העכבר מדגם CM310 של חברת Cooler Master  הוא עכבר גיימינג ברמת מחירי כניסה. מדובר בעכבר עם יכולות בסיסיות לגיימינג: חיישן מדויק הניתן להתאמה אישית-חלקית, נקודות אחיזה מגומי, מספר כפתורים מכובד, וכמובן – תאורת RGB. בנוסף זהו עכבר שווה-ידיים, כלומר שמיועד גם לאלו שמשתמשים ביד שמאל כיד החזקה, בין אם באחיזת Claw או Palm. כל אלו הופכים את ה-Cooler Master CM310 למשתלם במיוחד.

ציינתי זאת בסקירות קודמות ואציין זאת שוב כאן: לטעמי, כשמדובר בציוד היקפי לגיימינג עכבר ומקלדת הם החשובים ביותר עם השלכות גבוהות ביותר על תפקוד המשחקן(גיימר). בעוד שאפשר להתפשר על הרבה דברים, עכבר ומקלדת הם לא אחד מהם.

צפו בסרטון האנבוקסינג של 3 מוצרי Cooler Master שהגיעו לידינו לאחרונה!

למזלנו, מגוון האפשרויות לרכישת עכברים ומקלדות זולים ואיכותיים מספיק הוא רחב, ובכך נוכל לשדרג את חווית המשחק בקלות ובזול. ה-CM310 מנסה להיות אחד מהם, ולכן ישבתי לבחון האם הכצעקתה.

מי אתה Cooler Master CM310?

ה- CM310 מגיע עם שבע דרגות מובנות של של DPI עד 10,000 וכפי שציינתי בעבר זה בהחלט מעל ומעבר למה שצריך גיימר חובב. העכבר לא מאפשר הגמישות האמיתית בין 500 ל- 10,000 כיוון שיש רק 7 מצבים אפשריים.

בניגוד לעכבר הקודם שלהם שסיקרתי, ה- MM530, ולעכבר שסוקר על ידי מיטב, ה-MM830, בעכבר שלפנינו אין פיצ'ר המאפשר שליטה מלאה על ה DPI, ה- Polling Rate ותכנות כפתורים ופקודות מאקרו.

אישית, בתור שחקן MMORPG לרוב, אני חובב גדול של פקודות מאקרו ותכנות כפתורים והחיסרון באפשרות להתאים במדויק את הנתונים בהחלט הורגש עבורי. אני גם מאוד אוהב לשחק עם ה- Polling Rate, מכיוון שאני מעדיף לשלוט על הרגישות של העכבר דרך ה-Polling Rate מאשר דרך ה-DPI.

מנגד, עבור מי שלא אוהב להתעסק עם פרופילים ותכנות של פקודות מאקרו – מדובר בעכבר נוח לתפעול היישר מהשקית. ושניתן לשנות את ההגדרות בזריזות ובנוחות ולא להיכנס לתוכנה ולשנות פרופילים. אין טוב או רע, זה עניין של העדפות ועבור מי שרק מתחיל את צעדיו בעולם הגיימינג ייתכן וזה עדיף.

Cooler Master CM310

המספרים מדברים

בחברת Cooler Master נאמנים למשפט המפורסם של הנרי פורד – "אפשר כל צבע כל עוד הוא שחור": ה-Cooler Master CM310 מעוצב במט שחור עם קווי RGB מסביב. החומרים העשויים מתרכובות של גומי ופלסטיק ושוקל רק 135 גרם כולל הכבל עצמו.

העכבר מאוד יפה לטעמי, אך מה שעניין אותי זה שהוא ארוך ונוח מאוד לאחיזה. ברמה העקרונית אחיזה בעכברים מתחלקת לרוב לשתי אחיזות מרכזיות:ה-Grip וה-Claw.
באחיזה הראשונה כף ידו של המשתמש עוטפת את העכבר ובשניה המשתמש רק מניח את קצות האצבעות. רוב המשתמשים נמצאים על הסקאלה שביניהם.

צורתו הארוכ והשטוחה של העכבר מאפשרת את את שתי האחיזות בנוחות גבוהה יחסית. למרות שאני נוטה יותר לאחיזת Grip אני משתמש גם ב-Claw מידיי פעם וה-Cooler Master CM310 בהחלט נוח עבור שתיהן. הגומי בצדדים נוח לאחיזה ובכלל העכבר הרגיש לי ממש נוח ביד, יותר מכמה יקרים ממנו בהרבה.

