הדבר הראשון שחשבתי עליו כשקיבלתי את המשטח MP750 RGB מבית Cooler Master, היה שהינה הצליחו למצוא עוד דרך להכניס לנו RGB לחיים. לא שזה דבר רע, אבל זו לא הסיבה. אז בתור התחלה אני רוצה להסביר למה צריך בכלל משטח כזה.

פעם, לפני שנים רבות, לעכברים היתה גלגלת כדורית ששינתה את המיקום של העכבר על המסך לפי תנועת הכדור. זו היתה טכנולוגיה פורצת דרך בזמנה. זה גם היה הפשע המושלם ש-Microsoft ו-Apple ביצעו לחברת Xerox, אבל על זה ארחיב בהזדמנות אחרת. הכדור היה סופח מלא לכלוך ואבק שהיה מצטבר על החיישנים ומפריע להם לקלוט את תנועת העכבר. כך נוצר לו טקס שבועי של ניקוי העכבר של המחשב, וכך גם נולד המוצר הכל כך חיוני – משטח לעכבר.

המשטח היה שומר על הכדור נקי באופן יחסי, היה מקל את השימוש בכדור כיוון שהיה יוצר חיכוך מינימלי ובכך משפר את ביצועי העכבר. ואז נכנס לחיינו בסערה העכבר האופטי, עם העינית שלו, שיתרה את הכדור ושינה את אופי המשטחים וצורת העבודה שלהם.

מי צריך משטח בכלל?

כיום כל העכברים הם אופטיים ומשתמשים בחיישנים כדי לזהות את המיקום, והיצרנים אף מתגאים ביכולות החיישנים להצליח לעקוב אחר תנועות העכבר אפילו על זכוכית. לכאורה, זה מייתר את הצורך במשטח עכבר, כך גם אני חשבתי ואכן לא השתמשתי במשטחי עכבר בשנים האחרונות. אחרי ה-Cooler Master MP750 RGB אני חושב אחרת.

ראשית, אמנם אין כדור שמתלכלך, אך יש משטח החלקה שמתלכלך ומקשה על התנועה, ויותר מזה, למרות שהציינים האופטיים היום עומדים בגבורה במשטחים לא אחידים זה עדיין עשוי לגרום להם להחזיר את האור באופן שיגרום לעכבר לרצד. והדבר הכי חשוב, העכבר נשחק מהמשטחים הלא אחידים של שולחנות עבודה, וזה מקשה על התנועה.

זה לא מתאים לכל אחד, אבל מי שחשובה לו מהירות ודיוק בתנועת העכבר, משטח עכבר כמו ה-Cooler Master MP750 RGB הוא אלמנט חשוב ביותר.

המשטח של Cooler Master מדגם MP750 RGB שקיבלתי הוא מדגם L, שזה אומר שהמידות שלו הן 470*350*3 מ"מ. אני חייב להודות שזוהי מידה לא ברורה כיוון שהיא לא מכסה גם את המקלדת אבל גדולה מדיי בשביל עכבר של משחקן ממוצע. אולי משחקן תחרותי יצטרך כזה מרחב לעכבר, אני מצאתי שהוא גדול מידיי או קטן מידיי, תלוי איך מסתכלים על זה. בכל מקרה, לחברה יש מידות M ו-XL שמכסה גם את המקלדת. המשטח עצמו כבד וזה מורגש, הוא מונח על השולחן בצורה יציבה ולא נתקלתי בשום שלב בהחלקה של המשטח.

נוח, נקי ועם תאורת RGB

החלק העליון של המשטח נעים ונוח למגע והעכבר בהחלט מחליק עליו בנוחות ומה שהכי חשוב, העכבר שלי נשאר נקי מלכלוך. התנועה על המשטח חלקה וזורמת. הייתי שמח אם היתה כרית למפרק כף היד, אבל אני יכול להבין את הרעיון של שטיחון גדול וחלק לעכבר, זה בהחלט כיף. זה גם אוטומטית נותן משטח גדול ומכובד יותר לעכבר, כי אף אחד לא מניח דברים על המשטח. החלק בתחתון והמחוספס יושב יפה על השולחן ובאמת שלא זז. היתה לי גבעונית קלה על החלק השמאלי התחתון אבל זה בהחלט יכול להיות נקודתית למשטח שלי, והעכבר מייד גיהץ את האיזור כשהגיע לשם.

המשטח עצמו עמיד במים. כמובן שכך אמרו לי, מעולם לא נשפך לי קצת מים עליו, בטח לא ביום הראשון שקיבלתי אותו. אבל זה מצוין ולא השפיע כהוא זה על המשטח, נייר סופג והכל בסדר.

כמובן, התכונה החשובה ביותר שמגיעה עם המשטח היא בדמות פנל RGB שמקיף את את המשטח. עכשיו תראו, אני אישית לא מתחבר לדיסוקטק האורות הזה, ואני אישית חושב שלבזבז שקע USB בשביל פאנל שזוהר בצבעים זה ממש מיותר. אבל היי, אני לא שופט, כל אחד ומה שנוח לו. הפאנל עצמו זוהר בששה צבעים ועוד אחד שמשלב את כולם והכל מגיע בפאנל פלסטיק עם כפתור ששולט על המצבים. כמובן שניתן גם לשלוט על גווני ה-RGB דרך התוכנה הייעודית של Cooler Master. אגב, מי שלא אוהב RGB יכול פשוט לנתק את הכבל ולהשאיר אותו כבוי. בדקתי והוא עובד בדיוק אותו הדבר.

משטחי עכבר – לא חובה, אבל נוח

בסך הכל, משטח העכבר הזה עושה את העבודה שלו והוא נוח, קל לניקוי, וממש נעים לשימוש וזה ניכר על נקיון העכבר וחלקות התנועה שלו. אני לא חושב שמשטח עכבר מתאים לכולם וחובה בכל בית, אבל אני כן חושב שזה דבר שנוח שיהיה.

ה-MP750 RGB עושה את העבודה בדיוק כמצופה ממנו, וכבונוס יש לו RGB. הדבר היחיד שהייתי רוצה לראות זה שקע USB נוסף שמפצה על השקע האבוד והופך אותו לשימושי יותר.

המשטח Cooler Master MP750 RGB סופק על ידי נציגות Cooler Master.