העכבר מדגם MM530 של חברת Cooler Master הוא עכבר ביניים המיועד לגיימרים שרוצים עכבר ייעודי למשחקים, אך לא רוצים להשקיע בזה הרבה כסף.

בתור התחלה אני אומר לכם דבר אחד חשוב – עכבר ומקלדת הם שני הפריטים החשובים ביותר מבחינת ציוד היקפי לגיימרים. על כל השאר אפשר להתווכח. אני חושב שההייפ על ציוד היקפי לגיימרים מוגזם בלשון המעטה, אבל עכבר ומקלדת הם מוצרים הכרחיים עם השלכות מעשיות על ההנאה מהמשחק.

על Polling Rate ,DPI, ומה שביניהם

ה-Cooler Master MM530 מגיע עם כל התכונות המבוקשות מעכבר גיימינג.

העכבר מגיע עם DPI שמגיע עד 12,000, למרות שאני לא מוצא שום עניין בערכים למעבר ל-6000. באמת שאני לא מבין מי מצליח להפעיל עכבר בצורה יעילה מעל לטווח הזה. אבל היי, DPI 12 זה הסטנדארט היום אז יש אותו. כמו בעכברים הנוספים של החברה, יש תוכנה ייעודית עם ממשק פשוט המאפשר לשחק עם ה-DPI בכפולות של 100, ולהפריד בין ציר ה-X לציר ה-Y.

בתוכנה השולטת ב-Cooler Master MM530 ניתן לבחור את ה-USB Polling Rate מתוך 4 מצבים. עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם "מה התדר הכי נכון לכם?" מצוין, אתם בעניינים. אם אתם מאלה ששואלים "מה זה בכלל?" אז אתם בקבוצה שלי, אבל אל דאגה – אני מסביר.

USB Polling rate בעצם מגדיר את המהירות שבה העכבר משדר למחשב. ב-Cooler Master MM530 יש 4 תדרים 125Hz, 250Hz, 500Hz ו-1000Hz. התדרים הללו קובעים באיזו מהירות הסמן שעל המסך יקבל את התגובות מהעכבר שמוחזק ביד. הזמנים במקרה שלנו הם 8 מילישניות, 4 מילישניות, 2 מילישניות ומילישניה אחת בהתאמה. כלומר ככל שהתדר גבוה יותר כך העכבר יגיב מהר יותר. זו עוד שיטה לכייל את העכבר ואני מאוד נהנה ממנה כיוון שהיא מייצרת לי אישית דיוק גדול יותר. אני מעדיף DPI נמוך יותר מול Polling Rate גבוה יותר.

לעכבר עוד תכונות רבות כמו Angle Snapping ו-Lift Off distance שניתנים לשינוי וכן על מהירות הקלקת הכפתורים. וכמובן, איך אפשר בלי RGB. העכבר מגיע עם נורות לד מתכווננות של 16.7 מליון צבעים ושליטה על הצבעים והתבניות. התאורה על הגלגלת, הצקשים העליוניים וסביבי לוגו החברה. כמובן שניתן לסנכרן את החילופפים עם ציוד נוסף שקיים, לי אישית זה עבד נהדר עם המשטח הייעודי שלהם. הערכים המובנים שהגיעו עם העכבר הרגישו לי הכי נכונים, ומעבר לקצת משחק איתם לא שיניתי את ההגדרות. התצורה שהיתה הכי נוחה לי היתה בסביבות ה-4500 עד 5000 DPI עם Polling Rate של 500Hz או 1000Hz. בשימוש יומיומי של אינטרנט, גלישה ואופיס ירדתי עד ל-1000DPI

איפה הכפתורים?

