ה-Razer Orochi V2 הוא עכבר קל וקומפקטי לדרכים או טיולים, אך למרות גודלו הקטן הוא נוח מאוד, עם מקשים טקטלים וגלגלת נוחה לשימוש בדרכים שנותנים פידבק איכותי וטוב. הגמישות בחיבור לשני מכשירים בו זמנית, מאפשרת אופציה נוחה לשימוש לעבודה ולגיימינג יחד.


בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה במכירות של עכברים קלים (כמו ה-ModeCom Volcano Shinobi 3360 החוטי), אך עדיין קשה למצוא עכברים קלים ואלחוטיים שבאמת מיועדים לדרכים. במיוחד אם אתם רוצים למצוא אחד שהוא מתחת למחיר של 350 ש"ח (או סביב ה-100$).

מאחר והמחשבים הניידים של היום יכולים להיות מאוד עוצמתיים ואף להגיע לרמה של מחשב נייח גיימינג, הרבה אנשים מחפשים עכבר קטן, אלחוטי ונוח שיוכלו להסתובב איתו לכל מקום. רייזר מצליחה לענות על הצורך הזה עם ה-Razer Orochi V2 החדש והקומפקטי.

קטן קטן, אבל דיי מפתיע

העכבר הקטן הזה מיועד בעיקר לשחקני הדרכים, אלו שמבלים הרבה זמן בתנועה ועם מחשב נייד חזק שיכול להריץ משחקים כבדים. הצורה המחודדת שלו מקדימה ומאחורה עוזרת לו להכנס בקלות לכל כיס בתיק גב טיפוסי, בעוד שהגוף שלו מוגבה בחלק האמצעי כדי ליצור גבעה קטנה שתתאים לכם ליד בקלות ונוחות. בצד השמאלי שלו ישנה גומחה שבה תוכלו להניח את האגודל שלכם לאחיזה יותר טובה, והחבר'ה ב-Razer אף העלו טיפה את הכפתורים בצד כדי שיהיה קצת יותר מקום לאגודל וכדי שיהיה יותר קל להגיע אליהם.

מצאתי את עצמי מחליף את הצורה שבה אני מחזיק את העכבר בהתאם לשימוש שלי בו, בין אם זה בזמן גיימינג או עבודה. ה-Razer Orochi V2 כן היה לי מאוד קטן לגודל היד שלי, אך עדיין מפתיע שהיה לי נוח לשימוש למרות גודלו.

אלמנט נוסף ב-Razer Orochi V2 שמסייע לתחושת הנוחות היה כמובן הכפתורים הטקטלים מהדור השני של העכבר אשר הגיבו בצורה מדהימה לקליקים שלי על העכבר לא משנה איך האצבעות שלי היו מונחות עליו. דבר נוסף שמאוד עזר, זה משקל גוף העכבר הקל (מה מכביד את העכבר זה הסוללה שנמצאת בתוכו). הגלגלת של העכבר גם מאוד מספקת וממש אפשר להרגיש אותה, מה שעוזר להבין את מהירות הגלילה.

קל משקל ועם חיי סוללה ארוכים

החלק העליון של העכבר מתנתק. הוא נתפס על גוף העכבר בעזרת מגנטים, מה שאומר שאם אתם אלימים בתזוזות שלכם אתם עלולים בטעות להוריד את החלק העליון של העכבר (לי אישית זה לא קרה אבל זה משהו לחשוב עליו). גוף העכבר עצמו קצת מחוספס, דבר שעוזר לאחיזה בו גם כאשר היד שלכם מזיעה. אך לאחר שימוש ממושך של כמה שעות גם זה לא ממש עוזר, כך שאם אתם בדרכים עדיף שתהיו באמצעי תחבורה ממוזג.

