WiZ Smart Light הן נורות מעולות אם אתם מחפשים את הדרך להתחיל בית חכם ואתם רוצים להתחיל מתאורה שלא תשבור לכם את הכיס. אין צורך בהאב חיצוני כדי לחבר או לשלוט בהן, והאפליקציה נוחה וקלה להבנה ותפעול. שלל הפיצ'רים של הנורות מאוד שימושיות ברובן והשליטה בעזרת העוזרות הקוליות השונות גורם להן להיות אפילו יותר נוחות לשימוש.

מי מכם שנתקל במוצרי תאורה חכמה, בטח נתקל ב-Philips Hue, שהיום נחשבים לגולת הכותרת בתעשייה. אך הבעיה העיקרית שלהם היא שהמוצרים שלהם מאוד יקרים עבור מי שרק רוצה להתנסות תאורה חכמה.

אז אם אתם מחפשים להתחיל את הבית החכם שלכם עם תאורה חכמה זולה יותר, הגיע הזמן שתכירו את WiZ תאורה חכמה. Signify, החברה שיצרה את WiZ הם גם אותם הבעלים של Hue, ויש להם שלל נורות במחירים נוחים יותר, שמשתמשות בשידור Wi-Fi שחוסך את הצורך במכשיר Hub נוסף.

WiZ Smart Light

כל האפשרויות פתוחות

לרוב חברות התאורה החכמה בחתך המחירים הנמוך אין הרבה מבחר בתאורות השונות שלהן, אך WiZ שונה, הם תומכים את רוב החיבורים השונים בשוק כגון: GU10 (נורות ספוט), E27 (נורות רגילות), E14 (נורות קטנות כמו נורות נר) ו-B22 (צורת חיבור שונה של נורות), בדיוק כמו הסטנרט הגבוה בשוק. רוב הנורות בחיבורים השונים באות בשלושה סוגים: כאלה שאפשר לעמעם, כאלו שאפשר לכוון להם את הצבע הלבן (מחם סביב ה-2700K לקר סביב ה-6500K) וכאלה עם צבעי RGB שונים (כי מי לא אוהב לשנות את החדר לצבע שרק הוא שמע עליו?).

בעוד רוב הנורות של Hue עולות 80-180 ש"ח, הנורות של WiZ מתומחרות ב-59-89 ש"ח (59 ש"ח לנורות עם שליטה על הלבן ו-89 ש"ח לצבע מלא). מה שהופך את WiZ לנורות החכמות הזולות בשוק עם המבחר הגדול ביותר. כל הנורות של WiZ מגיעות גם עם האפשרות לעמעם אותן, שזה יתרון על ה-Hue שיש להם נורות שאין להם שליטה בחום של הנורה אלא רק בעמעום שלה.

WiZ Smart Light E27 Green

בנוסף לנורות, יש ל-WiZ גם פסי לד שמגיעים באורך של 2 מטרים, שלהם ניתן להוסיף פסים מאריכם של מטר נוסף ולהגיע עם אותו פס לד לאורך של עד 10 מטרים. מה שכן, ל-WiZ עדיין אין תאורה לגינה, אז אם אתם רוצים תאורה שלהם בחוץ כנראה שתצטרכו להמר על המרחק של ה-Wi-Fi שלכם או לעבור לנורות של חברה אחרת.

שליטה קלה במספר דרכים

אם אתם בונים בית חכם עם תאורה חכמה, כנראה שאתם רוצים והולכים להשתמש בפעולות קוליות או באפליקציה, לפעמים עדיין יותר נוח להשתמש במתג. בעוד שלרוב החברות הבסיסיות בתחחום (פרט ל-Hue) אין מתגים חכמים או שלטים נוחים לשליטה בנורות שלהם, גם פה Wiz מפתיעה ומוסיפה לכם שלט בתוך חלק מהחבילות של הנורות לאופציה שליטה נוספת.

השלט עובד על טכנולוגיית RF בכדי לתקשר עם הנורה ישירות ונותן לכם אפשרות להדליק או לכבות את הנורה, לעמעם את העוצמה שלה, לשנות לה צבע עד 4 הגדרות שמורות מראש ומצב לילה. השלט נוח לשימוש אם אתם שמים אותו נגיד על השידה ליד המיטה בכדי לא להתעסק עם הטלפון לפני השינה.

