משחק הערפדים המצופה של Hardsuit Labs, הלא הוא Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, מקבל טריילר גרוטסקי חדש שגם נותן לנו הצצה לחלק מהכוחות שנוכל להשיג. בכתבת ההכרזה על המשחק טען תומר שזה ההמשך למשחק הערפדים הטוב ביותר שהיה, וכמי ששיחק וסיים אותו מספר פעמים אני בהחלט מסכים איתו.

Bloodlines 2 פוגש אותנו בסיאטל, שם נשחק בתור אדם שננשך על-ידי ערפד באירוע טרור המוני ונאלץ להבין את הכוחות החדשים שלו, לשרוד את העיר בתור יצור לילי, ולהתמודד עם המזימות והתככים של שבטי ופלגי ערפדים שונים החיים בין בני האדם תחת קוד התנהגות נוקשה: קוד ה-Masquerade. הקוד מאפשר להם להיטמע בחברה האנושית שאיננה יודעת על קיומם ולשחק בהם, שהרי הם רואים בבני האדם לא הרבה יותר ממשאבים, כלכליים פוליטיים, וגם תזונתיים.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 שהיה אמור לצאת כבר במרץ, נדחה למועד לא ידוע אחר במהלך 2020, אבל לא צריך לתת לזה לעצור אתכם מלהתחיל לחשוב על הדמות שתרצו לשחק בעזרת המידע שנחשף עד כה. בתחילת הדרך תוכלו לבחור אחד משלוש הדיסיפלינות הבסיסיות של ננשכים טריים, ואם תצליחו לפלס את דרככם ותוכיחו את עצמכם בעיני אחד השבטים הוותיקים, תשיגו שתי דיסיפלינות נוספות שמאפיינות את אותו שבט- הכח הייצוגי והייחודי של אותו שבט, לצד כח משני שלו. ככל שתעלו בדרגות, כל דיסיפלינה תשתכלל ותהיה חזקה יותר.

שבט Thinbloods

לא בדיוק שבט, אלא שם כולל לערפדים חדשים, נחותים, הכבשה השחורה של החברה הערפדית. אתם תתחילו ככאלה ותגלו שאלו לא חיים קלים. מעבר לקשיי ההסתגלות לסטטוס החדש, תצטרכו ללמוד מהר לציית לקוד ה-Masquerade כדי לשרוד, ולהיזהר מערפדים חזקים יותר שרוצים להרוג Thinbloods בגלל נבואה עתיקה. חלק מהערפדים הנחותים עובדים בשירות ערפדים מהשבטים הוותיקים כדי לשרוד.

כערפדים חדשים, תוכלו לבחור מבין שלוש הדיסיפלינות הבאות:

  • Chiropteran – החיבור לעטלפים. מעניק לכם את היכולת לרחף על זרמי אוויר ולתקוף מלמעלה, ואף לזמן נחיל עטלפים נגד אויבים.
  • Mentalism – כוחות טלקינטיים. תוכלו למשל להזיז חפצים מרחוק ואפילו להעיף נשק מידו של אויב. כשתהיו חזקים יותר, תוכלו גם להרים לאוויר אויבים ולתלות אותם שם, חסרי אונים.
  • Nebulation – כוח הערפל. יאפשר לכם להפוך לערפל כדי להתגנב, לעבור דרך מקומות צרים, או להשתמש בו כדי לעוור אויבים ואף להציף את הריאות שלהם בערפל מחניק.

שבט Brujah

שבט Brujah מורכב מנוודים ומנודים, בדרך-כלל נמנע מלהזדהות עם צד פוליטי מסוים בפוליטיקה הערפדית. הם מטפחים את העליונות הפיזית שלהם ואוהבים לפתור בעיות בדרכים ישירות ואלימות.

השבט מזוהה עם הכוחות הבאים:

  • Potence – עוצמה מרוכזת של כח פיזי ערפדי. מאפשר להם לשבור קירות באגרוף, להעיף אויבים ולתלוש מהם איברים. הם יכולים גם לחבוט באדמה וליצור גלי הלם הפוצעים ומפילים את מי שסביבם.
  • Celerity – מהירות על אנושית. נותן את היכולת לנוע לכיוון מסויים בשבריר שניה כדי לחמוק, לתקוף בהפתעה, ואף להפיל את מי שהם נעים לכיוונו. יכולת זו גם מעניקה לערפד את היכולת לנוע במהירות עצומה לפרק זמן ארוך יותר ולראות את כל העולם נע סביבו בהילוך איטי.

שבט Tremere

מכשפי דם, שבט שמתמודד עם חוסר אמון, חשד וטינה מצד שאר השבטים בגלל היסטוריה אפלה ועקובה מדם, במלוא מובן המילה – דם הוא המקור העיקרי לכוחם המחריד.

שבט Tremere ניחן ביכולות הבאות:

  • Thaumaturgy – קסם דם. נותן לערפד את הכח להשליך את דמו לרגלי האויב, שם הוא הופך לדוקרנים חדים וזורם חזרה לגופו. מעניק גם את היכולת לגרום לאויבים להקיא את דמם ולשאוב אותו מהם אל המכשפים עצמם, או להרתיח את דם האויבים ולגרום לכלי הדם שלהם להתפוצץ.
  • Auspex – חידוד על טבעי של החושים. מאפשר לערפד לחוש חיים דרך קירות, לסמן אותם, ואף לזהות את היתרונות והחסרונות שלהם. בנוסף, יכולת זו מאפשרת לערפד להשליך את התודעה שלו מחוץ לגופו ולהתרחק ממנו, לאסוף מידע בחשאי, וכן להמם את אויביו באופן טלפתי.

