ה-Sony WF-1000XM4 מביאות יכולת ביטול רעשים מהטובה ביותר בה נתקלתי, איכויות שמע בלתי מתפשר וחיי סוללה מפתיעים ביותר. Sony התחייבה להוציא את האוזניות הטובות ביותר לשוק וכנראה עמדה בהבטחה.


חברת Sony השיקה בחודש יוני האחרון את האוזניות החדשות ביותר שלה WF-1000XM4 והציגו אותן כשיא הטכנולוגיה בעיקר בכל הנוגע לביטול רעשים (ANC). תחילה חשבתי שהם מרחיקים לכת עם ההדגשה שלהם על הפיצ'ר המדובר ושלא יתכן שהוא יהיה כזה מרשים, אבל טעיתי בענק.

להיות עם ולהרגיש בלי

הדבר הראשון שחשוב לי להדגיש זה שעם ה-WF-1000XM4 לעולם לא תרגישו את החוויה המעיקה של פקקים באוזניים. ברוב סוגי האוזניות שהן פנים אוזן (In Ear), האוזניות מגיעות עם פקקי סיליקון ואם ננסה לסדר אותן בתוך האוזן אנו עלולים לחוות כאב לא נעים ותחושה שיצרנו "פקק" שצריך לשחרר.

לא עם ה-Sony WF-1000XM4. תשחקו איתן בתוך האוזן כמה שתרצו, חווית השמע לא תיפגע ולא יווצרו אותם "פקקים", זה משהו שהדהים אותי. הסיבה לכך היא שהאוזניות האלו מגיעות עם ספוגים מיוחדים במקום הסיליקון המעיק, מה שמעניק גם את הנוחות וגם אטימה יותר טובה לרעשי סביבה.

ברגע שהן בתוך האוזן, כמעט ולא מרגישים אותן שם. האוזניות לא זזות גם אם תזיעו בגלל גל החום המשוגע שיש בחוץ וגם אם תרוצו. זה גם יצר תחושה שהמוסיקה היא סביבי, דבר אשר מאוד הגביר את החוויה שלי עם האוזניות האלו. ברגע שמכניסים אותן לאוזן, כל אחת מהאוזניות תעדכן אתכם מה מצב הבטריה והראשונה שתכניסו לאוזן תעדכן אתכם גם אם יש חיבור למכשיר או לא. כן, אפשר לעשות שימוש בכל אחת מהן בנפרד ואפשר גם לכוונן אותן עם השימושים הרלונטיים בהתאם לצורת השימוש.

מה נקבל עם האוזניות?

האוזניות מגיעות באריזה קומפקטית ומקסימה שמכילה כמובן את הקייס ובתוכו האוזניות, הניירת החשובה והנלוות כמו כל מוצר חשמלי אחר, כבל הטענה Type-C ושתי זוגות ספוגים ספייר להחלפה.

קייס הטעינה קליל במיוחד והפלסטיק שממנו הוא עשוי מרגיש פחות איכותי מהאוזניות עצמן, אך הוא עושה את העבודה שעבורה הוא נוצר. בקייס ישנה נורה אשר מראה לנו את כמות הסוללה שלו (צבע ירוק תקין, כתום מצריך הטענה ואדום כשהסוללה ריקה), האוזניות מתחברות אל הקייס בחיבור מגנטי קצת אגרסיבי לטעמי אבל הוא שומר על האוזניות שלא יזוזו כמו שצריך.

בין הדפים שבחבילה תוכלו למצוא את הדף שמסביר בקלות כיצד לחבר את האוזניות למכשיר. הפיצ'ר היחידי שהיה חסר לי ב-Sony WF-1000XM4 הייתה האפשרות לחבר שני מכשירים במקביל. בשביל מישהי כמוני, פיצ'ר זה ממש רלונטי ואפילו קריטי להלך העבודה והיומיום שלי אבל זה כלל לא גרע מאיכות האוזניות האלו.

אפשרויות מגוונות לחוויה מיטבית

ה-Sony WF-1000XM4 מגיעות עם אפליקציה יעודית שמאפשרת לנו לכוונן את האוזניות לצרכים והרצונות שלנו, בין אם נרצה לשלוט בביטול הרעשים ישירות מהאוזניה או להגדיר את זה באופן ידני, בין אם נרצה לשנות את פונקציית כפתור המגע שלהן, ובין אם נרצה לשנות את ה-EQ. שתי האוזניות יכולות להתכוונן כפי שנרצה, נניח נרצה ששתיהן יהיו עם שליטה על מה שמתנגן, העברה אחורה וכולי, זה אפשרי ודי בקלות. כל שצריך זה לבחור את האופציה דרך האפליקציה.

אחד הדברים הראשונים שתתבקשו לעשות עם האפליקציה זה לצלם את האוזן שלכם. כן, זה מוזר קצת, אני יודעת אבל כמובן שאין זה חובה. זו הדרך של סוני להפנות אתכם לאפליקציות שתומכות בטכנולוגיית שמע איכותית של 360°, זה נותן את ההרגשה שאנחנו בתוך הופעה בלייב ולא סתם מאזינים למוסיקה.

