בהרבה מקרים, משחקי נינג'ות הם משחקים מהירים וכיפיים, ו-Neptunia X SENRAN KAGURA: Ninja Wars הוא קרוסאובר חמוד שמספק את הסחורה, בערך. הוא ססגוני, צבעוני והוא מפצה על סיפור דליל ומשחקיות חזרתית בעזרת קרבות זורמים שכיף להשתתף בהם.


על יריבות ואחווה

הסיפור של Neptunia X SENRAN KAGURA מתרחש ב-Gaminjustry, גרסת הנינג'ה של העולם של נפטוניה, Gamindustry. אם לא הכרתם, אז זה בעצם הלחם מילים של Game Industry, או תעשיית הגיימינג. כאמור, סדרת Neptunia כולה מתרחשת שם, והדמויות הראשיות מייצגות את פלטפורמות המשחק השונות – סוני, מייקרוסופט, נינטנדו וסגה.

הפעם, הבנות מסדרת נפטוניה שמתמחות בסגנון ה-Compa נמצאות ביריבות ידידותית עם הבנות מסדרת Senran Kagura על השליטה בעולם, אבל כל זה השתנה כשאומת האש החליטה לתקוף. טוב, לא אומת האש, יותר יצורים מכאניים שמונהגים על ידי "יו-גיימר", או בתרגום חופשי "הגיימר שלכם", שמתמחה בסגנון ההאדשוט.

נפטוניה וחברותיה חוברות לאסוקה ושאר הבנות מסגנון ה-Honeypa כדי להציל את העולם מהרס חסר תקנה, ומביסות שדים, מכונות ונינג'ות בדרכן.

הסיפור די מטופש, שזה אופייני לסדרה, והוא מוצג בצורה של ויז'ואל נובל בדיבוב מלא. הוא עושה את המטרה שלו, שזה להוביל אותנו ממקום למקום, אולם הוא איטי למדי והרבה מהזמן השיח נמרח ומתקדם לאט מאוד. למרבה המזל, מדי פעם יש פנינים שצצות בשיח בין הדמויות, כולל בדיחות דביליות ורפרנסים לסדרות השונות.

מהיר אבל לא כל כך עצבני

במקום בו הסיפור איטי, הקרב דווקא בקצב טוב. הקרבות מתרחשים בתוך מבוכים אליהם הסיפור מביא את הדמויות, ותוכלו לחזור אליהם שוב ושוב במהלך המשחק, אם זה כדי להתאמן ולהתחזק ואם זה כדי לאסוף את כל האוצרות שפזורים במבוך. בריצה השנייה במבוך הכל הולך מהר יותר, כי מן הסתם כבר תדלגו על כל קטעי הסיפור ששזורים בפנים ותתרכזו ב…לשחק.

אהבתי את זה שבין הדמויות השחיקות יש שינויים ניכרים בסגנון הלחימה, כולל סט יכולות ויכולת אולטימטיבית לכל דמות. זה היה שווה לרענן מדי פעם ולהחליף בין הדמויות השונות ולהתרשם מהאנימציות השונות. בכל מבוך תשחקו שתי דמויות שניתן להחליף בלחיצת כפתור ואף להשתמש בזה ליצירת קומבו קטן.

בעוד שהמערכות השונות שאפשר להפעיל בקרב לא מחדשות לנו שום דבר, הקרב לפחות כיפי וזורם, אם כי די חזרתי. האויבים במשחק לא מאתגרים כל כך; יש די מעט אויבים על המפה, והם איטיים, קלים להבסה ומאוד לא מתוחכמים. ציפיתי שלפחות הבוסים יתנו לי סיבה להזיע, אבל לצערי רק לעיתים רחוקות היה בוס שהצליח להרוג אותי, וגם זה בעיקר כי נגמרה לי בדיוק הסוללה בשלט או כי לא ידעתי שמתקפה מסוימת יכולה לגמור אותי במכה אחת. אולי אם המשחק הקודם ששיחקתי לא היה Elden Ring הייתי חושב אחרת, אבל סביר להניח שלא.

