ה-Razer Kiyo היא מצלמה טובה שאיתה תוכלו לשפר את איכות שיחות הוידאו או השידורים החיים שלכם. מהצד של הוידאו מדובר במצלמת רשת עם איכות וידאו טובה, אבל מבחינת סאונד אם אתם מתכננים סטרימינג – כדאי לבנות על מיקרופון USB חיצוני.

בשנת 2022, כבר שנתיים לתוך מגפת ה-Covid-19, אנחנו רואים עלייה גדולה בדרישה למצלמות רשת. בין אם זה בגלל שיותר אנשים עובדים מהבית או בצורה היברידית, ובין אם זה העליה הגדולה בכמות הסיטרימרים בארץ ובעולם, שמחפשים מצלמות רשת איכותיות.

דבר זה דורש מהצרכנים שימוש במצלמה טובה ואודיו טוב, דבר שמאוד קשה להשיג באותה החבילה, לפחות בטווח המחירים השפוי. ה-Razer Kiyo מנסה לגשר בין שני העולמות הללו ומביאה איתה מצלמה ברזולוציה של 1080p עם 30 פריימים לשנייה (fps) או 720p עם 60fps, ביחד עם מיקרופון מובנה להקלטת סאונד.

Razer Kiyo On Screen Front

בנוסף ליכולות הצילום והקלטת הסאונד שלה, המצלמה מביאה איתה תאורה בצורת טבעת תאורה מסביב לעדשה עצמה שאמורה לסייע בחדרים חשוכים במיוחד ותנאי תאורה גרועים.

ויהי אור!

ה-Razer Kiyo היא מצלמת רשת בגודל של עוגיית שוקולד צ'יפס. היא עגולה ושחורה, ומגיעה לרדיוס של 6.8 ס"מ ועובי של כ-2 ס"מ (לעדשה עצמה, יחד עם כל המתקן זה 4.9 ס"מ). העדשה הקטנה ממוקמת ממש באמצע של העיגול, ממסוגרת בפלסטיק שחור עם פס LED קטן בחלק העליון שמראה אם המצלמה פעילה או לא ולוגו של רייזר, שכמעט ולא רואים אותו בחלק התחתון של העיגול הפנימי.

מסביב לכל זה, תמצאו את טבעת התאורה, שהיא למעשה פס תאורת LED לבן. זה תאורה טבעתית שמובנת לתוך המצלמה עצמה. הצד החיצוני של המצלמה, גם הוא בצבע שחור כמו החלק הפנימי שלה, גם הוא מפלסטיק ותוכלו לסובב אותו בשביל לקבוע את עוצמת התאורה.

Razer Kiyo bottom screw whole

ה-Razer Kiyo מתקפלת ותוכלו לפתוח אותה כלפי מעלה מתוך המעמד העגול שלה. החלק התחתון של המעמד גם הוא מתקפל החוצה, והוא עשוי מגומי עם חלק שטוח בחלקו הקדמי בכדי שתוכלו למקם אותו בצורה נוחה על כל מסך או מחשב נייד. המצלמה מגיעה עם ציר נוח, כך שתוכלו לכוון אותה למעלה או למטה בקלות ודיוק רב, אבל לא תוכלו לכוון אותה לצדדים. בחלק התחתון של המעמד, ישנו חור עם הברגה, המיועד למי מכם שירצה לחבר את המצלמה לחצובה (חיבור סטנדרטי).

מהחלק האחורי של ה-Razer Kiyo, יוצא לו כבל USB-Type A באורך של 1.5 מטר, שעטוף בציפוי בד מהמצלמה עצמה ועד חיבור ה-USB כך שהוא יחסית מוגן מכיפופים וקריעות.

1080 עם 30fps או 720 עם 60fps?

Razer לא חלקו בשום מקום מה הפתיחה של הצמצם, אבל יש למצלמה יכולת פיקוס אוטומטי ושדה ראייה של 81.6 מעלות. במידה ותרצו להתמש במצלמה לצלם תמונות, כמות הפיקסלים תעמוד על 2,688 על 1,520, מבחינת וידאו, הרזולוציה של המצלמה מוגבלת ל-1080p על 30 פריימים לשנייה (fps), או 720p על 60fps.

ישנה גם אפשרות שליטה על המצלמה עצמה דרך ה-Razer Synapse, שם אתם תוכלו להתאים את החשיפה, שינוי הצבעים השונים בהתאם למה שמתאים לכם וגם אפשרות לאיזון הלבן (White Balance). ישנם עוד מספר דברים שתוכלו לעשות דרך התוכנה כמו ביטול הפוקוס האוטומטי ותוכלו לקבוע בעצמכם את מרחק הפוקוס, שינוי בהירות וחדות ועוד הגדרות נוספות. אני אישית לא הייתי מרוצה מהמצב האוטומטי, ולקח לי מספר דקות ארוכות להגיע לתוצאה שאני מרוצה ממנה בתפריט המתקדם.