WiZ Smart Light GU10

אפילקציה שנוחה וקלה להבנה ושימוש

אז איך בעצם מתחברים לנורות? האמת, כל מה שצריך לעשות זה להוריד את האפליקציה של WiZ מחנות האפליקציות של אנדרואיד או אפל, ולעקוב אחר ההנחיות של האפליקציה. בתוך האפליקציה תוכלו ליצור חדרים ולסדר את הנורות שלכם בהתאם כך שתוכלו לשלוט על הנורות יחד או בנפרד. מה שכן, מומלץ מאוד שיהיה חיבור Wi-Fi טוב במקומות שיש תאורה.

מאחר ו-WiZ משתמשים בטכנולוגיית Wi-Fi, מספר הנורות שתוכלו לחבר בבית תלויה בתמיכה של הראוטר שלכם. אך אל דאגה, כי רוב הראוטרים מאפשרים מעל 100 מכשירים שמחוברים אליו בבית. זה כמובן כולל את הטלפונים, טלוויזיה, מחשבים ועוד. אני לא חושב שתגיעו לכמות הזו אז אין מה לדאוג.

בתוך האפליקציה עצמה תוכלו לשלוט על הנורות בכל מה שהן מסוגלות לעשות. החל משליטה בעוצמה שלהן, הטמפרטור שהן יהיו (חמות או קרות) ואף תוכלו לבחור את הצבע הזה שאף אחד לא שמע עליו ושאתם ממש אוהבים מתוך מליוני הצבעים ב-RGB. האפליקציה מעוצבת בצורה מאוד פשוטה ונוחה להבנה ואני בספק אם תסתבכו איתה. בנוסף, תוכלו לגרום לתאורה שלכם להאיר באפקטים (אם אתם אוהבים דברים כאלה). תוכלו לגרום לתאורה להגיב כמו אח (כזו שמתחממים לפניה) או כמו הים. התאורה יודעת לעבור בין צבעים בצורה נעימה וטובה כדי ליצור אווירה טובה יותר מאשר סתם צבע אחיד. ישנן גם סצינות של התעוררות או ללכת לישון שעובודות כחצי שעה ומעמעמות את התאורה מחשוך לאור או אור לחושך בהתאם לסצינה.

WiZ Smart Light App

ישנן גם מבחר סצינות של תאורה סטטית וכמובן שתוכלו ליצור גם משלכם ותוכלו לשמור את הסצינות האלו שתוכלו להשתמש בהן גם מאוחר יותר. אחד הפיצרים הנחמדים והשימושיים, באפליקציה תוכלו לתכנת מעגל של יום ולהתאים את התאורה בהתאם אליכם. כלומר, תוכלו לשנות את הטמפרטורה של התאורה מהרגע שאם קמים ושתהיה קרה ועד שאתם הולכים לישון ושתהיה חמה (כי ככה החליטו שנוח ובריא לנו יותר). בצורה הזו יש לנו יותר אור "טבעי" שיהיה קרוב למצב השמש והתאורה הטבעית. החיסרון בזה, שאם אתם כן מפעילים את המצב הזה, כפתור ההדלקה באפליקציה מתחלף למצב הזה במקום וזה מונע מכם להפעיל את התאורה לכל צבע או טמפרטורה אחרת שתרצו. שזה קצת חבל והייתי שמח אם כן היו מאפשרים לי לבחור מה אני רוצה באותו הרגע.

תוכלו גם לתכנת את התאורה לזמנים מסויימים, כלומר להדליק או לכבות את התאורה בזמנים שתבחרו. אין באפליקציה אפשרות תכנות על פי זריחה או שקיעה, מה שיכול להיות קצת מעיק אם אתם רוצים שהתאורה בחוץ תדלק עם השקיעה או תסגר עם הזריחה, מה שהופך את התכנות לקצת יותר שליטה ידנית ויכול להיות מעיק כשמתחלף השעון לשעון חורף/קיץ.