ה-Cooler Master MM530 מגיע בעיצוב פשוט למדיי ואפילו זול מעט. אני חייב לציין שלא התרשמתי מהמראה שלו, והוא הרגיש קצת זול וקטן ליד. כף היד שלי בינונית בסך ולמרות זאת העכבר הקגיש מעט קטן מידיי מהגודל האידיאלי. אבל, אחרי שימוש מאוד ארוך בו המראה שלו מאוד מטעה, זהו עכבר יציב וחזק. הבניה שלו מהודקת והוא מרגיש מחוספס ועמיד לכל מכה או צרה שלא תבוא. הגריפים בצדדים מקלים על האחיזה והפלסטיק מתורגם למשקל קל מאוד שהופך את העכבר לנוח מאוד לשליטה. זהו ללא ספק עכבר מהיר מאוד שקל להקפיץ אותו על המשטח, המבנה הפלסטיקי והזול הצליח להוריד אותו למשקל נמוך ביותר של 99 גרם ללא הכבל. העכבר כנראה לא ינצח בשום תחרות יופי, אבל זה העכבר שישרוד שואה גרעינית.

העכבר מגיע עם שבעה מקשים: קליק שמאלי, קליק ימני, קליק אמצעי, שני מקשים מאחורי הגלגלת, ושני מקשים לצד האגודל, בנוסף כאמור ישנה הגלגלת. כמי שמשחק הרבה MMO חסרו לי מקשים, והייתי שמח לראות יותר. אבל כיוון שזה איננו עכבר ייעודי ל-MMO אני מוכן להחליק לו על זה.

מה שכן, הכפתורים בצד האגודל אינם בולטים וקשה לקבל מהם חיווי ותחושה של ההקלקה. המיקום הגבוה שלהם ומכיוון שהם ממש שקועים בתוך המעטפת מקשה על מציאת הכפתורים וההקלקה עליהם. דווקא הכפתורים העליוניים מעוצבים מצוין וניתן לחוש אותם מבלי להסתכל על העכבר. זו תכונה מצוינת, בעיקר כאשר אני משחק במשחקים במציאות מדומה. הצורך שלי לחוש את העכבר מבלי לראות אותו הוא קריטי וכאן הכפתורים העליוניים מצטיינים בעבודה כמו גם הגלגלת. החיספוס של הגלגלת מצוין וקל לחוש בנכחותה, אך אני חושב שהגלגול שלה מעט קשה מידיי לטעמי, הייתי מעדיך שתעבוד בצורה יותר חלקה.

כל הכפתורים של העכבר ניתנים כמובן לתכנות, בין אם פקודות עכבר, פקודות מקלדת או פקודות מאקרו. אני אוהב פקודות מאקרו והממשק לתכנות המאקרו פשוט ונוח. תכונה נוספת שיש לעכבר היא כפתור ה-Tactix שמחליף את כל פקודות המקשים לאלטרנטיבה נוספת. תכונה מצוינת למי שמשתמש בהרבה מקשים, כיוון שהיא מכפילה את כמות המקשים על העכבר, במחיר של סירבול מסויים.

לעכבר יש חמישה פרופילים שניתן לתכנת ולבחור מהם וגם מערכת מאקרו פשוטה ויעילה שתיכנתתי דיי בקלות. העכבר עצמו מאוזן ונוח גם לשמאליים, אך הם יאבדו את שני הכפתורים בצד האגודל או יתקשו ללחוץ עליו. לשמחתי אני לא שמאלי.

מילים אחרונות

כמו שאמרתי, העכבר Cooler Master MM530 קטן ורזה. מצד אחד, הוא לא כל כך נוח לאיחזת Palm כפי שהוא אמור להיות כי הוא מאוד קטן באופן יחסי. אחיזה שלו לאורך זמן התבטאה בחוסר נוחות בכף היד אך מצד שני, הוא רץ בקלות מפינה לפינה של משטח העכבר (ה-Cooler Master MP750 RGB שבדקנו במקביל) והוא מאוד מדוייק וקל לתפעול.

אני חייב להודות שהמבנה הקטן לא דיבר אליי ולא היה נוח, אני חובב של העכברים המסיביים. אבל באותה נשימה אני אומר שהמשקל הנמוך והגודל הקטן בהחלט הופכים אותו לזריז ביותר, ובהחלט שמדובר בעכבר מצוין לקטגוריה שלו.

עם מחיר יחסית נמוך של כ-50$, ה-Cooler Master MM530 הוא בהחלט עכבר שיכול להתאים למי שמחפש עכבר גיימינג ייעודי, אבל לא רוצה לקרוע את הכיס.

העכבר Cooler Master MM530 סופק על ידי נציגות Cooler Master.