ה-Sony LinkBuds הן אוזניות מיוחדות במבנה שלהן. אבל המבנה הפתוח שלהן אומר שלא רק שהן נוחות להסתובב איתן כל היום ושהן ישארו באוזניים, הן גם נשמעות מצויין גם בסביבות רועשות. ביחד עם איכות סאונד מרשימה, דיוק צלילים גבוה ופיצ'רים מיוחדים כמו הקשה רחבה והיכולת של האוזניות להבין שאני מדבר עם מישהו ולעצור את המוזיקה לכמה שניות – האוזניות החדשות של סוני בהחלט מעניינות.

חברת סוני לקחה צעד עצום עם סיכון גדול והתעלמה לחלוטין משני סוגי עיצוב האוזניות הקיימים בשוק של אוזניות ה-TWS (או true wireless earbuds): הראשון זה העיצוב של ה-Apple AirPods אשר משתמש באלמנטים המוכרים של חלק תחתון בולט מהאוזן וחלק עגול שנכנס לאוזן, והעיצוב המוכר השני הוא האוזניה העגולה המוכרת שפשוט נכנסת לתוך האוזן (כמו כל סדרת ה-Elite של Jabra).

Sony LinkBuds In-Ear Headphones Right ear

אנחנו שמחים לספר לכם, שזה היה הימור מטורף שהצליח מאוד. סוני הצליחה ליצור אוזניות אלחוטיות קטנות שאפשר להסתובב איתן כל היום, בין אם אתם עובדים במשרד או עובדים מהבית ולא רוצים את החשש של להקשיב למוזיקה האהובה עליכם ושאולי בטעות תפספסו מישהו שדופק לכם בדלת.

ה-Sony LinkBuds לא מגיעות עם יכולת של בידוד רעשים, אך האם הפיצ'רים המעניינים והיחודיים של האוזניות האלה הופכות אותן לרכישה שווה? יצאנו לבדוק.

אוזניות כאלה עוד לא ראיתם

מבחינה עיצובית, אתם לא תתקלו בעוד אוזניות כמו ה-Sony LinkBuds בשוק – הן הראשונות בעולם להציג עיצוב פתוח שמשאיר את תעלת האוזן חשופה לגמרי. כל אוזניה מעוצבת בצורת טבעת המכילה דריבר שמחובר לעיגול המכיל את כל האלקטרוניקה של האוזניה. החלק של הטבעת עוטף את תעלת האוזן, בעוד החלק העגול מונח מעל הכונכיה של האוזן ומוחזק על ידי גומי בולט שנכנס מתחת לחלק של האוזן. סוני כללה בקופסה גדלים שונים של גומי כזה – זה חשוב מאוד מאחר וזה מה שמחזיק את האוזניה על האוזן שלכם. אם ביבלבתי אתכם וסיבכתי אתכם לאיך לובשים את אוזניות ה-LinkBuds יש סרטון קצר כשמחברים את האוזניות לאפליקציה בטלפון לעזור לכם להבין יותר.

האוזניות מגיעות בצבע שחור ואפור והן האוזניות הקטנות ביותר שהחברה יצרה אי פעם, האמת שה-Sony LinkBuds 51% יותר קטנות בנפח שלהן מה-Sony WF-1000XM4 והן שוקלות 4.1 גרם בלבד. בנוסף, גם מארז הטעינה שלהם קטן והוא קל ב-44% מהמארז של ה-WF-1000XM4.

Sony LinkBuds open case 2

בחלקו הקדמי של מארז הטעינה ישנו כפתור, כשאתם לוחצים עליו הוא פותח המארז וחושף את האוזניות ונורת LED שמידעת אתכם במצב הסוללה וכמה נשאר. בחלק האחורי של מארז הטעינה ישנו כפתור סנכרון וכניסת USB-C להטענה של המארז. מארז הטעינה עשוי כולו מפלסטיק ממוחזר, ואם משלבים את זה יחד עם הקופסה שהאוזניות מגיעות בה, שגם היא ללא שום פלסטיק ועשויה כולה מנייר, זה ממש נותן קרדיט לסוני על התרומה לשמירה על איכות הסביבה.

האוזניות עצמן מגיעות עם חסינות למים בתקן IPX4, כלומר הן מתנגדות למים אך לא עמידות. זה כן אומר שתוכלו להשתמש בהן בזמן של אימון ספורט מבלי לדאוג לנזק של זיעה או מספר טיפות מים. הן גם שומרות על אחיזה טובה באוזן במהלך כל פעילות ספורטיבית כמו ריצה ואתם תצטרכו לנענע את הראש שלכם חזק ביותר בכדי שהן יברחו לכם מהאוזניים.

Sony LinkBuds In-Ear Headphones Placement

אני לא מצאתי בעיה להסתובב עם ה-Sony LinkBuds לאורך ממושך ואף היה לי נוח להסתובב איתן עליי לזמנים ארוכים ולפעמים גם לא הרגשתי אותן כלל. אך לאשתי שיש לה אוזניים קטנות יותר, הן לא היו נוחות למשך זמן רב. אני לא זוקף את זה לרעה של סוני, המבנה של האוזניות כנראה פחות מתאים לאוזניים קטנות למרות שהן יותר קלות.

