיזור התדרים האמצעים מה שלוקח קצת מהבהירות של הגבוהים. לאוהבי הבס מביניכם, אפשר להרגיש את הבס אך אין פה מיקוד על התדרים הנמוכים וזה קצת זולג לתדרים האמצעים לפעמים. רוב המשתמשים יהנו מהסאונד של האוזניות ולא ישימו לב להבדלים האלה, במיוחד אם הם מתמקדים יותר במוזיקה עם דגש על מילים או קולות מאשר הכלים.

מבחינת העוצמה של האוזניות, אם אתם מאלה שאוהבים להחריש את עצמכם בזמן שאתם שומעים מוזיקה אז האוזניות הללו לא יאכזבו אתכם, ותוכלו להגיע לווליום גבוה במיוחד. מה שכן, ההודעות של האוזניות על המצבים השונים שלהן או כשעומדת להיגמר הסוללה קצת חזקות מידי לטעמי ביחס לסאונד שאתם מקשיבים לו, וזה קצת לא נעים.

Defunc True Slim Go Case and Buds

כשצפיתי בתכנים של יוטיוב או Netflix הסאונד היה מסונכרן לתוכן שצפיתי בו, במיוחד בטלפון שלי או במחשב והיה יציב ללא שום נפילות. אך לעומת זאת היתה השהייה קטנה כשחיברתי את האוזניות למכשיר ה-ROG Ally שלי בזמן משחק.

איכות המקרופון של האוזניות ממוצעת, כשביקשתי פידבק מאנשים שדיברתי איתם עם האוזניות נאמר לי שהקול שלי היה קצת באסי וחזק ולפעמים קצת מעורפל. לא משהו נורא שלא יכלו להבין אותי או להקשיב לי לאורך זמן פשוט, פשוט ניתן להבחין בשינוי ביחס לקול האמיתי שלי.

שליטה מסורבלת שמצריכה חשיבה מחדש

אחד הדברים שהכי חשובים באוזניות, מלבד הסאונד כמובן, הוא נושא השליטה בהן. במקרה שלנו, לי אישית היה קשה לשלוט מהאוזניות עצמן ישירות על השמע. אני כן אוהב את הרעיון של שליטה במגע לעומת לחיצה על כפתור (כמו ב-Jabra Elite 5) בגלל שבחוסר ריכוז לפעמים אתה יכול ללחוץ חזק מידי את הכפתור והאוזניה לתוך האוזן, אבל יש גבול גם לזה.

החברה ממליצה למקם את האוזניות ע"י החזקה במקל (בכדי לא להפעיל את כפתורי המגע), אבל כדי להשיג אטימה חייבים לגעת באוזניה עצמה וזה מפעיל את אחת הפקודות או כשהאוזניה עומדת ליפול מהאוזן או שהיא לא מרגישה הכי בפנים ורוצים לסדר אותה באוזן, גם אז אתם עשויים להפעיל פקודה כלשהי שלא רציתם. בנוסף, לפעמים יש קצת השהייה מוזרה בין הפקודה שאתם רוצים לתת לבין מה שקורה באוזניה, אז אם אתם מנסים להעביר שיר אתם עלולים לגלות שלא קרה כלום. אז אתם נוגעים שוב באוזניה כדי לתת את הפקודה ואז השיר מתחיל ועוצר.

Defunc True Slim Go Case

אתם יכולים לתת מספר פקודות שונות בנגיעה באוזניות, התחלה והפסקה של מדיה בעזרת הקשה אחת על האוזניה הימנית, בשביל לדלג לשיר הבא זה נגיעה כפולה באוזניה הימנית, בעוד לחזור לשיר הקודם זה נגיעה כפולה באוזניה השמאלית. בשביל לענות לשיחות מספיקה נגיעה אחת ואתם יכולים לסרב לשיחה על ידי לחיצה ממושכת באיזה אוזן שתרצו לכמה שניות, וכמובן שלוש נגיעות באוזניה להפעלת העוזרת הקולית שלכם.

חיי הסוללה של האוזניות גם די סטנדרטי, כך שבאופן מעשי תוכלו להשתמש בהן יום שלם, להטעין אותן ואת המארז בלילה, ולצאת מוכנים למחרת ליום חדש. כל טעינה נותנת להן כ-3 שעות של פעילות ויחד עם מארז הטעינה תוכלו לקבל כ-5 הטענות נוספות מלאות כלומר משהו כמו 18 שעות עבודה ממצב של טעינה מלאה לחלוטין.

זולות, אבל עם איכות סאונד טובה

ה-Defunc True Go Slim הן אוזניות ממוצעות. צורת השליטה וכפתורי המגע יוכלו לשגע אתכם לפעמים, אבל במקביל לזה הן אוזניות נוחות מאוד באוזן ומספקות איכות סאונד טובה יחסית. אם אתם אנשים שסאונד איכותי חשוב להם, אז אולי עדיף לכם לחפש אוזניות יקרות יותר, אבל אם אתם מחפשים משהו בסיסי וטוב במחיר נמוך – הן בהחלט אופציה ששווה לשקול.

אוזניות ה-Defunc True Go Slim סופקו על ידי חברת ביקונקט.