Home טכנולוגיה

LG Ultragear 27GP95R ביקורת: מקצועי בהילוך גבוה

LG Ultragear 27GP95R

ה-LG Ultragear 27GP95R הוא מסך גיימינג בעל מפרט חזק במיוחד, עם פאנל IPS שמציע תצוגת צבע מדוייקת ויפהפיה. עם רזולוציית 4K וקצב רענון של 144Hz או אפילו יותר, זהו מסך יוקרתי שיספק לכם חוויית גיימינג נפלאה.


אי אפשר לומר ש-LG היא לא חברה מוכרת בתחום המסכים. החברה ידועה במסכי ה-OLED המתקדמים שלה בשוק הטלוויזיות הגדולות, וגם במסכי גיימינג עם פאנלים מתקדמים במיוחד (כמו ה-LG 27GP83B-B), אבל החברה לא פונה רק לטווח העליון ביותר בשוק, אלא מציעה גם מסכים קונבנציונאליים יותר, עם עיצוב נאה ומפרטים מרשימים במיוחד.

אז אם אתם מחפשים מסך ברזולוציה גבוהה, עם תצוגת צבע מדוייקת, קצב רענון זריז, ופאנלים מסוג IPS, ה-LG Ultragear 27GP95R כאן בשבילכם. עם תצוגה חדה מצד אחד, אבל שלא מעייפת את העיניים מצד שני, וכשהוא מצוייד בכל הטכנולוגיות להתאמת FPS לכרטיס המסך שלכם, זהו מסך יוקרתי וחזק במיוחד.

LG Ultragear 27GP95R

27GP95R – תעודת זהות טכנית

ה-27GP95R של LG הוא מסך ברזולוציית 4K (או 3840X2160, או פשוט UHD), עם קצב רענון מהיר של 144Hz (שמציע יכולת OC עד ל-160Hz), וזמן תגובה מהיר של מילישניה אחת (MPRT, ופחות ב-GtG). אלה ביצועים גבוהים וזה בהחלט מסך שלא מתפשר בכל מה שמגיע לנתונים הללו.

ה-LG Ultragear 27GP95R הוא מסך שטוח שמאפשר זווית צפיה רחבה של עד 178 מעלות לכל הכיוונים, גם אפקית וגם אנכית, מה שאומר שתוכלו למקם אותו בכל מקום ובכל אוריינטציה ולראות את התמונה בצורה מצויינת.

המסך בנוי מפאנל IPS (או In-Plane Switching), שמסוגל להציע צבעים מדוייקים במיוחד, אבל על חשבון מחיר גבוה ביחס לפאנלי VA בשוק. הפאנל מציעים מהירות תגובה מהירה, והצבעים של המסך היו מדוייקים מאוד. מבחינת מספרים, המסך מציע טווח צבעים רחב של בין 90% ל-98% מ-DCI-P3.

LG Ultragear 27GP95R

המסך מציע טכנולוגיית Flicker Safe שנועדה לצמצם את רמת הבהובי הרקע במסך כדי למנוע את התעייפות העיניים, ולאפשר לכם להשתמש בו בזמן ממושך בלי בעיות. ואכן, גם אחרי שעות ארוכות של שימוש במסך, גם לכתיבת ביקורות כמו זו, גם לעבודה, וגם לגיימינג, העיניים שלי אמנם התעייפו, אבל משמעותית פחות ממסכים אחרים שהשתמשתי בהם.

ה-LG Ultragear 27GP95R מגיע עם יכולות סנכרון מתקדמות שעוזרות לו להתאים בין קצב הרענון של המסך, למה שה-GPU שלכם מסוגל להציג, זאת כדי למנוע קריעות על המסך שנובעות מאי התאמה בין ה-FPS. בהרבה מסכים אנחנו רואים תמיכה באחת הטכנולוגיות, AMD FreeSync Premium Pro או Nvidia G-Sync, אבל למסך הזה יש תמיכה בשתיהן. אז לא משנה באיזה כרטיס מסך תשתמשו, המסך הזה יוכל להתאים לו בצורה נהדרת.

אמנם המסך מצוייד בטכנולוגיות כדי למנוע קריעות מסך שנובעות מהבדלים ב-FPS בינו לבין הכרטיס הגרפי, אבל כן יצא לי להתקל בקריעות מסך מסוג אחר. באחת הפעמים שהשתמשתי במסך, הרבע השמאלי של המסך "יצא מסנכרון" והתרענן בהשהייה ניכרת ביחס לשאר המסך. זה הפריע לגיימינג ולכל שימוש בעצם, אבל לשמחתי נפתר ברגע שכיביתי והדלקתי את המסך, ולא חזר על עצמו מאז.

LG Ultragear 27GP95R

המסך מגיע עם תמיכה בתקן HDR600, עם רמת בהירות גבוהה במיוחד של 360 cd/m2 במינימום ועד 400 cd/m2 בשימוש טיפוסי.

