משחק התפקידים מרובה המשתתפים Black Desert Online זכה לעליה גדולה בפופולריות שלו בשנים האחרונות, ואף סקרנו אותו במסגרת המבחן ההשוואתי של MMORPG. אחד מהמשחקונים שמופיעים במשחק נקרא Shadow Arena וקיבל גרסה חדשה שעומדת בפני עצמה ב-Steam בגרסת Battle Royale, מבית המפתחת של המשחק המקורי, Pearl Abyss.

מי שלא מכיר (איך אפשר שלא?), משחקי Battle Royale הם קרבות זירה רבי משתתפים שבהם כולם נכנסים לזירה גדולה שמצטמצמת עם הזמן ועליהם לחמש את עצמם מכל הבא ליד כאשר האחרון שורד וחוזר חלילה. יש גם קבוצות, משימות וכל מיני וריאציות על המשחק אבל אותו העיקרון עובר כחוט השני בין כל המשחקים בסגנון הזה. הרעיון מבוסס על סרט יפני משנת 2000 שהגה את הרעיון של אנשים שנזרקים לאי בודד ויש להם שלושה ימים להרוג את כולם ולצאת אחרונים.

המשחק Shadow Arena מתבסס על משחק התפקידים מרובה המשתתפים Black Desert Online. המשחק הדרום קוריאני מבוסס קרבות מהירים וקצביים עם קומבואים מטורפים ומכניקה שונה מאוד בין כל מקצוע ודמות. הדמויות במשחק מבוססות על המשחק המקורי ומציגות התקפות די דומות, אם כי יותר פשוטות לתפעול, וללא הצורך בבניית קומבו.

נאה המשחק בעיניי

הדבר הראשון ששמתי לב אליו כשהתחלתי לשחק ב-Shadow Arena הוא שלמשחק יש גרפיקה פנטסטית, וזה אולי המשחק החינמי היפה ביותר שראיתי. הזירה נלקחה כמובן מהמשחק עצמו אבל הדמויות והמהלכים הראוותניים הם מקוריים, ועשויים יפה מאוד. גם התפריטים נעימים לעין, וקל לנווט בין מצבי המשחק השונים דרכם, בין אם זה המצב לשחקן בודד, משחק בקבוצות, אימונים, או משחקים נגד המחשב.

המשחק מציע מגוון אפשרויות קסטומיזציה שניתן לפתוח בכסף או דרך זמן משחק, כמקובל בענף כמו שאומרים.

אקרובטיקה בסגנון באטל רויאל

כמו כל משחק Battle Royale, אתם מתחילים בזירה שבה ניתן להילחם אחד בשני עד לרגע ההזנקה. אתם מזנקים לזירה, נוחתים, ואז יש לכם בערך ארבע דקות עד שהטבעת מתחילה לסגור על המרחב. בזמן הזה, הדמויות יכולות להילחם במפלצות בשליטת המחשב ולאסוף תיבות אוצר שמכילות ציוד חזק יותר. בנוסף ניתן לאסוף Skill Books שמשפרים את ההתקפות המיוחדות, ומגדילים את הנזק.

בגדול, המטרה שלכם היא להיות כמה שיותר חזקים לפני ההתגוששות מול השחקנים האחרים, ולכן חוקי המשחק נותנים את תקופת החסד הזו לפני שהטבעת מתחילה להתהדק על השחקנים. בזמן הזה גם ניתן לקום לתחיה לאחר קרבות נגד שחקנים אחרים, ולא תצאו מהמשחק אם תמותו. אבל אם תהרגו שחקנים אחרים בזמן הזה, תקבלו חיזוק זמני שיאפשר לכם להרוג יריבים חזקים יותר ולקבל ציוד טוב יותר.

לאחר מכן, כמו כל משחק Battle Royale, מתחיל הקרב בין הדמויות, כשהמפלצות עצמן מעורבות גם כן ויתקפו את הדמויות במקביל. ככל שהזמן עובר, המפלצות נהיות חזקות יותר, יש בוסים שניתן לפתוח, והציוד משתפר. בסופו של יום, התחרות היא על הציוד החזק ביותר.

אבל זה לא הכל, Shadow Arena הוא משחק מבוסס מקצועות, וזה אומר שאין אחידות בין הדמויות. הדמויות עצמן מחולקות למעין מקצועות כמו לוחם, ברברי, קוסמת, סיירת ושאר מקצועות עם כוחות שונים ויכולות שונות. ההבדל הוא לא רק חיצוני אלא בכוחות וביכולות וזה יוצר הליך של אימון למקצוע וגם יכולת של עבודה בצוות, מה שהופך את המשחק בשיתוף פעולה למעניין הרבה יותר.

כל ההתחלות קשות

המשחק אינו חף מתקלות, יש הרבה באגים בהתחלה כמו חוסר יכולת לפנות ימינה וגמגומים בהפעלה של המשחק, אבל זה צפוי ממשחק שנמצא כרגע בגישה מוקדמת ועדיין לא הופץ לגמרי.

הבעיה הצפויה יותר היא חוסר איזון בין המקצועות, אותו ניתן לראות גם בשטח. יש מקצועות שעדיין אינם מאוזנים לשאר, ויש חזקים יותר ופחות. אני מניח שעם הזמן האיזון ישתפר, אבל זו בעיה שנוצרת במשחק מבוסס מקצועות.

המפלצות מאוד זהות אחת לשניה והקרב מולן הוא די פשוט, אני מקווה שאת זה הם ישפרו ויתנו משחק יותר טקטי עם מפלצות יותר אימתניות מאשר דמות שמתקיפה חזיתית כל הזמן. בגדול המכניקה של קרב נגד הסביבה במקביל לקרבות נגד שחקנים אחרים הוא רעיון מעניין ומאתגר, אני מקווה שישכילו לפתח את זה.

Shadow Arena כרגע חינמי ב-Steam בגישה מוקדמת, ולמרות שאינני יודע אם הוא ישאר כך, אני ממליץ כן לבדוק אותו ולראות אם הסגנון היחודי של המשחק מתאים לכם. נחכה לראות את השלבים הסופיים שלו ושאר האופציות שחסרות לי כמו שליטה על הממשק, הגרפיקה ועוד.