שבט Toreador

מוח וכוח אינם הנשקים היחידים שיש לערפדים. תראו למשל את שבט Toreador – חברי השבט אובססיביים ליופי, אומנות ונהנתנות, וגורסים כי הדרך להשגת כח עוברת דרך כריזמה, פתיינות ומניפולציות.

בני השבט נהנים מהיכולות הבאות:

  • Precense – קשה נורא להתעלם מנוכחות של בן לשבט ה-Toreador. הם יכולים להשתמש בקסמם האישי להמם את הקהל בהערצה כלפיהם, ולאסוף סביבם מעריצים לשימושם האישי.
  • Celerity – מהירות על אנושית. נותן את היכולת לנוע לכיוון מסויים בשבריר שניה כדי לחמוק, לתקוף בהפתעה, ואף להפיל את מי שהם נעים לכיוונו. יכולת זו גם מעניקה לערפד את היכולת לנוע במהירות עצומה לפרק זמן ארוך יותר ולראות את כל העולם נע סביבו בהילוך איטי.

שבט Ventrue

פוליטיקאים, אנשי עסקים, ותאבי כח באופן כללי. רואים את עצמם כמנהיגים הטבעיים של קהילת הערפדים, מפתחי קוד ה-Masquerade והמגינים הטבעיים שלו.

שלטונם של בני Venture מתבסס על שתי היכולות הבאות:

  • Dominate – שליטה מוחית. מסוגלים לגרום לטראנס היפנוטי שיגרום לקורבן להתעלם מכל מה שקורה לו וסביבו, ואף להפעיל אותו כמו בובה על חוטים.
  • Fortitude – חסינות פיזית. דיסיפלינה שמאפשרת לגוף להיכנס למצב הגנתי בו הוא הודף התקפות ומתרפא, או להפוך את עור הערפד לשריון קשה.

שבט Malkavian

ללא ספק השבט האהוב ביותר על מעריצי הסדרה – שבט של ערפדים עם פסיכוזות, דיכאונות ומחלות נפש אחרות. הם מדברים מוזר ובאופן לא עקבי, והם יודעים דברים שאחרים לא יודעים. איך? הקולות לוחשים להם…

לשחק דמות מהשבט זה אומר דיאלוגים הזויים ונבואות עמומות לעתיד על דברים שיתרחשו, רוב הזמן בלי שתבינו אותן עד שהן יתגשמו מול עיניכם המשתאות.

הם ממש לא סובלים משגעון, הם דווקא נהנים ממנו בעזרת היכולות הללו:

  • Dementation – היכולת שנותנת לבני שבט להקרין מהשגעון שלהם למוחות של אחרים ולגרום להם לחרדות, או אפילו להציף אותם בזעם בלתי נשלט.
  • Auspex – חידוד על טבעי של החושים. מאפשר לערפד לחוש חיים דרך קירות, לסמן אותם, ואף לזהות את היתרונות והחסרונות שלהם. בנוסף, יכולת זו מאפשרת לערפד להשליך את התודעה שלו מחוץ לגופו ולהתרחק ממנו, לאסוף מידע בחשאי, וכן להמם את אויביו באופן טלפתי.

חמשת הפלגים

מעבר לחלוקה לשבטים, החברה הערפדית בסיאטל נחלקת לחמישה גושי כוחות. תוכלו לבחור להצטרף אליהם, לפעול כנגדם, ואפילו ללבות את הפלגים אחד כנגד השני. רק תזכרו – לכל בחירה יש השלכות. להלן סקירה קצרה על כל פלג:

The Pioneers – ממייסדיה המקוריים של סיאטל. פלג שנוטה לשימור מסורות והתנגדות לכוחות החדשים בעיר.

The Camarilla – קפיטליסטים, פוליטיקאים ואנשים בעמדות מפתח שמאמינים שכח נקנה ונמדד בכסף. שואפים להשתלטות פוליטית ועסקית.

The Baron – פלג המונהג על-ידי הברון, דמות מסתורית שהחשאיות היא מרכז כוחה. אף אחד לא אוהב אותו, אבל כולם באים אליו כשהם צריכים להשיג משהו בשקט ובמהירות, או מחפשים תעסוקה.

The Newcomers – פלג המורכב מבני שבט ה-Tremere, שקיבלו אישור כניסה לסיאטל ע"י מנהיג ה-Camarilla. אף אחד לא יודע מדוע, או מה המחיר ששולם. שולטים בידע, מודרני ועתיק כאחד.

The Unseen – איחוד של דרי רחוב ושוכני ביובים, בעיקר מבני שבט ה- Nosferatu, שבט שידוע בכוחו ובמראה המחריד והמעוות שלו, שעדיין לא ידוע אם נוכל לשחק אותו. האיחוד הביא אותם לצבור כח, וההיטמעות שלהם בצללים ומתחת לאדמה מסייעת להם לאסוף מודיעין.

אז יש לכם כבר דמות בראש שמדברת אליכם? ואני לא מתכוון לקולות של ה-Malkavians, או שכן? Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 אמור לצאת במהלך 2020 ויהיה זמין על PC, PlayStation 4, Xbox One.