מי לא אוהב לבשל ביחד? בעיקר כשהלחמניות הקטנות שאתם מבשלים הן הדבר הכי חמוד בעולם, ורק מחכות שתכניסו אותן לתנור? ב-Bake 'n Switch, משחק מסיבות חדש שצפוי להגיע למחשב ול-Switch בקיץ הקרוב, זה בדיוק מה שאתם עושים, וכמו משחקים דומים כמו Overcooked, גם הוא יכול לגרום לסכסוכים משפחתיים.

נתקלנו ב-Bake 'n Switch לראשונה בתערוכת גיימסקום 2019, במהלכה שיחקנו במשחק יחד (וגם אחד נגד השני) כדי לאסוף לחמניות קטנות ולהכניס אותן לתנור על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר לפני שהזמן אוזל. כעת, קיבלנו הצצה ראשונה למשחק לפני שהוא יוצא, ומה ניתן לעשות בו.

חייבים לאפות במהירות

ב-Bake 'n Switch, כיאה למשחק אפייה תחרותי בסגנון Overcooked ישנן שתי אפשרויות משחק: לאפות עם חברים או נגדם. המטרה שלכם, היא כאמור, להכניס את הלחמניות שמתרוצצות על המסך לתוך התנור. כשאתם משחקים ביחד, אתם צוברים ניקוד משותף, במטרה להשיג ניקוד גבוה בשלב, וכשאתם משחקים אחד נגד השני, המטרה שלכם, כמובן, היא לריב. ולהשיג את הניקוד הגבוה ביותר מבין החברים שלכם.

אתם יכולים לחבר מספר לחמניות ביחד ולהכניס אותן לתנור ביחד (המקסימום הוא 30 לחמניות בו זמנית) – אמנם יקח לתנור האפיה יותר זמן לאפות אותן, אך כך תוכלו לקבל ציון יותר גבוה.

בכל אחד מהמצבים, ניתן לשחק עד 4 שחקנים בו זמנית, והשמות של הדמויות הן של תבלינים שונים כמו ג'ינג'ר, רוזמרי או פטרוזיליה, מה שמשלים את תמת האפיה החמודה. המשחק צפוי היה להכיל מצב משחק משותף לוקאלי בלבד, אבל כחלק מפרוייקט ה-Kickstarter שלו, הוא יקבל גם מצב למשחק משותף דרך הרשת. זה חשוב, כי ככה חברים שלכם לא יוכלו לזרוק עליכם דברים אחרי שאתם מעצבנים אותם.

חם במטבח

כחלק מהמשחק, אתם לא רק תזרקו חפצים על חברים שלכם בחיים האמיתיים, אלא תצטרכו לזרוק את הלחמניות המתוקות לתוך תנורים במפת השלב. כשאתם מחזיקים לחמניה, אתם לא יכולים להתקדם, ולכן תצטרכו לשחק בתיאום ולהתמסר בלחמניות ביניכם. ככל שתחזיקו את הלחמניה ליותר זמן, כך תוכלו לזרוק אותה למרחק רב יותר, אבל למרבה הצער, אי אפשר להניח אותה ברגע שהרמתם אותה. אנחנו מקווים שלפחות מהפן הזה, נראה שיפור כלשהו במשחק המלא, כי השליטה הזו פחות נוחה ממה שהיא נשמעת.

עד לפה נשמע קל, נכון? אכן, השלבים הראשונים פשוטים יחסית, כשאתם לומדים כיצד לעבוד ביחד. הבעיה מתחילה כשמתחילות להופיע לחמניות בצורת ציפורי דודו שאותן חייבים לחבר יחדיו ואי אפשר לחבר עם הלחמניות הרגילות. אלה רק מעלים את רמת הכאוס והבלאגן במשחק.

זאת ועוד, במהלך השלבים ישנם יצורי עובש דמויי תולעים מפלצתיות וקטנות, שמנסים לאכול את הלחמניות ולמנוע מכם להשיג ציון גבוה. ככל שתתנו להם יותר זמן לפגוע בלחמניות, ככה הן יצטמקו והעבודה הקשה שלכם להשיג אותן תלך לפח. ליצורים הללו יש גם אפשרות להכנס לתנור האפיה בעצמם, ולמנוע מכם להכניס לחמניות לכמה שניות. כמו שכתבנו בהתרשמות הראשונה מהמשחק ב-Gamescom, לא קל לקבל שלושה כוכבים ב-Bake ‘n Switch. למזלנו, אפשר להרביץ להם כדי שלא יאכלו את הלחמניות, אבל גם זה לוקח זמן יקר. כמובן שעדיף שלא יגעו בהן מלכתחילה.

via Gfycat

לאפות לחמניות ולהפריע לחברים

אם בא לכם לשחק נגד חברים ולא איתם, אפשר כמו שציינו לפני זה, לשחק אחד נגד השני או בקבוצות של שניים. בשלבים אלה, לכל שחקן או קבוצה יש תנור משלהם, בו צריך להכניס את הלחמניות.

הקטע המעניין במצב משחק זה הוא שניתן להפריע לשחקנים האחרים על ידי מכות שיפילו את הלחמניות מידיהם, לזרוק לחמניות לא נכונות לתנור שלהם או לחסום את התנור של הקבוצה השניה. כל האפשריות הללו נחמדות ומצחיקות, אבל כמובן, שימו לב שהן עלולות לפגוע בחברות שלכם.

בשלב זה, ניתן להזמין רק חברים אחרים ולא אנשים רנדומליים, אבל אנחנו מאמינים שנוכל לשחק נגד שחקנים אחרים כאשר המשחק המלא יצא מהתנור. בינתיים נותר לנו רק לחכות.

המשחק Bake 'n Switch עתיד לצאת בקיץ הקרוב (אם כי אין תאריך יציאה רשמי כרגע) למחשב האישי דרך Steam ול-Nintendo Switch.