חמוד ביותר, ומאתגר בהחלט, Bake 'n Switch יעזור לכם לגלות מי הם החברים האמיתיים שלכם, בין אם אתם משחקים איתם יחד כקבוצה או נגדם.

בגיימסקום 2019 נחשפנו לראשונה למשחק האפיה התחרותי Bake 'n Switch, ועכשיו סוף סוף אפינו לכם ביקורת של המשחק המקסים והשובה הזה.

האתגרים לאופה המתחיל

Bake 'n Switch בעצמו הוא משחק די פשוט: יש מגוון רב של בצקים בצורות שונות שאותם אנחנו צריכים לאסוף, לאחד אותם לבצק ענק אחד, ולזרוק אותם לתנור כדי לקבל נקודות. קל, רק שאז בואו נוסיף לזה את העובדה שהבצקים החמודים האלה זזים לכל מקום שרק בא להם. כן, צריך ממש לרדוף אחריהם במטרה להשליך אותם לאפייה. בנוסף, כשאתם רחוקים מדי מהתנור, יהיה עליכם לזרוק אותם ממקום למקום ובתקווה לא לאבד אותם כדי להתקרב לתנור.

כשאתם משחקים ביחד, ניתן להשליך את הבצק לחבר הקבוצה שלכם והוא יהיה זה שישליך את הבצק לתנור. אבל כשאתם משחקים אחד נגד השני, אתם צריכים לקוות שהחברים שלכם לא יגנבו לכם את הניקוד.

Bake 'n Switch הוא משחק מבוסס שלבים, כך שכל שלב שאתם עוברים מזכה אתכם בניקוד בצורת כוכבים, שאותם צריך כדי להתקדם לשלבים הבאים. כל משחק כזה, בין אם אתם משחקים בקבוצה או נגד חברים, אורך בערך כשתי דקות. הדקות הללו הופכות לכאוטיות במיוחד ככל שיש יותר שחקנים מאחר וכמות האתגרים והקושי עולים.

תוכלו לבחור בין דמויות שונות לשחק, שלכל אחת יש יכולות שונות. הדמויות חמודות וצבעוניות ונחמד לנצל את הכוחות המיוחדים שלהן כשמתאפשר. נוסף לדמויות איתן נתחיל, אפשר יהיה לפתוח דמויות חדשות ונוספות ככל שנתקדם ונצליח בשלבים. זה ממש נחמד שכן העיצוב שלהן מעניין וכיף לחקור את שלל היכולות שלהן.

מה שמוצאים במטבח

בנוסף למאפים המתוקים בצורות שנות שתפגשו, כגון תוכים, קופים, ואפילו ארמדילו, יש גם יצורי עובש ריריים וירוקים שבאים לתקוף את הבצקים האלו. חלקם פשוט מקטינים את הבצקים שעבדתם קשה להגדיל, ואילו אחרים עושים את זה וגם יכולים להדביק את השחקנים לעובש.

אם התפלצות הללו לא מספיקות, יש מגוון רחב של פלטפורמות עליהן נשחק שיכולות להיות קטלניות וקשות לא פחות. נכון לעכשיו, במשחק יש שלבים באי טרופי ובאי מדברי. שם יש מגוון רחב של שלבים רבים ומגוונים שבהם תוכלו להתקדם. השלבים יהיו שונים בין מצבי המשחק השונים כשאתם משחקים ביחד או אחד נגד השני, והמטרות שלהם שונות.

אתגר רציני נוסף הוא התנור. יש לתנור מספר אפשרויות בכל שלב ושלב. למשל, הוא יכול לדרוש צורות שונות של לחמניות ולהחליף את דעתו מיד כשיקבל את שרצה. לפעמים הוא דורש אותן ב"טעמים" מסויימים, ויש שלבים שבהם הוא גם דורש צורות וטעמים וגם זז סביב הפלטפורמה. זה גרם לי למעוד וליפול לא מעט פעמים וכמובן להרגיז את התנור כשלא שמתי לב כשהוא רצה בצק בטעם אבטיח.

איך לאפות ביחד ולשרוד

כמו שאתם אולי מכירים מהחוויות במטבח, לפני העשייה מומלץ תמיד לקרוא את ההוראות היטב לפני שמתחילים. זה חוסך המון תיסכול, בילבול ובלגן מיותר. למרבה הצער, היוצרים של Bake 'n Switch דילגו על השלב הזה וניגשו ישר לאפיה. המשחק מותאם לשחקנים עם גיימפאד, אז בתור אחת שמעדיפה מקלדת, נתקלתי בלא מעט אתגרים. עם הכניסה למשחק, היה עלי לנחש איזה מקשים רלונטיים אליי או לא, ולקח לי אקסטרה זמן להבין שאין לי שימוש בעכבר כלל.