מתחת למכסה תוכלו למצוא מקום לשתי סוללות: AA או AAA. דבר זה נותן לכם לבחור בין זמן סוללה ממושך יותר או המשקל של העכבר. יחד עם המקום לסוללות תוכלו למצוא את דונגל ה-USB שהוא מקלט WiFi 2.4GHz שאותו תחברו למחשב.

החבר'ה ב-Razer טוענים כי העכבר שוקל פחות מ-60 גרם, אך בפועל זה נכון רק אם מסתכלים על ה-Razer Orochi V2 ללא הסוללה. יחד עם סוללת AA העכבר מגיע למשקל של סביב ה-70 גרם, ושימוש בסוללת AAA יביא אותו למשקל של כ-65 גרם.

ה- Razer Orochi V2 מכיל שתי אופציות של שימוש אלחוטי: או דרך Bluetooth, או דרך טכנולוגית ה- Razer HyperSpeed של החברה. על פי החברה, שימוש בסוללת AA יכול לתת לכם כ-950 שעות של שימוש דרך Bluetooth וכ-425 שעות על HyperSpeed. בכדי להעביר בין המצבים השונים ישנו כפתור הזזה קטן בתחתית העכבר, הדואליות הזאת גם מאפשרת לחבר את העכבר לשני מכשירים שונים. המתאם האלחוטי יכול להפעיל מספר מכשירים, אז אם יש לכם עוד מכשירים של רייזר שתומכים ב-HyperSpeed תוכלו להשתמש במספר מכשירים שונים על אותו מתאם.

חשוב לציין ששימוש בחיבור Bluetooth פחות מומלץ בגיימינג בשל זמן העיכוב (lag) שהוא כולל, ולכן מצב זה יתאים לעבודה שוטפת במחשב או לעבודה משרדית, בעוד שה-Razer HyperSpeed מותאם לגיימינג, ומאפשר משחק עם העכבר ללא זמני תגובה (או יותר נכון – זמני תגובה אפסיים ולא מורגשים).

מהיר ומדוייק, גם בדרכים

רגלי העכבר עשויות מפלסטיק שנקרא טפלון (כמו ציפוי של סירי מטבח) אשר עוזר לעכבר להחליק בכיף וללא בעיות על השולחן שלכם. כן, גם אם אתם ממש מפעילים משקל רב עליו בכדי לנסות ולמנוע את ההחלקה. ישנו גם פלסטיק נוסף אשר מקיף את החיישן של העכבר.

ה-Razer Orochi V2 מגיע עם חיישן אופטי 5G שיכול להגיע עד ל-18,000 DPI. אם אתם רוצים לשנות את ה-DPI תוכלו לעשות זאת בקלות בעזרת הכפתור שממוקם מתחת לגלגלת (בהגדרות הבסיס הוא מחליף את ה-DPI ל: 400, 800, 1,600, 3,200 ו-6,400 DPI). אתם כמובן יכולים לשנות את התפקידים של כל ששת הכפתורים של העכבר דרך ה-Razer Synapse 3 ששולטת בכל מוצרי רייזר.

עכבר העיר ועכבר הכפר

Razer הצליחו לענות על הרבה צרכים עם ה-Razer Orochi V2 שלהם. הוא קל וקומפקטי לדרכים או טיולים. אני אישית מצאתי אותו נוח למרות הגודל הקטן שלו. המקשים הטקטלים שלו והגלגלת מאוד מספקים לשימוש ונותנים פידבק איכותי וטוב. הגמישות של לחבר אותו לשני מכשירים בו זמנית, מאפשרת אופציה נוחה לשימוש לעבודה ולגיימינג יחד.

תוכלו למצוא את ה-Razer Orochi V2 במחיר של כ-339 ש"ח במספר רשתות גדולות. הוא מגיע גם בלבן וגם בשחור, בנוסף על אפשרות להחליף את חלקו העליון המתפרק לכל צבע ומראה שתרצו, כך שתוכלו להתאים את העכבר בדיוק לטעם שלכם.

העכבר סופק על ידי יבואן Razer בישראל – בנדא מגנטיק.