ה-Jabra Elite 5 הן פשרת אמצע טובה של כל הליין אפ של מוצרי Jabra Elite החדשים. הן מבטלות את הרעשים הלא נחוצים, מעניקות שמע מאוזן (ואף ניתן לכיוון אישי), יחד עם אפליקציה שימושית וקלה לתפעול.

אוזניות מבטלות רעשים קטנות חדשות מצטרפות לשורת המוצרים האלחוטיים של ג'ברה, ה-Jabra Elite 5. אוזניות אלו, בנויות להיות בדיוק באמצע בין האוזניות Jabra Elite 7 pro וה- Jabra Elite 3. הן אומנם לא עם עמידות מלאה ממים, כמו ה-Elite 7 Active, אך עדיין יש להן עמידות נגד זיעה, כך שאם אתם כן רוצים להשתמש בהן במכון כושר שלכם אתם בהחלט יכולים. בנוסף יש לאוזניות יכולת מרישמה של צלילים (כיאה למוצרים של ג'ברה) עם בהירות טובה לצללים וגם באס עשיר.

אז למה בעצם ג'ברה הרגישו צורך להוציא אוזניות שיהיו בדיוק בין האוזניות הממש טובות אך יקרות שלהן לבין הטובות אך זולות שלהן? ובכן…

נוחות גם באוזן וגם באפליקציה

ה-Jabra Elite 5 באות במספר צבעים: שחור טיטניום ובז' זהב, והן אולי נראות קצת עבות אך הן קלות משקל. הן מתאימות בצורה מעולה לפנים של האוזן שלכן ומגיעות עם 3 גדלים של אטמי סיליקון לאוזניים: גדול, בינוני וקטן. גם הפעם, ג'ברה החליטו ללכת על דרייברים בגודל של 6 מ"מ ולכלול תמיכה בחיבוריות בלוטות' 5.2 שמאפשר חיבור למספר מכשירים בו-זמנית, וכן תמיכה בקודקים כגון:  AAC, AptX, ו-SBC.

בשביל לשלוט בטלפון שלכם דרך האוזניות תוכלו להשתמש בכפתורים הפיזים שעל האוזניות עצמן. רוב האוזניות בשוק עובדות על טאצ' ולא על כפתור פיזי, שכמובן שיש לזה יתרונות אך גם חסרונות. מאחר וזה כפתור פיזי, כל לחיצה תגרום לאוזניות להיכנס קצת פנימה לתוך האוזן שלכם, מה שיכול לגרום קצת ללחץ ואי נעימות. אך לעומת זאת, אין סיכוי שתנתקו את השיחה שלכם בטעות כשאתם מנסים לסדר את האוזניות חזרה למקום. בנוסף, האוזניה גם תפוסה מספיק טוב באוזן, שכשאתם לוחצים על הכפתור האוזניות לא זזות ולא יוצאות מהאוזן והכפתורים מגיבים היטב.

Jabra Elite 5 case

אתם יכולים להתאים את מה כל לחיצה על הכפתור עושה בעזרת האפליקציה הנהדרת של ג'ברה, Sound+, אך ההגדרות הדיפוטיביות מאוד הגיוניות. לחיצה אחת על האוזניה השמאלית תעביר את מצב השמע בין שקיפות (Hearthrough) לסינון רעשים (ANC), לחיצה כפולה תזמן את העוזרת הקולית שלכם.

לעומת זאת, לחיצה אחת על האוזניה הימנית תפעיל או תעצור את הסאונד שמגיע מהטלפון, בעוד לחיצה כפולה תדלג לשיר הבא. רגע, ומה אם אתם רוצים להחזיר לשיר הקודם שוב? לחיצה משולשת על האוזניה הימנית תסדר אתכם. בזמן שיחה, לחיצה משולשת לא תעשה כלום, אך אם אתם רוצים, אתם יכולים להיכנס אל האפליקציה ולהגדיר שם את הפעולה שאתם רוצים שזה יעשה, כמו לדוגמה לדחות שיחה נכנסת אם בא לכם לסנן מישהו.

Jabra 5 Sound+ app

האפליקציה זמינה למכשירי האנדרויד ואפל בחנויות האפליקציה השונות, בדף הבית של האפליקציה תוכלו למצוא את הפיצ'רים העיקריים של ה-Jabra Elite 5, יחד עם כמה סוללה נשאר לכל אוזניה וכמובן למארז טעינה. מתחת לזה תוכלו למצוא את מצבי השמע השונים (ANC ו-Hearthrough) וגם אפשרות פשוט לסגור את שניהם. שני מצבי השמע השונים מאפשרים לכם להגדיר את העוצמה שלהם וכמה אתם רוצים שהם יחסמו או ישקפו.

בהמשך, תוכלו למצוא את כיוון ה-EQ של האוזניות, כשמהקופסה הוא מגיע במצב שטוח. ישנם מספר פריסטים מוכנים מראש, כגון חיזוק באס או טרבל, חלק ומקפיץ. תוכלו לכוון אותם לפי הטעם שלכם ולשמור אותם כפרופיל מותאם אישית או אם אתם רוצים אתם יכולים לנסות להתעסק עם ה-EQ בעצמכם ולהתאים את הכיוון ידנית. בהמשך הגלילה שלכם למטה, תוכלו למצוא צלילים שונים שתוכלו להפעיל, האחד נועד לרוגע בעוד השני נועד למיקוד. ישנם סוגים שונים של מוזיקות שם שתוכלו לבחור הכל מצליל לבן ועד צלילי גלים ואפילו ציפורים.