כשאתם משחקים ביחד, עליכם לעבוד כצוות ולוודא שהתקשורת בינכם טובה, כי אם לא, תוכלו להגיע למצב שבו יש "יותר מדי טבחים" במטבח אחד. אבל עם תקשורת טובה, תצליחו לאפות יותר לחמניות ולהתגבר על יותר מפלצות רעבות לבצק. כששיחקנו שניים, דאגנו לסייע זה לזה עם המפלצות שבדרך ואפילו העברנו אחד לשני בצקי ענק שהכנו כדי לאפות אותם ובכך ניצחנו את השלב. זה היה מאוד מספק לראות את התוצאות כשעבדנו כצוות והצלחנו יחד.

כששיחקנו אחד נגד השני, הכאוס שנוצר במשחק בעקבות הקשיים בשלב הביא אותי פעם אחת להתייאש ולהתחיל להכשיל שחקנים אחרים, אבל היי, מעולם לא הצטיינתי בלשמור על ניקיון בזמן בישול. אני חייבת להודות שהמשחק, שאמנם נראה תמים ומתוק ברמות, הערים עלינו אתגרים רבים ומכשולים לא פשוטים. אחד הדברים שהקשו עלינו במיוחד היה הצורך להבין לבד את הלך השלב והדרישות שלו מהשחקנים. לא פעם נכשלתי בעקבות כך, למשל דרכתי על לבנה לחיצה וגיליתי שהיא למעשה מכשול שהעיף אותי מהלוח וגזל ממני זמן יקר מהמשחק.

bake n switch

את המשחק תוכלו לשחק ביחד, עד ארבעה שחקנים באותו חדר, אבל גם לשחק במצב מקוון, ולהזמין חברים לשחק איתכם (אבל הרבה פחות כיף לריב מרחוק).

גם אופה וגם יפה

מאחר ו-Bake 'n Switch הוא משחק די פשוט של תחרויות קצרות, הדמויות לא משדרות אישיות מעניינת במיוחד, אבל העיצוב שלהם מדליק ומתקתק במיוחד. העיצוב שלהן יחודי, והן ברורות מאוד בכל שלב שבו נהיה. לכן לא קרה לי שהתבלבלתי עם הדמויות סביבי, שזה מצויין ואפילו די קריטי במשחק בז'אנר. הלחמניות גם הן חמודות במיוחד, ובאמת עושות חשק לאסוף את כולן ולא רק בשביל הניקוד.

למרות שהמשחק מוגבל ל-60Hz בלבד, האנימצייה שלו נהדרת, צבעונית, ומתוחכמת במידה. כפי שציינתי קודם, המשחק הוא בשלבים, וניכר שבכל שלב במשחק הייתה מחשבה והשקעה על הנראות והאתגרים וכמובן הגרפיקה שמחברת זאת. כך למשל, באזור הטרופי, נמצא פריחה של מגוון רחב של צמחים, שיחים ועצים. הם כמובן שזורים בצורה מוצלחת מאוד בתוך השלבים עצמם.

המוזיקה שמלווה אותנו במהלך המשחק עוברת מרגועה לתחרותית כשאנו מדלגים בין המסך הראשי ובחירת השלבים ועד לתחרות עצמה. היא חמודה, מוסיפה למשחק אווירה כיפית, ולא מפריעה כלל להלך המשחק.

מהנה ומבדר למרות הקושי

Bake 'n Switch אמנם היה די מאתגר בהתחלה, אבל הוא ללא ספק משחק מלהיב ומהנה שכיף מאוד לשחק עם חברים במיוחד בתקופה הזאת. המשחק מציע מגוון רחב של דמויות, וישנן גם כאלו שתוכלו לפתוח ככל שתתקדמו. נוסף לכך, השלבים מגוונים ומאתגרים בכל מיני צורות ודרכים וזה רק מעיר את היצר התחרותי אף יותר.

הכתבה הראשונה עליו היתה הכתבה הראשונה שלי באתר, ועכשיו אני סוגרת שנה ומעגל עם סיקור מלא למשחק המשעשע הזה.

המשחק אינו דורש הרבה, ואחרי שאתם קולטים את המקשים, ואולי משחקים כמה סיבובים, הוא באמת פשוט להבנה ודי קל לשליטה. הדמויות המתוקות שלו, האנימציה המרהיבה והמוסיקה העדינה, משתלבים מצויין עם האתגרים שעומדים בפנינו השחקנים וגורמים לרצות להמשיך ולשחק עוד ועוד.

מפתחת: Streamline Games

מפיצה: Streamline Media Group

תאריך יציאה: 21 לאוגוסט, 2020

ז'אנר: מסיבות

זמין על: PC, Switch

בוקר על: PC

עותק הביקורת של Bake 'n Switch סופק על ידי המפיצה.