Razer Kiyo full light room

בנוסף, התוכנה אינה נותנת יכולת הקלטה, החברה ממליצה לעבוד עם תוכנות כמו OBS או XSplit בשביל שידורים חיים או הקלטות למחשב עם ה-Kiyo. כמובן, שכל תוכנת שיחות וידאו כמו Zoom או Teams של מיקרוסופט עובדות עם המצלמה ללא שום בעיה.

תמונה טובה אך מיקרופון לא איכותי

איכות התמונה שהמצלמה יכולה להפיק בחדר מואר היטב היא די חדה. אפשר לראות את הפרטים בצורה טובה וברורה בתמונה (כולל את שיערות הזקן שלי והזיפים) אבל המצלמה לא מצליחה להיתפס תמיד על הפוקוס הכי מדויק במצב האוטומטי, למרות שברוב הפעמים הוא עושה עבודה טובה. עם קצת משחק בהגדרות עם החשיפה (Exposure) של העדשה תוכלו לאזן את המריחות של האור ולהגיע לתוצאה טובה, במיוחד במקום שמואר היטב, כיאה לרוב המצלמות רשת.

Razer Kiyo Partial light

טבעת התאורה שמגיעה עם מצלמת ה-Razer Kiyo מפיקה אור מאוד בהיר, שיוכל להעיר את הפנים שלכם אפילו יותר ממה שתהיו צריכים בחדר חשוך, אז שימו לב לזה כשאתם מכוונים את הרגישות והחשיפה. היתרון בטבעת התאורה הוא 10 עצירות של עוצמת אור, כך שתוכלו לכוון את העוצמה בקלות יתרה על ידי סיבוב טבעת התאורה.

מה שהפתיע אותי ב-Razer Kiyo זה היכולת שלה להיראות טוב גם בתנאי חושך עם תאורה מינימלית (של המסכים). יש המון רעש בתמונה (פיקסלים שרואים) שזה מובן והגיוני בהתחשב במצב, אך עדיין יכולים לראות את הפרצוף בצורה טובה וגם קצת את החדר מאחור.

Razer Kiyo Only Screens on

אז בואו נדבר על החולשה הכי גדולה של המצלמה – המיקרופון המובנה שלה. בבדיקות שלי והקלטות שעשיתי עם המצלמה, הסאונד נשמע חלש ולא ברור, בערך כמו הסאונד שמקבלים ממצלמה של מחשב נייד. לכן, אני ממליץ בחום לקנות מיקרופון USB בנוסף למצלמה כמו ה-Blue Snowball iCE. זה הוצאה של עוד כ-200 ש"ח אבל זה ישפר לכם פלאים את איכות הסאונד שלכם, וזה קריטי אם אתם סטרימרים.

Razer Kiyo On Screen

האודיו של המצלמה רך ועמום. אם יש לכם מיקרופון USB טוב, לצוות אותו למצלמה יכול להיות הצורה הנכונה מבחינה סאונד בשביל להפוך את השידורים ושיחות הוידאו שלכם ליותר איכותיות. אם אין לכם מיקרופון אחר, ואתם רוצים להשתמש במיקרופון הפנימי של המצלמה אולי כדאי שתנסו מצלמה אחרת אם אודיו בראש העדיפויות שלכם.

תמונה טובה (אבל סטרימרים יצטרכו מיקרופון)

מצלמת הרשת ה-Razer Kiyo היא מצלמה טובה שאיתה תוכלו לשפר את איכות שיחות הוידאו או השידורים החיים שלכם. מבחינת הוידאו שלה, אתם מקבלים מצלמת רשת, שמתאימה לכל כיס במחיר של 319 ש"ח, עם איכות וידאו טובה (לאחר משחק קצר עם ההגדרות בתוכנה), כמובן שיש לאן לגדול ממנה למצלמה דיגיטלית יקרה יותר או מצלמות רשת עם רזולוציה יותר גבוה.

מבחינת איכות סאונד, האודיו של המצלמה רך ועמום. אם יש לכם מיקרופון USB טוב, לצוות אותו למצלמה יכול להיות הצורה הנכונה מבחינה סאונד בשביל להפוך את השידורים ושיחות הוידאו שלכם ליותר איכותיות. אם אין לכם מיקרופון אחר, ואתם רוצים להשתמש במיקרופון הפנימי של המצלמה אולי כדאי שתנסו מצלמה אחרת אם אודיו בראש העדיפויות שלכם..

אז אם לא מפריע לכם איכות הסאונד או שכבר יש לכם מיקרופון USB, ה-Kiyo תעשה עבודה טובה ושווה בהחלט לשקול אותה לסטאפ שלכם.

המצלמה סופקה על ידי יבואן Razer בישראל – בנדא מגנטיק.