על שדרוגים ואפרסקים

בין השלבים תוכלו לחזור לבסיס שלכם ולבחור מבין פעילויות שונות שאפשר לעשות. תוכלו לבצע משימות שונות שיתנו לכם הזדמנות לחזק את הדמויות שלכם וגם לקבל כסף וציוד שכל נינג'ה צריך שיהיה לו. המשימות די חזרתיות ולא מעניינות במיוחד, אך לפחות הן די קצרות ונותנות תמורה יפה.

אין כמו להירגע ממשימה מפרכת ולעשות מדיטציה על אפרסקים. שמעתם נכון, מדיטציה על אפרסקים גדולים ששוחים באגם של חלב. תעבירו את הזמן שלכם בלשמור על שיווי משקל ולא ליפול מהאפרסק בצורה מביכה, וכאשר תוכיחו ששלוות הנפש שלכם אמיתית זה יזכה אתכם בבונוס זמני.

אם כל זה לא הפיל אתכם מהאפרסק, אז יש עוד מגוון דברים לעשות בבסיס. למשל, תוכלו לבחור אילו דמויות לשחק ולשנות את הציוד והמתקפות שלהן. תוכלו גם לרכוש ציוד מגוון ולשדרג בעזרתו את הדמויות שלכם. הסוג הכי מעניין של ציוד שניתן לרכוש הוא אבני חן, אותן ניתן לסדר בתוך לוח שהולך ונפתח במהלך המשחק.

האבנים יכולות לחזק את ההתקפות וההגנות שלכם, לתת לנשקים שלכם יותר עוצמה ואף להוסיף לכם תגמול כספי על הריגת אויבים. כמו כן, אם תסדרו אבנים מסוגים דומים בקונפיגורציות מסויימות תקבלו בונוס לאחוזי השיפור. את האבנים ניתן גם לשדרג ולהגדיל את ההשפעה שלהן.

למרות שזו מערכת לא רעה, היא הרגישה לי שהמקום שלה ב-Neptunia X SENRAN KAGURA: Ninja Wars קצת מבוזבז, בעיקר כי המשחק די נגמר לפני שיש איזה צורך אמיתי להשתמש בה, ותוכן הפוסט גיים פשוט לא עניין אותי מספיק כדי להמשיך ולהשקיע בה.

כיף להסתכל, נחמד לשמוע

הגרפיקה של Neptunia X SENRAN KAGURA: Ninja Wars צבעונית וכיפית למראה. האיורים בחלק הסיפור של המשחק חדים וססגוניים, והבעות הפנים של הדמויות מראות היטב באיזה מצב רוח הן. קצת חבל לי שכאשר עוברים למבוכים הדמויות נראות כמעט כמו גרסת צ'יבי של עצמן.

גם המבוכים עצמם לא מרגישים מיוחדים כל כך, אין (כמעט) דברים נסתרים ששווה לחפש והעיצוב שלהם משעמם ויזואלית. למעשה, הדבר הכי מעניין על המפה הם האנימציות הנפלאות של הקרב, שפשוט גורמות לי להתעלם ממה שקורה מסביב.

הדיבוב של הדמויות מוצלח בעיניי, וכאמור, הוא ניתן לאורך כל קטעי הסיפור. אם אתם מעדיפים דיבוב בשפה האנגלית, אז Neptunia X SENRAN KAGURA: Ninja Wars כנראה לא בשבילכם, כי הדיבוב בשפה היפנית בלבד. פס הקול של המשחק משלים את החוויה, מכניס אותנו לקצב המשתנה של המשחק, אך הוא די גנרי ולא משהו שאזכור לאורך זמן.

Neptunia X SENRAN KAGURA: Ninja Wars לא משאיר הרבה טעם של עוד, אך בהחלט אפשר לומר עליו שהוא קצר וקולע. הוא פשוט, צבעוני, ומאוד מתאים כמשחק הפוגה קליל אחרי כותרים יותר רציניים. הוא כנראה יקרוץ הרבה יותר למעריצי הסדרות, אבל גם מי שלא מכיר אותן יוכל לקבל ממנו חוויות כיפיות.

מפתחת: Tamsoft, Compile Heart

מפיצה: Idea Factory

תאריך יציאה: 11 במאי 2022

ז'אנר: אקשן-תפקידים

זמין על: PC, PS4, Switch

בוקר על: PC

עותק הביקורת של Neptunia X SENRAN KAGURA: Ninja Wars סופק על ידי המפיצה