רבים מאיתנו כנראה לא שיחקו ב-Game Gear, בעיקר כי הוא יצא במערב ב-1991, וחלקנו בקושי היו קיימים אז. לכבוד יום הולדת ה-60 של חברת Sega, החברה חשפה את הקונסולה המיניאטורית החדשה שלה, כי זה הרי הטרנד היום, ה-Game Gear Micro.

הדבר הראשון שחשוב לדעת לגבי ה-Game Gear Micro, עוד לפני שאנחנו מדברים על המשחק והמחיר, זה שהוא ממש, ממש, ממש קטן. וכנראה שלא רשמתי כאן מספיק ממשים. עם מימדים של 80 מילימטר לרוחב, 43 מילימטר לגובה, ו-20 מילימטר לעומק, מדובר במכשיר ממש פצפון, כמו שהשם שלו אכן מרמז.

אבל מה שאולי יותר מעניין לגבי ה-Game Gear Micro זה שהוא מגיע ב-4 צבעים שונים, וכל צבע יכיל מבחר שונה של 4 משחקים. המחשבה מאחורי החלוקה הזו היא להתאים כל גרסה לז'אנר שונה של משחקים, או אפילו לסדרת משחקים ספציפית.

הדגם השחור, שמייעד לתת "קצת מהכל", יכיל את המשחקים Sonic the Hedgehog, Puyo Puyo Tsu, Out Run, ו-Royal Stone. הדגם הכחול מכוון לחובבי האקשן ויכיל את המשחקים Sonic & Tails, Gunstar Heroes, Sylvan Tale, ו-Baku Baku Animal. הדגם הצהוב מכוון לחובבי משחקי תפקידים עם המשחקים Nazu Puyo: Arle no Roux, Shining Force, Shining Force II, ו-Shining Force: Final Conflict. לבסוף, הדגם האדום גם מכיל קצת מהכל עם Megami Tensei Gaiden: Last Bible, Megami Tensei Gaiden: Last Bible Special, The G.G. Shinobi, ו-Columns.

מבין המשחקים שציינו, קשה שלא להתעניין במשחקי Sonic, בסדרת Shining Force, שמאוד מזכירים את סדרת משחקי Fire Emblem שאני מאוד אוהב, ואת Megami Tensei Gaiden: Last Bible, שהם משחקי צד בסדרה Shin Megami Tensei שהולידה מאוחר יותר את סדרת משחקי Persona, שהיא כמובן מאוד מעניינת (אבל כמובן, אל תצפו שהם יהיו דומים ל-Persona בכלל).

בעוד שהמסך של ה-Game Gear Micro מאוד, מאוד, מאוד קטן, יש לזה פתרון – Sega משיקה בנוסף לקונסולה המיקרוסקופית גם זכוכית מגדלת מיקרוסוקופית בשם Sega Big Window. ה-Sega Big Window יהיה זמין כחלק מסט שכולל את ארבעת הצבעים השונים ואת האביזר.

התענוג הזה לא צפוי להיות זול במיוחד, לפחות ביפן, שבינתיים הקונסולה הפצפונה הוכרזה רק שם. כל אחד מה-Game Gear Micro צפוי לעלות כ-4980 יין (בערך 160 שקל), וסט שכולל את 4 הוריאציות השונות ואת ה-Sega Big Window צפוי לעלות 29,980 יין (בערך 960 שקל).

ה-Game Gear Micro הוכרז בינתיים רק ליציאה ביפן, ועתיד להיות זמין למכירה שם החל מה-6 לאוקטובר. זה כמובן גם אמור שהמשחקים שלו צפויים להיות ביפנית בלבד. יהיה מעניין לראות אם השיווק למערב של הקונסולה, בהנחה ויהיה כזה, יהיה שונה.

באופן אישי, ה-Game Gear Micro נשמע מעניין, גם אם הוא מעט יקר. יש שם כמה משחקים שכפי שציינתי נשמעים מעניינים, אבל כמובן, בתנאי ומשחקים אותם באנגלית. מה שיהיה מעניין הוא להבין אם ה-Game Gear Micro יהיה גם נוח לשימוש, על אף הגודל הפצפון שלו. גם אם לא, הוא כנראה יהיה אביזר מגניב שאפשר יהיה להציג לחברים, שזה גם טוב.

מעבר ל-Game Gear Micro, יהיה מעניין לראות אילו עוד הפתעות מחכות לנו מצד Sega. אחרי סדרה של משחקים מעניינים השנה, ביניהם Persona 5 Royal שאני אהבתי, אבל גם משחקים מגניבים אחרים כמו Sakura Wars, יש לי הרגשה של-Sega תהיה שנת 60 פורה. הפעם הבאה שאנחנו יודעים בודאות ש-Sega תציג לנו משהו מעניין היא ב-23 לחודש, שאז Sega צפויה להשתתף בתערוכת New Game Plus Expo.