שליטה פשוטה וחדשה עם אפליקציה אינטואטיבית

השליטה ב-Sony LinkBuds פשוט גאונית! כמו בכל האוזניות האחרות, אתם יכולים להקיש על כפתור ה-"בית" של האוזניות בכדי לשלוט במוזיקה, אך ה-LinkBuds קטנות מאוד ולפעמים זה קצת טריקי להקליק עליהם בצורה טובה או נכונה ולקבל את התוצאה הרצויה.

בכדי לעקוף את הבעיה הזו, סוני עשו משהו מדהים – הם שתלו באוזניות פיצ'ר שנקרא "הקשה באזור רחב" (wide area tap), הקשה זו נותנת לכם להקיש פעמיים או שלוש באזור של האוזן ולא חייבים על האוזניה עצמה בכדי לשלוט באוזניות. כן, זה אומר שאתם יכולים להקיש על הפנים שלכם ליד האוזן והאוזניות יקלטו את זה. השליטה של זה עובדת בצורה מאוד טובה, אך כן עדיין צריך להקיש על הפנים בנחישות כדי שהאוזניות יקלטו את התנועה.

Sony LinkBuds In-Ear Headphones

אפשר לכוון את ההקשות השונות והפקודות השונות באפליקצית Sony Headphones Connect, לדוגמה, תוכלו להגדיר את הלחיצה הכפולה באוזניה השמאלית בשביל להנמיך את הווליום.

בדיוק כמו אוזניות הדגל של החברה, גם ב-Sony LinkBuds יש את האופציה של Speak-to-Chat, אשר גורם למוזיקה להעצור ברגע שאתם מתחילים לדבר ואם האוזניות לא מזהות שאתם מדברים במשך 15 שניות הן יפעילו חזרה את המוזיקה אוטומטית מאחר והן ישערו שהשיחה שלכם הסתיימה.

בכדי להגדיר את ה-Sony LinkBuds אתם תצטרכו להוריד את Sony Headphones Connect ולעקוב אחר ההוראות שעל המסך. בכדי להפעיל את ה-360 Reality Audio של סוני, תצטרכו לצלם כל אוזן לאפליקציה, היא תנתח את הצורה שלהן בשביל לתת לכם חווית שמע יותר מותאמת אליכם. מה שכן, כדי באמת לנצל את זה כמו צריך אתם תצטרכו להירשם למספר אפליקציות ושירותים מתאימים כמו  TidalDeezerAmazon Music HD ודומותיהן, שיאפשרו לכם לנצל את החוויה.

Sony LinkBuds USB-C

אפליקצית ה-Sony Headphones Connect גם נותנת לכם לראות בדיוק כמה אחוז סוללה נשאר לאוזניות ולמארז הטעינה, לעבור בין פריסטים של אקוויליזר (EQ) או אם אתם רוצים להתאים את הסאונד ידנית, להדליק או לכבות גישה להפעלה מהירה של Spotify ולהפעיל שליטה אדפטיבית של עוצמת השמע, מה שמגביר את המוזיקה אם האוזניות קולטות שאתם בסביבה יותר רועשת. אתם יכולים גם להפעיל באפליקציה את שידרוג הסאונד בעזרת DSEE, להפעיל או לכבות את ה-Speak-to-Chat, לבחור אם אתם רוצים שהמוזיקה תעצור כשאתם מוציאים אוזניה מהאוזן וכמובן, לבדוק עידכוני תוכנה.

האפליקציה נוחה לשימוש ופשוטה להבנה, יכולות ההתאמה האישית השונות שאתם יכולים לשלוט מתוך האפליקציה נותנות את ההרגשה שזה ממש אוזניות שבנויות בשבילכם. אך שימו לב, סוני עצמה מזהירה ששימוש בכל הפיצ'רים של האוזניות תגרום לסוללה להתרוקן יותר מהר.

סוני יודעים לתת חווית סאונד כמו שצריך

העיצוב המיוחד שבחרו לאוזניות ה-Sony LinkBuds נתן להם את היכולת לתת לאוזניות את במת הסאונד הרחבה ולתת להם את הסאונד המרחבי, מה שבדרך כלל לא תוכלו לקבל מזוג של אוזניות בתוך האוזניים. הן גם נותנות סאונד עם המון פרטים, דיוק קצבי מעולה. הדרייברים בגודל של 12 מילימטרים יחסית חזקים, וטוב שכך, ובשילוב עם המעבד של האוזניות (שגם הוא מבית סוני) זה מקנה לאוזניות את היכולת לשמור על האוטנתיות של המוזיקה עם פגימה מינימלית בסאונד.

איכות השמע של האוזניות מעולה (כיאה לאוזניות של חברת סוני), עם במת קול (soundstage) רחבה שמעניקה לכל כלי בשיר האהוב עליכם את המקום שלו. בנוסף, הן נותנות לכם להקשיב לפרטים הקטנים של השיר ומספקות בהירות ודייקנות מוזיקלית.