העכבר בנוי להיות עכבר לימנים ושמאליים כאחד ולכן נבנה בצורה סימטרית, אך עם כל הכבוד לצורה הסימטרית שאכן מרגישה זהה מהמעט שניסיתי, אין באמת תמיכה בהפיכת הכפתורים. כפתורי הצד נמצאים בצד שמאל של העכבר ומיועדים לימניים שיקליקו עליהם עם האגודל. כלומר, האפשרות לשמאליים להשתמש במלוא היכולת של העכבר לא באמת קיימת, כך שאין פה בשורה גדולה לגיימרים איטרי יד ימין.

כלל הכפתורים עובדים מצוין ולא נתקלתי בבעיות כלשהן, אך הדבר היחיד שהפריע לי הוא פידבק מאוד חלש מהכפתורים הראשיים. הכפתור השמאלי והימני לא מעניקים פידבק טוב בחזרה על הקלקות והייתי צריך לוודא שאני אכן לוחץ מידיי פעם. חשוב לציין – העכבר מגיב מהיר ומצוין, אך הוא פשוט לא מחווה את זה חזרה אל היד כמו שהייתי רוצה.

בהיבטים האחרים העכבר עושה עבודה מצויינת של שליטה ומעבר מהיר. כפתורי הצד מפתיעים לטובה עקב קלות ההקלקה עליהם. האחיזה הסימטרית שאמורה להיות פחות נוחה מאחיזה ארגונומית המיועדת לימניים התבררה כנוחה מאוד גם לאחר שעות עבודה ממושכות על העכבר.  הגלגלת עובדת מצוין גם בלחיצות וגם בגלגול ומציגה שילוב נהדר של חיספוס ומהירות.

Cooler Master CM310

ותאורת ה-RGB, מה איתה?

איך אפשר בלי לדבר על התכונה החשובה ביותר למוצרי גיימינג כיום: תאורת ה-RGB. מדובר בתאורה של 16.7 מיליון צבעים הניתנים להחלפה על ידי הכפתור בקודקוד העכבר מתוך חמישה מצבים.

גלגלת העכבר משנה צבע בהתאם ל- DPI הנבחר ומהווה אינדיקטור נהדר למצב ה-DPI שעליו נמצא העכבר. לראשונה מזה זמן רב מצאתי שימוש טוב פרקטי עבור תאורת ה-RGB הידד!

לאורך גוף העכבר יש רצועה של נורות המהוות מעין מסגרת לעכבר וממנה יוצאת תאורת ה- RGB, ניתן לבחור את התארוה בהתאם לחמישה מצבים מתוכנתים מראש על ידי הכפתורים בקודקוד העכבר והם שילובים של צבעים סטטיים, תאורה נושמת שזה בעצבם הבהוב איטי מחליף צבעים, ותאורת קשת בענן שמריצה את כל הספקטרום בחגיגת צבעים.

סיכוםאלטרנטיבה זולה ומוצלחת!

בסופו של יום ה-Cooler Master CM310 הינו עכבר שפונה לפלח שוק עם תקציב נמוך. בין אם זה עבור מחשב הגיימינג השני בבית, המחשב של הילדים, או אפילו לגיימר שרוצה לנסות את המים ומחפש עכבר חוטי מתוחכם קצת יותר מבלי להתפשר על האיכות ומבלי לרוקן את הארנק.

חבל שהפידבק מהכפתורים מעט חיוור ושהתמיכה לשמאליים אינה מושלמת. אך מי שרוצה עכבר זול ונוח, צריך בהחלט לשקול את העכבר הזה: העכבר מצליח להציג אלטרנטיבה מצוינת לעכברים יקרים יותר ממנו באופן משמעותי, וגם לעומת העכברים המשרדיים הפשוטים. מדובר בעכבר קל משקל וזריז, עם חיווי מצויין ומהירות תגובה נהדרת.

מחירו המומלץ לצרכן של העכבר הוא $29.99. תוכלו לרכוש אותו מ-KSP או מ-AMAZON.COM.


עכבר ה-Cooler Master CM310 סופק על ידי החברה לצורך הביקורת.