השידור של ASUS ROG הערב היה מרהיב. הוא הציג מוצרים שונים, מכרטיסי מסך, דרך מסכי גיימינג ועד לציוד קצה שגיימרים היו נכנסים לבידוד בשבילו. התמה של התצוגה הייתה "Meta Buffs", סדרה של שדרוגים ושיפורים קטנים ש-ASUS עשתה, בין השאר, על סמך פידבק מצרכני החומרה שלהם.

בתצוגה לא דיברו רבות על סדרות כרטיסי המסך החדשים שבדרך, אך כן הציגו את הבאפים שנעשו כדי להתאים ולהלום את הארכיטקורה של סדרת Ampere של NVIDIA, שגם היא הוכרזה זמן מעט קודם לכן. הסדרות החדשות של אסוס יקראו ROG Strix GeForce RTX 30, ASUS TUF Gaming GeForce RTX 30 ו-ASUS DUAL, כל סדרה ודגם עם מאפיינים מעט שונים, אך בסיס השדרוגים דומה.

לאלו שפחות מתמצאים, ASUS ROG – Republic of Gamers, הוא מותג העל שמיועד לגיימרים מבית ASUS שלא מוכנים להתפשר כדי לקבל את חווית הגיימינג המושלמת. בעוד ש-TUF GAMING היא סדרת הגיימינג של ASUS, השואבת השראה מסדרת ה-ROG, אם כי במחיר תקציבי יותר ובגרסאות פחות מנצנצות.

Meta Buffs – חזקים בקירור

כשכרטיס מסך עובד קשה, אפשר לטגן עליו שניצל (למרות שלא מומלץ), ולכן פתרונות קירור הם חלק קריטי בעיצוב המוצר. בשלוש הסדרות החדשות של ASUS ניגשו לבעיה בכמה דרכים שונות, כל אחת תורמת את חלקה להעצמת אפקט הקירור.

בעיצוב החדש, צלעות הקירור יתפסו שטח פנים גדול יותר מבעבר (31% יותר) ויכללו גוף קירור עם מגע ישיר המותאם למבנה ה-PCB החדש של סדרת Ampere, דבר שיתרום למעבר החום ולסילוקו. המאווררים עוצבו מחדש כך שהקירור יהיה יעיל מאוד ושקט מאוד, כי אף אחד לא רוצה שדה תעופה בתוך הבית. בנוסף, ASUS מדווחים שגם משחת הקירור שודרגה. עם כמות הליבות המשוגעת וצריכת חשמל גבוהה כמו של סדרת Ampere אין פלא ששדרוגים כאלה הכרחיים.

לכרטיסים החדשים יש גם הרבה שיפורים נוספים, והושקעה מחשבה רבה כדי לבחור חומרים מוצלחים יותר לכלל הרכיבים, אם זה השלדה, המאווררים או המעטפת. שיפורים אלה אמנם לאו דווקא קשורים לקירור, אבל ללא ספק שבשלב תכנון המוצר דווקא אלמנט הקירור היה בראש מעייניהם.

אלמנט שכן ניתן לראות בתמונות, הוא שבניגוד לרעיון החדש שהעלו ב-NVIDIA, עם שימוש במחבר 12PIN לחשמל, ב-ASUS ממשיכים להשתמש בחיבורי ה-8PIN המוכרים והטובים, שיש לכולנו בספקי הכח (PSU) שלנו, מבלי צורך לרכוש כבל מתאם.

דברים שנחמד שיהיו

זה כמובן לא הכל. כרטיסי המסך יגיעו עם חיישנים מיוחדים שיתריעו אם יש בעיה בהספק הכוח לכרטיס, וכך תוכלו להמנע מקריסות או לפחות להבין מאין הן נובעות. הפיצ'ר הזה לא תמיד נצרך וזה יפה שחשבו עליו למרות שאולי הוא לא יהיה רלוונטי להרבה אנשים. כמובן, אם זה משהו שחוויתם בעצמכם בכבר כנראה תראו את זה כצעד מבורך. היות ואנחנו מדברים על מוצרים בסדרת ROG, מיותר לציין שכרטיסי המסך החדשים יגיעו כולם עם RGB, אך אולי תשמחו לדעת שתוכלו לכבות את התאורה אם בא לכם לשחק לבד בחושך, כמו פולנים.

אין ספק שיש למה לצפות מסדרת הכרטיסים שעברה Meta Buffs. כרגע עוד לא ידועים תאריכים ליציאת שלל המוצרים החדשים, אבל זה כנראה יהיה בקרוב.

כדי להשלים את החוויה, תוכלו לשחק בעצמכם עם נתוני ה-GPU שלכם בעזרת תוכנת GPU Tweak שהגרסה השלישית שלה הולכת להכנס לשלב הבטא הפתוחה כבר החודש. בעזרת התוכנה תוכלו לשחק באפשרויות כגון מתח חשמלי (ובעצם לעשות OverClock), עוצמת מאווררים ועוד ולהתאים את כרטיס המסך לצרכים שלכם.

ASUS Meta Buffs Amepre
הגרסה "הפשוטה ביותר", ה-ASUS DUAL

בגזרת המחיר, כרגע נמסר תמחור ראשוני בלבד מצד הנציגות בארץ, עם מחיר של 5,490 ₪ עבור גרסת ה-TUF של ה-RTX 3080, ומחיר מסחרר של 8,790 ₪ עבור גרסת ה-TUF של כרטיס ה-RTX 3090. המחירים אינם סופיים והם צפויים להשתנות.

לפרטים ומידע נוסף, בקרו באתר של Asus ROG.