Sony LinkBuds closed case phone

ישנם כמובן גם חסרונות לעיצוב הפתוח. הדבר הראשון והכי הגיוני הוא שהן נותנות לסאונד מהסביבה להכנס לאוזן, שמצד אחד זה בדיוק הרעיון מאחורי האוזניות הללו, אבל זה גם אומר שכל הפרטים שהאוזניות מספקות יכול להיות מעורבב עם דיבורים מהסביבה או רחש של מכוניות או סתם רעשים של הסביבה שלכם. דבר נוסף שזה אומר, הוא שהאוזניות אינן יוצרות אטימה בתעלת האוזן, ולכן התגובה של הבאס לא ממש חזקה, מה שפוגע באיכות הסאונד של שירים עם מנעד צלילים נמוך.

אוזניות קטנות, סוללה קטנה

בוא נדבר על חיי הסוללה של ה-Sony LinkBuds. על פי סוני, הן מחזיקות כ-17.5 שעות שמתפלגות לכ-5.5 שעות על האוזניות עצמן ועוד כ-12 שעות ממארז הטעינה שלהן. אם נגמר לכם הסוללה, הטענה מהירה של כ-10 דקות תיתן לכם עוד כשעה וחצי של מוזיקה.

בפועל, אני חייב לומר שחיי הסוללה די מאכזבים. אוזניות הדגל של סוני, ה-WF-1000XM4, נותנות עבודה לכ-24 שעות בסך הכל ורוב האוזניות האחרות שאני משתמש בהם ביום יום נותנות לי עם ביטול רעשים אקטיבי משהו כמו 25 שעות בסך הכל.

Sony LinkBuds open case with hand

כנראה שזה בגלל הגודל הקטן שלהן, פשוט אין שם מספיק מקום לסוללה גדולה יותר. בנוסף, כמו שציינתי קודם, סוני מזהירה על שימוש בכל הפיצ'רים כמו Speak to Chat, DSEE ושליטת עוצמה אדפטיבית שגם מקצרים את חיי הסוללה. כנראה שתצטרכו להקפיד על הטענה של מארז הטעינה יותר ממה שהתרגלתם עד כה. אה ושכחתי להזכיר, אין למארז הטענה אלחוטית, כלומר כן תצטרכו לחבר אותו למטען רגיל.

ה-Sony LinkBuds מגיעות עם בלוטות' 5.2 מה שנותן למשתמשי ניידים מבוססי אנדרואיד את היתרון של החיבור המהיר למכשירים שלהם וכמובן גם למחשבים עם ווינדוס. זה די פשוט לחבר אותם גם למכשירים של אפל, פשוט תחזיקו את הכפתור הקטן שעל המארז לכמה שניות, תפתחו את ההגדרות של הבלוטות' שלכם ותבחרו את ה-Sony LinkBuds מתוך הרשימה. חבל לי שהאוזניות לא יכולות להתחבר לשני מכשירים בו זמנית אבל לרוב האנשים זה לא נושא מהותי.

אוזניות קטנות עם במת סאונד רחבה

כמו שאתם יכולים להבין, אני מאוד התרשמתי מה-Sony LinkBuds. לא רק בגלל שסוני סוף סוף נתנה להם שם אמיתי ולא מספרים ואותיות מחוברים שאנחנו כצרכנים לא מבינים מהם כלום, אלא כי קשה מאוד לעשות אוזניות עם מבנה פתוח בצורה כל כך טובה. לא רק שהן נוחות להסתובב איתן כל היום ושהן ישארו באוזניים, הן גם נשמעות מצויין גם בסביבות רועשות. אני אישית גם מאוד אוהב את ההקשה הרחבה והיכולת של האוזניות להבין שאני מדבר עם מישהו ולעצור את המוזיקה לכמה שניות.

כמו רוב המוצרים של סוני, האוזניות אכן באות עם מחיר יחסית גבוה (לא פחות מ-689 ש"ח) אך זה הרבה יותר זול מהאוזניות האלחוטיות הקטנות של החברה ה-WF-1000XM4 שהן גם אוזניות הדגל שלהם, שעולות 888 ש"ח (ביום כתיבת הביקורת).

Sony LinkBuds open case

אך למרות הפיצ'רים החסרים כמו הטענה אלחוטית למארז והחוסר המורגש בבאסים, למרות כל זה, אלו הדברים שאתם תצטרכו להקריב בעבור אוזניות שממש לא דומות לשום דבר נוסף בשוק. אם אתם כן מחפשים אוזניות עם עוצמת באס חזקה שירעדו לכם את הגוף ותחושת בידוד מוחלטת מהסביבה שתוכלו לשמוע את המוזיקה שלכם בשקט, אתם צריכים אוזניות עם בידוד רעשים אקטיבי (ANC) ואת זה תוכלו למצוא כאן.

אך אם אתם יותר בחיפוש של אוזניות שונות לגמרי שיתנו לכם סאונד איכותי ומדויק, אז ה-Sony LinkBuds הן בהחלט בחירה לא שגרתית ומאוד מוצלחת.

האוזניות Sony LinkBuds סופקו על ידי ישפאר