Jabra Elite 5 speaker

התפריט הבא יאפשר לכוון יותר את סינון הרעשים האקטיבי (ה-ANC). מד זה נותן לכם להגדיר איזה תדרים הסינון האקטיבי יבודד יותר, בהתאם לסביבה שלכם. אם לא בא לכם להתעסק עם זה, זה ממש בסדר. שימו את זה על האמצע ותנו לתוכנה לעשות את העבודה שלה. הדבר המעניין בתפריט הזה זה שאתם יכולים להגדיר את העוצמה של ה-ANC על פי אוזן, כלומר לחזק את ה-ANC באוזן ימין לעומת שמאל. בשאר התפריטים תוכלו לעדכן את האוזניות (חשוב ומומלץ לעשות ישר שמקבלים אותן), להגדיר את תפקיד הלחיצות השונות בכל אוזן ולהגדיר את "Find my Jabra" כדי שלא ילכו לכם לאיבוד.

איזון איכותי וניטרול רעשים אקטיבי סביר למחיר

הצ'יפ שאחראי על הסינון רעשים האקטיבי, ה-Qualcomm QCC305, עושה עבודה טובה. הוא בעיקר מנטרל רעשים בטווחים הנמוכים (כמו זמזום של מנוע של מטוס או מזגן) ומצליח לבודד גם רעשים בטווחים האמצעיים קצת כמו רעשים מהמטבח בבית קפה, אך הוא מתקשה מול רעשים בטווחים הגבוהים. מה שכן, הוא לא פוגע באיכות השמע של התוכן שמנוגן בכלל, שזה מעולה.

לאורך כל הבדיקות שלי עם ז'אנרים שונים של מוזיקה, כמו שירי מטאל עם באסים חזקים, החוויה הייתה מאוד נעימה והאוזניות הצליחו להפיק תחושה טובה של הטווח הנמוך (באס), גם כשהאוזניות לא היו על הווליום המקסימלי. בעוצמה מלאה, לא היה דיסטורשן של הבאס, שזה חריג בדרך כלל באוזניות בטווח מחירים הזה. במצב ברירת המחדל, הבאס לא ממש חזק, מה שטוב לרוב המשתמשים, אך אם אתם מאלה שאוהבים אותו יותר חזק, אפשר בקלות להגביר אותו דרך האפליקציה.

Jabra Elite 5 bud

לאורך כל זמן הבדיקות, במת הסאונד הרגישה רחבה מאוד והצלילים היו מאוד ברורים, גם במצב הניטרלי הטווחים הגבוהים הרגישו מספיק בהירים והטווח הנמוך לא הרגיש מעורפל. בזמן שהקשבתי ל-"The greatest show" מהסאונדטראק של הסרט "The greatest showman" כל כלי וחיה ברגע נשמעו טוב וברור. אני אישית כן העליתי אחרי זה את הטווחים הנמוכים האמצעיים כדי לתת קצת יותר נוכחות לצלילים הנמוכים (טעם אישי שלי).

סך הכל הצלילים היו מאוד מאוזנים גם במצב הדיפולטיבי והאפליקציה כל כך פשוטה ונוחה לתפעול שלהתאים את האוזניות לאוזניים שלכם לא תהיה בעיה.

מערך ששת הרמקולים שמיועדים לבטל את הרעשים ב-Jabra Elite 5 עמדו היטב במבחן הפחתת רעשי רוח. המיקרופונים ידעו להכוונן היטב על הקול שלי ולאזן את זה בצורה טובה, מה שאיפשר בהירות טובה של הקול, גם אם הצליל כן נשמע קצת פחות טבעי.

Jabra Elite 5 in ear

פשרת אמצע טובה בהכל

ה-Jabra Elite 5 הן למעשה פשרת אמצע טובה של כל הליין אפ של מוצרי Jabra Elite החדשים. הן מבטלות את הרעשים הלא נחוצים, מעניקות שמע מאוזן (ואף ניתן לכיוון אישי), יחד עם אפליקציה שימושית וקלה לתפעול. העמידות שלהם לזיעה מים של IP55 לא מדהימה אך עדיין עדיפה על מה שמקבלים בחלק משאר אוזניות בטווח המחירים הזה.

אם הן בתקציב שלכם, אני בהחלט יכול לומר שהן אופציה ראויה ומוצלחת, אך אם אתם קונים אותן בעיקר לספורט ויש לכם אפשרות להגדלת התקציב, אני כן ממליץ ללכת על ה-Jabra Elite 7 Active, הן נשמעות קצת יותר טוב ויותר עמידות במים וזיעה.

מחיר השוק של ה-Jabra Elite 5 הוא 549 ש"ח אך תוכלו למצוא אותן במבצעים בחנויות השונות גם בסביבות ה-500 ש"ח (לפחות בזמן כתיבת הביקורת).

אוזניות ה-Jabra Elite 5 סופקו על ידי חברת ביקונקט.