ה-LG UltraGear 27GP83B-B הוא מסך גיימינג בגודל 27 אינץ', שמה שמבדיל אותו משאר מסכי הגיימינג הוא פאנל Nano-IPS מרשים במיוחד, עם צבעים באיכות גבוהה במיוחד שהופכים אותו לאחד ממסכי הגיימינג הכי טובים שיש.

אי אפשר לומר שמסכים הם לא הלחם והחמאה של חברת LG, אבל בעוד שבשוק הטלוויזיות הגדולות LG נחשבת לחברה המובילה טכנולוגית מבחינת המסכים, בשוק מסכי הגיימינג LG לא מצליחה לתפוס בכורה עם סדרת מסכי הגיימינג שלה, שנקראת LG UltraGear (שאגב, גם משתפת פעולה עם קבוצות e-Sport)

אבל מה קורה כשחברה שמתמחה בטכנולוגיית מסכים מחליטה לישם את כל מה שהיא למדה גם במסכי גיימינג? ובכן, ככה מגיע פאנל Nano-IPS לעולם הגיימינג, עם כל היתרונות שהפאנל המתקדם הזה מציע.

ובהחלט יש לפאנל ה-Nano IPS של ה-LG UltraGear 27GP83B-B מה להציע.

מראה – סולידי ונאה

מבחינה עיצובית, אני בספק אם ה-LG UltraGear 27GP83B-B יזכה בפרסים כלשהם. לא שאני אומר שהוא נראה רע, כי הוא ממש לא, אבל העיצוב הוא סולידי – רגלית בצורת V עם נגיעות של צבע אדום, ומסך מלבני עם שוליים דקיקים ולוגו LG בתחתית. דיי סטנדרטי.

מה שכן עומד לזכות המסך הוא הפשטות והנוחות בהרכבה שלו. הרגלית מתחברת למעמד בצורה פשוטה ונוחה (ללא כלים כמובן), והרגלית עצמה מתחברת למסך בחיבור VESA 100 מהיר ונוח. בצד האחורי תוכלו למצוא גם מעין מגרעת ברגלית שמטרתה לסייע בארגון הכבלים, פתרון יעיל, אם כי פחות נוח מהפתרון שמוצע לדוגמה במסכי DELL.

צידו האחורי של המסך בהחלט מרשים יותר מצידו הקדמי, עם עיצוב מעגלי בצבעי אדום-שחור, ולוגו UltraGear באדום בוהק מעל חיבור הרגלית. תוכלו למצוא כאן את אזור החיבורים של המסך, שכולל 2 כניסות HDMI 2.0, כניסת DisplayPort 1.4, כניסת 3.5mm לחיבור אוזניות, חיבור מתח וכניסת שירות.

ה-LG UltraGear 27GP83B-B מגיע עם ספק מתח חיצוני, מה שאומר שהמסך לא מתחבר ישירות לחשמל, אלא מתחבר לאותה קופסה שחורה קטנה, ורק לאחר מכן מתחבר לחשמל. אישית? אני לא אוהב את ספקי המתח החיצוניים. הם נראים רע, מפריעים בסידור הכבלים, ובאופן כללי מציקים, ולכן לדעתי עדיף מסך מעט עבה יותר שיגיע ללא ספק המתח החיצוני. כמובן שיש הרבה גיימרים שלא יסכימו איתי, אבל זה הכל תלוי בגישה שלכם, ואיך אתם מסדרים את השולחן.

כחלק מאותו קו עיצובי סטנדרטי, ה-LG UltraGear 27GP83B-B לא מגיע עם אלמנטי RGB כאלה או אחרים, כך שאם זה מה שאתם מחפשים – תצטרכו לחפש במקום אחר.

מבחינת יכולת הזזה של המסך, תוכלו להרים ולהוריד אותו בעזרת הזרוע וחיבור ה-VESA בצורה דיי קלה, וכן לקחת את המסך קדימה ואחורה (Tilt), אך ללא יכולת הזזה של המסך ימינה או שמאלה. מה שכן תוכלו, זה לסובב את המסך ב-90 מעלות (Pivot), ולהפוך את המסך לנוח יותר לקריאה של מסמכים ארוכים או קוד מרובה שורות.

LG UltraGear 27GP83B-B – תעודת זהות טכנית

אז למעשה ה-LG UltraGear 27GP83B-B הוא מסך 27 אינץ' שנראה יחסית סטנדרטי בהתחלה – מסך שטוח, בפורמט 16:9 ברגיל, עם רזולוציית 1440p (או 2K) וקצב רענון מהיר של 165Hz. עד כה – נתונים מרשימים, אבל לא משהו מיוחד.

היחודיות של ה-LG UltraGear 27GP83B-B, ומה שבאמת מעניין בו, הוא הפאנל. לא מדובר על פאנל VA מוצלח, או על פאנל IPS רגיל, אלא פאנל Nano-IPS מתקדם. כן, כמו אלו שתוכלו למצוא בטלוויזיות של LG. מה זה בעצם אומר? ובכן, טכנולוגיית Nano-IPS הוצגה לראשונה בסביבות 2019 ע"י LG, ולמעשה מוסיפה שכבת חומר בין אזור התאורה האחורי לבין קדמת המסך, מה שמאפשר יצירת צבעים איכותיים יותר ו-"חיים" יותר, וכל זאת כשהפאנל שומר על זמני תגובה מהירים במיוחד.

