אנחנו נמצאים בפתחו של עידן חדש בעולם הפוקימון – עידן ההרחבות. כידוע, עד כה לא קיבלנו הרחבות למשחקי פוקימון ובמקום זה במקרה הטוב יצאו משחקים נוספים עם שינויים קטנים שדרשו מחיר משחק מלא אם רצינו לחוות אותם. החודש תצא ההרחבה הראשונה אי פעם בסדרה, The Isle of Armor.

הטריילר הקצר שפורסם היום מכיל כל מיני פרטים על ההרחבה שאת חלקם ידענו כבר מפרסומים קודמים, אך חלק מהם חדשים ומעט מרעישים, אז אני מציע שנתחיל בהם. ראשית, בא לשכונה בחור חדש, וכשאני אומר חדש, אני מתכוון למחודש; נחשפה הצורה האזורית של סלוברו (Slowbro), והוא ממש נוטף רעל. הסלוברו של גאלאר מאבד את סוג המים שלו לטובת סוג רעל, יקבל יכולת חדשה הנקראת Quick Draw שעדיין לא ידוע מה היא תעשה, ואף מתקפה ייחודית. כזכור, אנחנו צפויים לראות גם צורת גאלאר עבור Slowking.

the isle of armor

יחד עם סלוברו, נקבל גם צורות ג'יגאנטמאקס לשני ההתחלתיים העזובים של דור 1, כלומר לבלסטויס ו-וינוזאור. מעבר לעיצובים המיוחדים שלהם (טוב, לפחות של בלסטויז), מתקפות הג'ימקס שלהם ימשיכו להזיק לפוקימונים שאינם מסוג מים וצמח בהתאמה, למשך ארבעה תורים.

אי אפשר להזכיר את ההרחבה בלי להזכיר את אורשיפו, האגדי של ההרחבה. כידוע, לאורשיפו יש שתי צורות אפשריות – Single Strike ו- Rapid Strike. כעת נחשפו מתקפות מיוחדות עבור כל צורה; אם פיתחתם את קאבפו שלכם לצורת Single Strike, הוא ילמד את המתקפה Wicked Blow, המאפשרת לו לתקוף תוך התעלמות משינויי הסטאטים של היריב וכמו כן מתקפה זו תמיד תנחית Critical-hit. אם בחרתם בזרם הפתלתל שיפתח את הקאבפו שלכם ל-Rapid Strike, האורשיפו שלכם ילמד Surging Strikes, רצף של 3 מכות שכל אחת מהן תהיה קריטית ומתעלמת משינויי הסטאטים של היריב.

אורשיפו יציג גם יכולת חדשה – Unseen Fist. יכולת זו גורמת שמתקפות פיזיות על ידי אורשיפו יפגעו גם אם היריב משתמש במתקפות כמו Protect. מתקפות ג'ימקס מסוג אופל עבור Single Strike ומתקפות ג'ימקס מסוג מים עבור Rapid Strike יפגעו ביריב אפילו אם הוא ישתמש במקבילה הענקית של Protect, הלא היא Max Guard.

בנוסף, תוכלו להנות ממתקנים חדשים בהרחבה, כמו מכון המיחזור Cram-o-matic בו תמחזרו ארבעה חפצים מאותו סוג לקבלת חפץ חדש (עם סיכוי למשהו נדיר). על מורי המתקפות כבר ידענו קודם, אך עתה נחשפו שתי מתקפות חדשות שהם יוכלו ללמד; Burning Jealousy היא מתקפת אש ששורפת את כל הפוקימונים היריבים אם הם קיבלו חיזוק בתור האחרון ו- Grassy Glide היא מתקפת עשב חדשה שמקבלת קדימות אם משתמשים בה תוך כדי Grassy Terrain. השערה שלי היא שנראה גם מתקפת מים חדשה וזורמת.

המתקן האחרון ואולי הכי חשוב הוא Max Soup, מרק שמבושל מרכיבים נדירים שתמצאו ב- Isle of Armor ושיכול להקנות לפוקימונים עם פוטנציאל חבוי את צורת הג'יגאנטמאקס שלהם. לפי הפרסום, גם פוקימונים שכבר איתכם במסע עשויים להיות מושפעים מהמרק הפלאי הזה.

שאר הפרטים שקיבלנו נוגעים יותר להרחבת The Crown Tundra, ההרחבה השניה שתצא בשלב מאוחר יותר, ובעיקר מראים דברים שכבר ראינו קודם, כמו ריידים של פוקימונים אגדיים, צורות גאלאר של הציפורים מדור 1 וכן שתי צורות רג'י חדשות – Regieleki המחשמל ו-Regidrago הדרקוני. לכל הצורות החדשות הללו יש סוגים, יכולות ומתקפות חדשות, שאין טעם לדון בהן ברגע זה, אולי לקראת היציאה של ההרחבה השניה.

מה שיותר חשוב לציין בנוגע להרחבת The Crown Tundra זה הטורניר החדש שנוכל להשתתף בו. בטורניר זה תבחרו מבין מגוון דמויות שליוו אתכם במשחקי Pokemon Sword and Shield ולאתגר את הטורניר יחדיו. מעניין אם ינצלו את פלטפורמת האונליין של המשחק כדי שנוכל לאתגר את הטורניר עם חברים ברשת. אני לא אופטימי, אבל מלא תקווה.

הדובדבן שבקצפת הוא, כמובן, דברים בחינם. אם תשלחו פוקימון מ- Pokemon Sword and Shield לגירסת ה- Switch של Pokemon Home, תקבלו במתנה את ההתחלתיים של דור 8, עם היכולות החבויות שלהם. לסיום, הרחבת The Isle of Armor יוצאת ממש בקרוב, ב- 17 ביוני 2020, זמן מעולה לחזור למשחק.