ה-Cooler Master MM830 מדוייק, נוח, מאובזר בשלל כפתורים, ובעל מלא אפשרויות קסטומיזציה. עם זאת, חלק מהאפשרויות הויזואליות בו מוגזמות ופחות שימושיות.

ה-Cooler Master MM830 הוא עכבר חוטי ומסיבי עם מחיר כניסה ידידותי לצרכן, ואפשרויות קסטומיזציה אדירות. עם אפשרויות לכיוונון ביצועים, נורות LED צבעוניות, וצג OLED קטן בצד, בואו נרד לפרטים ונראה למה ה-MM830 מסוגל.

להתאים את העכבר עד הסוף

ה-Cooler Master MM830, כמו הרבה עכברים בשוק היום, נותן לכם להתאים אותו באמצעות שתי התכונות העיקריות – DPI או Dots Per Inch, ו-USB Polling Rate, קצב הדגימה של העכבר על ידי המחשב. העכבר מאפשר לכם להתאים ארבעה פרופילים שונים של DPI, בטווח ערכים מרשים בין 100 ל-24000, שניתן לבחור גם עבור ציר X וגם עבור ציר Y בנפרד אם רוצים. נזכיר לכם ש-DPI גבוה נותן לנו עכבר רגיש יותר, אך תזזיתי יותר, ואילו DPI נמוך יתן לנו עכבר מאוד איטי ופחות מדוייק לעומת תנועת היד שלנו.

במקרה שלנו, מצאתי את עצמי מתייצב על ערך של 5000DPI שהרגיש לי הכי נוח. יותר גבוה מזה, העכבר הרגיש לי יותר מדי תזזיתי, כך שאני מתקשה להאמין שאנשים באמת יצליחו להשתמש ב-DPI שגבוה מ-12000.

את קצב הדגימה מה-USB, ה-USB Polling Rate, ניתן להתאים באמצעות בחירה מאחד הערכים 125Hz, 250Hz, 500Hz ו-1000Hz. בפשטות, קצב דגימה גבוה יותר יצמצם השהיה בין שינוי מקום היד לתנועת העכבר.

בנוסף לשני אלה, את ה-MM830 ניתן להתאים גם בעוד דרכים. בבחירת Lift Off Distance, ניתן לבחור אם העכבר יפסיק לנוע מעט אחרי שאתם מרימים אותו מהמשטח, או רק אחרי שאתם לגמרי מרימים אותו. אם אתם, כמוני, מרימים את העכבר מדי פעם כדי להזיז אותו חזרה למרכז המשטח ואתם לא רוצים שהעכבר יזוז יותר מדי תוך כדי, תרצו לבחור את הגדרה זו על האפשרות הנמוכה.

cooler master mm830

לעכבר ה-Cooler Master MM830 ניתן להפעיל גם אפשרות של Angle Snapping. אפשרות זו עוזרת לרסן את העכבר כאשר אתם מזיזים אותו בקווים ישרים. עם זאת, אתם כנראה לא תרצו להפעיל Angle Snapping בזמן שאתם משחקים במשחקי יריות.

תוכלו להתאים גם תיקון לזווית החזקת העכבר באמצעות Angle Tunability. אם אתם מחזיקים את העכבר בזווית (מה שיכול לקרות אם אתם לא יושבים בצורה טובה), אתם יכולים להתאים את זווית הסטיה של העכבר ככה שצירי ה-X וה-Y של העכבר כך שהיא תהיה לפי איך שאתם מחזיקים את העכבר.

לעכבר יש עוד מספר אפשרויות התאמת ביצועים מתקדמות יותר, כמו למשל כיוונון לפי משטח (Surface Tuning) שנועדה לעזור לצמצם Lift Off, רגישות מערכת הפעלה (OS Sensitivity), מהירות לחיצה כפולה (OS Double Click Speed) ומהירות תגובה ללחיצה על כפתורים (Button Respond Time). ההגדרות הדיפולטיות של האפשרויות הללו היו הכי נוחות עבורי.

לעכבר Cooler Master MM830 יש 8 כפתורים סך הכל. אלה כוללים את שני הלחצנים הרגילים, לחצן הגלגלת, לחצן לבחירת פרופיל DPI מאחורי הגלגלת, ו-4 כפתורים לשימוש באמצעות האגודל. באופן דיפולטי, כפתורים אלו מאפשרים לכם לעבור בין פרופילים שונים של הגדרות העכבר, אך ניתן לתכנת לתוכם קיצורים ושילובי כפתורים.

עכבר עם נוכחות

ה-Cooler Master MM830 לא עכבר כבד, אבל גם לא קל במיוחד, ושוקל בערך כ-162 גרם. משקל זה מאפשר לו לשייט בצורה נוחה על המשטח בזמן שאתם משתמשים בו.