מבחינת חיבורים, בצידו האחורי של המסך תוכלו למצוא 2 חיבורי HDMI בתקן 2.1, חיבור DisplayPort בתקן 1.4, חיבור USB 3.0 לכיוון המחשב, 2 חיבורי USB 3.0 שנכנסות למסך, וחיבור 3.5 מ"מ עבור אוזניות. בקופסה תמצאו כבל חשמל, כבל HDMI, כבל DisplayPort, כבל USB, חוברת הוראות, ומסמכי אחריות.

עיצוב וארגונומיה

ה-LG Ultragear 27GP95R מעוצב בצורה בוגרת, עם קווים נקיים ובלי RGB. יש לו נגיעות של צבע אדום מאחורה כדי לתת לו מראה "גיימרי" ומגניב, אבל הוא לא אקסטרווגנטי מדי או משהו כזה. אז אם אתם מחפשים RGB, זה כנראה לא המסך בשבילכם, אבל אחרת? הוא נראה מצויין.

המעמד של המסך דק ואסתטי, בצורת V דק שמשתלב עם שאר הנראות של המסך, ושומר עליו יציב מצד אחד, ומצד שני משאיר אותו צנוע מבחינת נדל"ן שולחני. המעמד מתחבר למסך בעזרת חיבור VESA 100X100 מהיר, מה שאומר שאתם גם יכולים לתלות אותו על קיר או כל זרוע VESA אחרת בקלות.

LG Ultragear 27GP95R back

החיבור של המסך מאפשר לנו לכוון אותו בקלות לכל הכיוונים. ציר התנועה האנכי שלו הוא 20 מעלות (5 למטה, ועד 15 מעלות למעלה), וניתן לסובב אותו ב-90 מעלות כדי להשתמש במסך בצורה אנכית (מאוד נוח בעבודה). ניתן גם לכוון את הגובה של המסך בכ-11 ס"מ. סך הכל המסך מציע אפשרויות כיוונון מכניות נוחות כדי שתוכלו להתאים אותו לאיך שנוח לכם להשתמש בו.

המסך מגיע עם כפתור שליטה אחד שממוקם בתחתית המסך, במרכז. נוח להגיע אליו מצד אחד, ומצד שני הוא לא פוגע באסתטיקה.

תוספות לגיימרים

מסך ה-LG Ultragear 27GP95R מצוייד ממשק ה-OSD של LG. הוא נוח לשימוש, ודי אינטואיטיבי. היה לי מעט קשה למצוא את המקום בתפריט שבו אני בוחר את קצב הרענון, אבל כל השאר היה פשוט.

הממשק מאפשר לכם להתאים את תצוגת הצבע, להוסיף כוונת במרכז המסך, ולעבור בין מספר הגדרות ברירת מחדל, כמו RTS שיתן לכם תמונה עם צבעים "יפים יותר", או Reader שמצמצמת את התאורה במסך כדי לא לעייף את העיניים שלכם.

LG Ultragear 27GP95R

LG Ultragear 27GP95R – מקצועי וחד

ה-LG 27GP95R הולך על חומרה חזקה, ומציע רזולוציה של 4K וקצב רענון של 144Hz (ובנוסף יכולות OC כדי להגיע לעוד יותר). כל זה בגודל נוח של 27 אינץ'. מה שזה כן אומר, שכדאי שתוודאו שיש לכם כרטיס מסך מספיק חזק בשביל להריץ משחקים כמו שצריך עליו.

הוא עושה את מה שהוא נועד לעשות בצורה טובה, ונוח למקם אותו ולהתאים אותו לצרכים שלכם. למרות שהפיצ'רים שהוא מציע מעבר לא מאוד מגוונים, זה בסדר כי התצוגה נהדרת; עם פאנל ה-IPS היוקרתי הוא מציג צבעים יפהפיים, חדים, אבל לא מעייף את העין. ביחד עם התמיכה שלו בשלל טכנולוגיות התאמת ה-FPS, וכן HDR600, באמת ניכר שאתם מקבלים פה מסך מאוד יוקרתי ומקצועי.

את המסך תוכלו למצוא במחיר של כ-4449 ש"ח, נראה יקר למסך 27 אינץ' וקצב רענון של 144Hz, אבל ברזולוציית 4K אין הרבה מסכי גיימינג מהירים וטובים, ואלו שכן קיימים – מגיעים למחירים שכאלה, לפחות עד שמסכי 8K יתחילו להיכנס לשוק ולהוריד את מחירי ה-4K.

עם מפרט עוצמתי, עיצוב מקצועי ויפה, וגודל נוח, ה-LG Ultragear 27GP95R הוא מסך גיימינג מעולה, אם אתם מחפשים קצב רענון מהיר ורזולוציית 4K.

המסך LG Ultragear 27GP95R סופק ע"י נציגות LG בישראל, ח.י.