WiZ Smart Light LED Strip up close

אפשרות שימושית נוספת באפליקציה היא מצב "חופשה". בזמן שאתם לא בבית, התאורה יודעת להפעיל ולכבות את עצמה כדי לדמות שיש מישהו בבית. פונקציה נחמדה נוספת, זה האפשרות להגדיר איך הנורה שלכם תעבוד. מה הכוונה? ובכן יש לכם שני מצבים שהנורה יכולה להיות בה: WiZclick או "מצב אחרון". המצב הדיפולטיבי הוא WiZclick, שנותן לכם שני מצבים של אור. לחיצה על ההדלקה תפעיל את המצב הראשון בעוד כיבוי והדלקה נוספת תפעיל את המצב השני (הכיבוי וההדלקה צריך להיות מספר שניות קצר בין אחד לשני). כך שבהדלקה הראשונה תוכלו להדליק אור רגיל (נגיד "אור יום", 6000K) והשני מצב משחק, שבו התאורה הופכת להיות יותר כחולה. אם אתם לא אוהבים את הרעיון של זה בכלל ומעדיפים שכל פעם שתדליקו זה יהיה אותו הדבר, פשוט תעבירו ל"מצב אחרון" וזה ידליק את הנורה שלכם למה שהגדרתם באפליקציה.

לאלו שיש מכשירים של גוגל אסיסטנט או אמזון אלקסה בבית (טלפון אנדרואיד נחשב כמכשיר של גוגל אסיסטנט), תוכלו לשלוט בעזרת פעולות קוליות על התאורה שלכם, כולל שינוי צבע, שנוי סצינות, עוצמה ובהירות. אין תמיכה בהוםקיט של אפל עדיין, אך אם אתם מגדירים קיצורים של סירי, זה כן תומך. אם אתם רוצים לקחת את המערכת צעד נוסף, Samsung SmartThings כן נתמך. בעזת זה תוכלו להגדיר יותר אוטומציות ולהגדיל את השימוש של התאורה של WiZ שלכם.

WiZ Smart Light E27

עוצמה וצבעים

מאחר והנורות של WiZ מתחברות דרך Wi-Fi, יכול לקחת להן קצת זמן לקלוט את הפקודה אם הנורה הייתה כבויה דרך המתג עצמו ויכול לקחת להן יחסית הרבה זמן להופיע באפליקציה אך אם אתם מחברים דרך זיגבי (ZigBee) זה יותר יציב. ברגע שהנורה נדלקת, נורות ה-WiZ מגיבות מאוד מהר לפקודות. אם תשתמשו באפליקציה כדי לעמעם את התאורה, השינוי היה כמעט לגמרי בזמן אמת. אם יש במקרה ונפל לכם האינטרנט השלט עדיין ימשיך לעבוד ותוכלו לשלוט בנורות דרכו.

מבחינת עוצמה של הנורות, אני השתמשתי בנורות E27 60W וב-GU10 50W ולא השתמשתי בעוצמה המלאה שלהן והתאורה שהן נתנו הייתה נעימה ומעולה עם אפשרות לעמעם ולשנות את הצבעים. הצבעים שהנורות נתנו אולי לא היו הכי חזקים או מדוייקים כמו הנורות של Hue אך לרוב כן. אך רוב האנשים לא באמת ישימו לב והטווח צבעים של הנורות מאוד מרשים ויפה.

WiZ Smart Light LED Strip

חיי הנורה משתנות בהתאם לנורות אך לרובן יש בין 15,000 ל-25,000 שעות של עבודה. בממוצע של 8 שעות ביום, זה אומר שיש להן אורך חיים של כמעט 6 שנים.

בית חכם בצורה הכי פשוטה שיש

אם אתם מחפשים את הדרך להתחיל בית חכם ואתם רוצים להתחיל מתאורה שלא תשבור לכם את הכיס, אין ספק שנורות של WiZ זו הדרך להתחיל. אין צורך בהאב חיצוני כדי לחבר או לשלוט בהן, והאפליקציה נוחה וקלה להבנה ותפעול.

שלל הפיצ'רים של הנורות מאוד שימושיות ברובן והשליטה בעזרת העוזרות הקוליות השונות גורם להן להיות אפילו יותר נוחות לשימוש. העוצמה של התאורה טובה וחזקה והצבעים יפים אם כי לא תמיד הכי מדוייקים (אך אף אחד לא מושלם).

ישנן נורות יותר חזקות, מדוייקות או שמתממשקות עם יותר עוזרות קוליות, ואם תרצו תוכלו להיכנס לקבוצת הפייסבוק שלנו ולשאול אותנו שם על המלצות.

הנורות החכמות של WiZ סופקו על ידי חברת ביקונקט.