כפתורי העכבר גדולים וממקומים בצורה נוחה, אשר מאפשרת להפעיל את כולם במאמץ מינימלי, תוך שהם מאפשרים לאצבעות שלכם לנוח עליהם בנוחות, מבלי להלחץ בקלות. זה כולל גם את 4 הכפתורים הנוספים בצד העכבר, אשר מרופד בגומי ונוח מאוד לאגודל. הכפתורים קפיציים בצורה נוחה, והגלגלת גדולה יחסית לעכברים שהשתמשתי בהם לפני זה, ונוחה מאוד לשימוש.

עם זאת, בגלל המיקום של 4 הכפתורים בצד שמאל של העכבר, הגישה לכפתור האחורי מביניהם די מסובכת, ונאלצתי למשוך אחורה את האגדול שלי משאר הכפתורים כדי לגשת לכפתור האחורי. זה אומר שאם אתם בוחרים להשתמש בעכבר הזה ומתכננים לדלג בין הכפתורים מהר, תהיה לכם בעיה להשתמש בכפתור האחורי.

העכבר גדול יחסית, ומותאם לאחיזת Palm ואחיזת Claw. המבנה הגדול והגבוה שלו תמך טוב ביד שלי כשעבדתי איתו, אבל הרווח בין הכפתורים במרכז השלט היה לא מאוד נוח, ובכל פעם שהיד שלי נעה על גביו זה יצר תחושה לא נעימה. זה חלק מהמראה העתידני שאליו Cooler Master כיוונה בדגם הזה, ולמזלי זו היתה הבעיה היחידה שלי עם המבנה שלו.

העכבר לא סימטרי, ולכן אינו מתאים למשתמשים אשר מעדיפים לאחוז בעכבר ביד שמאל.

cooler master mm830

תסתכלו בקנקן, לא רק במה שיש בו

בפעם האחרונה שהשקעתי בבניית המחשב שלי, זה היה מעט לפני שנכנס הטרנד של שימוש נרחב ב-RGB. לכן ברגע שהתחלתי להשתמש ב-Cooler Master MM830, הוא מהר מאוד הפך להיות האביזר הדומיננטי והבולט ביותר בסביבת שולחן המחשב שלי.

ה-Cooler Master MM830 מאובזר בשלל אורות RGB – אחד בתחתית העכבר לכיוונכם, אחד בצורת סמל החברה, איפה שהיד שלכם יושבת, אחד בגלגלת העכבר, ו-3 צבעים כדי להציג את פרופיל ה-DPI של העכבר שלכם. התוצאה היא עכבר מאוד מרשים ויזואלית, ואולי אפילו בולט מדי. לפני שהתחלתי להתאים אותו באמצעות התוכנה של Cooler Master, האורות שהוא הוציא כדי להציג את פרופיל ה-DPI כמעט סינוורו אותי. גם עם התוכנה, התקשתי להתאים את העכבר בדיוק כפי שרציתי, משום שהתפריטים להתאמת האורות לא מאוד אינטואיטיביים.

הויזואליות של העכבר לא נגמרת שם – לעכבר יש צג OLED קטנטן בצידו השמאלי, לצד הלחצן השמאלי. על צג זה אפשר להציג מגוון דברים, החל באחוז השימוש במעבד או במעבד הגרפי, ועד ללוגו שאתם מעצבים בעצמכם. אתם יכולים גם להפעיל את הצג כך שהוא יציג דברים שונים לפי רוטציה. בעוד שהצג מהווה דרך טובה לקסטם את העכבר עוד יותר, ואפילו להוסיף לוגו משלכם וכך להכריז בעלות עליו, הוא מאוד לא נוח לצפיה. למעשה, בזמן שימוש בעכבר כמעט ולא ניתן להביט לכיוון הצג, וכדי לצפות בו כמו שצריך, הייתי צריך להרים את העכבר ולסובב אותו מעט, מה שפוגע מאוד בשימושיות של הפיצ'ר.

ה-Cooler Master MM830 הוא עכבר גדול ונוח עם נוכחות פיזית וכפתורים גדולים ונוחים, פרט לכפתור אחד שפחות נגיש. עם אפשרויות קסטומיזציה ויזואלית וכיוונון ביצועים, הוא מציע הרבה מאוד במחיר נוח מאוד לצרכן.

בעוד שחלק מהפונקציות שהוא מציע פחות שימושיות, כמו למשל צג ה-OLED בצידו של העכבר, רואים שנעשתה עבודה רבה כדי להכניס הרבה מאוד פיצ'רים לעכבר. המגוון המרשים של אפשרויות לכיוונון ביצועים הרשים אותי, ויאפשר למשתמשים בו להתאים אותו לצורה שבה הכי נוח להם להשתמש בעכבר, ובצורה מאוד מדוייקת שתתאים לכל אחד.

עכבר Cooler Master MM830 סופק על ידי Cooler Master.