אחרי ההכרזה המצופה של חברת Nvidia על הדור החדש של כרטיסי המסך שלה דור ה-Ampere, או סדרת ה-RTX 30, עדיין נשארו לא מעט סימני שאלה פתוחים בכל מה שקשור להספקי המתח שדורשים הכרטיסים, או אם לדייק – שיטת החיבור לספקי הכח. חברת Cooler Master יצאה (אתמול, יום רביעי) בהודעה מרגיעה:

מרבית ספקי הכח הקיימים של החברה יתמכו ב-Founder's Edition של Nvidia, וגם ככל שניתן לומר על כרטיסי המסך של סדרת ה-RTX 30 מצד חברות החומרה השונות כמו ASUS, Gigabyte וכו' – לפחות בדור הראשון שלהם.

בעוד שבעולם החומרה ראינו שינויים תכופים בתושבות המעבדים שהצריכו לוחות אם חדשים(כן אינטל, אנחנו מסתכלים עליכם), בשינויים ועדכונים "מינוריים מבחינה פיזית" בחיבורי ה-PCIe, שינויים בהתקני האחסון השונים (NVMe, SSD, SATA), דווקא בגזרת ספקי הכח לא נרשמו שינויים מהותיים למעט מערכות קירור יותר טובות, חיווט מוצלח יותר וכניסתם של ספקים מודולריים.

עד כה, התפיסה הייתה לרוב שככל שאנחנו מתקדמים בפיתוחים הטכנולוגיים, צריכת החשמל של הרכיבים השונים יורדת, ועל כן אין לא היה צורך להחליף ספק כח עקב בעיות הספק, בהנחה שחישבתם נכון את הצרכים העתידיים שלכם.

עננת המסתורין שאפיינה את חשיפת דור ה-Ampere, שחלקה עדיין נשמרת באופן מסוים, אפפה גם את נושא ההספק החשמלי הנדרש כדי להניע את מפלצות אלו, בדגש על סוג החיבור החשמלי.

אל העננה הצטרף בלבול מסוים בקרב המשתמשים, שבעוד ש-Nvidia הציגה חיבורי 12pin, באירוע ההשקה של ASUS ROG שנערך מיד לאחר מכן הוצגו כרטיסים עם שני חיבורי 8 Pin, ואפילו דובר על כרטיסים עם 3 חיבורי 8 Pin.

לדברי חברת Cooler Master, המתמחה בייצור ציוד היקפי למחשבים, פתרונות קירור, ספקי כח ומארזי מחשב, לאחר בדיקה מתמשכת מצידם אל מול היצרנים השונים, כולל Nvidia, היא כעת יכולה לומר בוודאות כי רשימת הספקים הבאים תתמוך בכרטיסי המסך מסדרת ה-RTX 30:

  • MWE Bronze – V2 650W/700W/750W
  • MWE Gold – V2 650W/750W/850W/1050W/1250W
  • V Gold – V2 650W/750W/850W
  • V SFX Gold 650W/750W/850W
  • V Platinum 1000W/1300W

כלל הספקים שלעיל יתמכו בכרטיסי המסך החדשים, בהנחה שהם לפחות בהספק של 750W או 650W עבור ה-RTX 3070, ובהנחה שיש להם לפחות 2 חיבורי 8 Pin או אחד עבור ה-RTX 3070.

Cooler Master Nvidia Amepere RTX 30XX
באמצעות התרשים תוכלו לבדוק האם ספק הכח שלכם מבית Cooler Master יכול להריץ את כרטיס המסך הבא שלכם!

לגבי התאימות לחיבורי 12-Pin, חברת Nvidia תכלול מתאמים בקופסה של כרטיסי ה-Founder's Edition. כרגע אין כוונה מצד Cooler Master לכלול חיבורי 12-Pin בספקים שלה בין אם נוכחיים או כאלו שיצאו בקרוב. החברה מציינת שבמידה והתקן החדש יהפוך לנפוץ – היא תשקול את הנושא מחדש בהתאם לצורכי השוק.

למידע נוסף באתר החברה, לחצו כאן.