ברוב האוזניות בשוק כיום, תדרי השמע הם תדרים שנעים מ-50hz ועד 20K Hz, מה שאתם שומעים אלו תדרים מנמוך לגבוה. רוב המוזיקה שאנחנו שומעים מהיוטיוב או ספוטיפיי נעה על תדרים של 20Hz – 44K, אך הקלטות סטודיו מוקלטות על תדרים שיכולים להגיע עד 96K ויותר. מעל סימן ה-44K זה נחשב לקטגוריהHiFi – High Fidelity קטגוריה זו פתוחה היום דרך אפל מיוזיק או ספוטיפיי ברשימות מיועדות.

ממליצה לכם בחום לבחון את הקטגוריה הזאת, מרגע שניסיתי זאת ההבדל היה מיידי. הצלילים הגבוהים יותר בהירים וחלקים והבאסים היו פחות מעומעמים. אני חושבת גם, שהשילוב המעולה של ביטול הרעשים באוזניות ה- WF-1000XM4 רק הופך את חווית השמע לטובה יותר.

פיצ'רים ווחווית משתמש

אחת האופציות שתוכלו להפעיל באוזניות היא Speak-to-Chat. כתבתי על כך בקצרה בכתבה הראשונה על האוזניות האלו, חייבת לומר שזה נוח בצורה מדהימה. ברגע שהאוזניות יאתרו שאתם תאמרו משהו, הן יזהו שהתחלתם שיחה עם גורם חיצוני ויאפשרו לנהל את השיחה תוך ניתוק של המוסיקה וביטול הרעשים. אך שימו לב, לפעמים גם כיחכוך בגרון יכול להפעיל את הפי'צר הזה, ולכן חבל שאין אפשרות לשלוט על רגישות ההפעלה שלו.

באפליקציה Headphons של Sony תוכלו למצוא מגוון רחב יותר של אפשרויות כמו התאמה של מצב האוזניות לפי המיקום. כך למשל יכולתי לעדכן את המיקום שלי בבית ושם הגדרתי ביטול רעשים מוחלט וללא שימוש בפיצ'ר Speack-to-Chat. ברחוב, ניתן לתכנת את האוזניות שיבצעו ביטול רעשים או ביטול רעשי רוח שעובד מצויין.

האפליקצייה עצמה, מאוד פשוטה נוחה וקלילה לשימוש. העובדה שאפשר לתכנת את האוזניות לאיזה שימוש שנרצה והאפשרות להתשמש בהן בנפרד זה אחד הפלוסים הגדולים ביותר באוזניות האלה. אתם יכולים גם לתת את אחת האוזניות למישהו לידכם להאזנה משותפת. בתור מי שעושה שימוש באוזניות 80% מהיום שלי, הן היו יוצאות מן הכלל בכל דבר שדרשתי מהן.

דבר אחד ששמתי לב אליו והפריע לי לא מעט היה בשיחות טלפון והאזנה לפודקאסטים, היה ציפצוף. הציפצוף הופיע במהלך שיחות והאזנה וכמובן שזה החמיר ככל שהווליום היה גבוה יותר. לא ברור אם זה תקלה באוזניות עצמן או משהו שקיים בכולן, שלחנו את התקלה לישפאר לבדיקה ונעדכן במידה וישתנה.

נוסף לכך, לתחושתי, בזמן שיחות או הקלטות וואטסאפ הרגשתי שהיכולת של המיקרופון באוזניות קצת לוקה בחסר. הוא גרם לקול שלי להישמע חלול ולעיתים גם חלש ונאלצתי לחזור על עצמי פעמים רבות או לנסות להקליט מחדש. זה היה ככה בעיקר כשהייתי בחוץ ובאזורים פתוחים ולא רועשים במיוחד.

Sony WF-1000XM4 – מעבר לכל הציפיות

ככשמעתי עליהן לראשונה – הייתי סקפטית. היו לי את האוזניות שלי וחשבתי ש-Sony לא תצליח להתעלות על מה שיש לי כרגע עם ה-WF-1000XM4, ואני שמחה לומר שטעיתי, ובגדול.

האוזניות האלו מאפשרות איכות שמע בלתי רגילה ובלתי מתפשרת, כזו שלא חוויתי קודם למרות שכל חיי סביב מוסיקה ושמע. ביחד עם יכולת ביטול הרעשים שלהן, שהיא מרשימה ביותר, הן מאפשרות מגוון רחב של התאמות ושינויים על פי רצון המאזין.

אלו ללא ספק צמד האוזניות המוצלחות ביותר שאי פעם הכנסתי לאוזניים שלי, ושם הן ישארו מעכשיו. תוכלו למצוא אותן בעלות של 1150 ש"ח במשווקים הרשמיים.

האוזניות Sony WF-1000XM4 סופקו על ידי ישפאר