מה זה אומר? זה אומר שה-LG UltraGear 27GP83B-B מגיע ל-98% מתקן DCI-P3 מבחינת גווני הצבע, ביחד עם זמן תגובה מהיר של 1ms, וכל זאת מבלי לוותר אפילו על התמיכה ב-G-Sync (תואם) או FreeSync (בגרסת פרימיום) שכיום כבר אי אפשר לחיות בלעדיה אם אתה גיימר.

למעשה, ה-Nano IPS הוא שיפור של פאנלי ה-IPS, כך שהוא משפר את נקודת החוזק העיקרית של הפאנל הזה (צבעים מלאים וחיים), ומוסיף על כך זמני תגובה מהירים של מסכי TN, ובכך מאפשר לנו כגיימרים להנות מכל העולמות. מה החיסרון אתם שואלים? ובכן, פאנל Nano IPS הוא פאנל יקר יותר, כי אין מה לעשות – איכות עולה כסף.

ה-LG UltraGear 27GP83B-B גם מגיע עם תמיכה בתקן HDR10, מה שעוד יותר משפר את איכות הצבעים על המסך, וכמובן שהמסך כולל טכנולוגיות Flicker Free ו-Low Blue Light. הראשונה היא טכנולוגיה המנצלת שימוש בזרם ישיר בכדי לצמצם משמעותית את רמת הבהובי הרקע במסך, בכדי למנוע את עייפות שרירי העיניים, ולאפשר לגיימרים שימוש ארוך, אינטסיבי ואימרסיבי במסך, מבלי לעייף את העיניים בצורה משמעותית, והשנייה היא טכנולוגיה המפחיתה את כמות האור הכחול שהמסך פולט, בכדי להקל על עייפות המשתמש ולשמור על בריאות העיניים.

תוספות לגיימרים

כמובן שגם פה תוכלו למצוא את כל אלמנטי ה-OSD (או – On Screen Display) שאנחנו אוהבים ומכירים בכל משחקי הגיימרים בשוק. כמו לדוגמה אפשרות לבחור התאמה של סגנון התצוגה במסך לסגנון המשחק שאתם משחקים והדגשת המאפיין הרלוונטי לאותו הסגנון, לדוגמה – מצב FPS משפר את חדות התמונה ומעלה את הבהירות.

מלבד כך, תוכלו למצוא גם אפשרות להוספת כוונת על המסך מבין מבחר אפשרויות שונות, הוספת שעון עצר למי שלא רוצה לתהות מתי תגיע ההפגזה, הוספת טיימר למי שרוצה לעשות speed run למשחק, וכמובן מונה FPS.

מסך שהוא לא רק מסך – הוא חוויה

ה-LG UltraGear 27GP83B-B הוא בהחלט מסך מאוד מעניין. הוא מסמן בדיוק את כל התיבות שמחפשים מרבית הגיימרים כיום במסך המחשב שלהם – 27 אינץ', רזולוציה גבוהה (2K), קצב רענון מהיר (165Hz) וזמן תגובה קצר במיוחד (1ms). יש בו את הכל מהכל.

מה שבאמת מיחד את ה-LG UltraGear 27GP83B-B ומבדיל אותו מכל שאר המסכים בשוק הוא הפאנל שלו. פאנל ה-Nano-IPS הוא פשוט מדהים. גם אחרי ששמתי את המסך ליד מסך VA איכותי, וליד מסך IPS איכותי – היה אפשר לראות את ההבדל. הפאנל של ה-LG UltraGear 27GP83B-B פשוט מציג צבעים עזים וחיים יותר. באופן מורגש.

שלא תבינו אותי לא נכון, זה לא אומר שמעכשיו כל מסך VA או IPS הוא זבל, ממש לא. אבל הפאנל של ה-LG UltraGear 27GP83B-B הוא פשוט טוב יותר. אם איכות הצבע היא פקטור קריטיב עבורכם – אין בכלל שאלה מה המסך שאתם צריכים לבחור.

כמו שאמרתי מוקדם יותר, החיסרון היחיד של פאנל Nano-IPS הוא המחיר הגבוה שלו ביחס לפאנלים קונבנציונאלים יותר. איך זה מתבטא? ובכן, ה-LG UltraGear 27GP83B-B הוא מסך 27 אינץ' שעולה כ-2,150 ש"ח. מחיר יחסית גבוה למסך 27 אינץ'.

האם הוא שווה את המחיר? חלק יגידו שכן וחלק יגידו שלא. מסכי IPS ו-VA איכותיים מציגים צבעים ברמה טובה מאוד גם כיום. נכון, המעבר לפאנל Nano-IPS בהחלט מורגש ובהחלט מספק תצוגה מרשימה יותר, אבל אני בהחלט מודע לכך שזה לא מה שהכי מעניין את כולם, כך שבסופו של דבר, אם ה-LG UltraGear 27GP83B-B מעניין אתכם, השאלה היחידה שצריכה להיות חשובה פה – האם אני רוצה את איכות הצבעים הכי טובה שיש?

אם התשובה שלכם היא כן, אז ה-LG UltraGear 27GP83B-B הוא בהחלט המסך בשבילכם.