חברת SteelSeries, השיקה היום (שלישי) עכבר גיימינג אלחוטי חדש, ה-Rival 3 Wireless, המצטרף להכרזתה משבוע שעבר על אוזניות גיימינג אלחוטיות חדשות, ה-Arctis 9. סדרת Rival של SteelSeries כוללת עכברים בכל הרמות, כמו ה-Rival 3 וה-Rival 600 החוטיים וה-Rival 650 האלחוטי, כשהמשותף לכולם הוא עיצוב הפונה לקהל הגיימרים, עם דגש על נוחות האחיזה והשימוש, מבלי להתפשר על המראה.

האח החדש והאלחוטי במשפחת Rival

ה-Rival 3 Wireless כשמו כן הוא, עכבר אלחוטי, שבדומה ל-Arctis 9 החדשות, מנצל חיבור דואלי של WiFi 2.4GHz וחיבור BT 5.0, בכדי להבטיח קישוריות יציבה ומהירה בין העכבר לבין המחשב המאפשר זמן תגובה נמוך של 1ms (או 1000Hz). במילים פשוטות, בעוד שהעכבר אלחוטי – הביצועים דומים לאלו של עכבר חוטי.

טכנולוגיית ה-Quantum 2.0 החדשה של SteelSeries המוטמעת בעכבר החדש, המאפשרת ניצול יעיל של ערוצי ה-Wifi בדומה לראוטרים מתקדמים, כך שבנוסף לחיבור הדואלי העכבר ידע לבחור בערוץ ה-Wifi היציב ביותר הזמין לו, ובכך לא לפגוע בביצועים.

כפי שראינו גם בארקטיס 9 החדשות, החבר'ה ב-SteelSeries בהחלט הבינו שחיי סוללה ארוכים הם המפתח למוצרים אלחוטיים מוצלחים, ולכן ה-Rival 3 Wireless, המשתמש בסוללות AAA (אחת או שתיים לבחירת המשתמש), מאפשר למשתמש לא פחות מ-400 שעות שימוש, משמעותית יותר מהסטנדרט הקיים כיום לעכברי גיימינג של כ-24 שעות.

אחד הגורמים לאותו זמן שימוש ארוך, הוא החיישן החסכוני החדש של SteelSeries, שנקרא TrueMove Air ופותח במשותף עם חברת PixArt, עם ערכי CPI (ראשי תיבות של Counts Per Inch, דומה ל-DPI) שנעים בין 100 ל-18,000, עם יכולת בחירה בקפיצות של 100CPI.

ה-Rival 3 Wireless הוא עכבר ארגונומי המותאם אך ורק למשתמשי יד ימין (כלומר – לא אמבידקסטרי), ומותאם מבחינת המבנה שלו הן לגיימרים עם אחיזת Claw, והן לגיימרים עם אחיזת Fingertip. במבנה העכבר ניתן למצוא 6 כפתורים, מה שאולי עשוי שלא להספיק לאלו מכם הצריכים כפתורים רבים הניתנים לתכנות, אך לשחקי FPS – יותר ממספיק.

בעוד שלא מדובר על עכבר פרימיום יקר, ולכן החבר'ה ב-SteelSeries לא כללו אפשרות להחלפת משקולות בעכבר (כמו ב-Rival 600 וה-Rival 650), כן קיימת פה אפשרות לשחק עם משקלו של העכבר ע"י בחירת כמות סוללות ה-AAA שבתוכו, כך שאם תכניסו אחת משקלו יהיה כ-96 גרם, ואם תכניסו שתי סוללות, משקלו יהיה כ-106 גרם.

כמובן שגם ה-Rival 3 Wireless החדש לא שונה מרוב מוצרי הגיימינג החדשים כיום, ומגיע עם RGB (כי איך אפשר בלי), אך בצורה תכליתית יותר; תאורת ה-RGB מאפשרת לנו לדעת מה מצב הסוללה, בהתאם לצבע התאורה שתוצג, כך שלא תגיעו למצב שבו העכבר שלכם מחליט שנגמרה לו הסוללה פתאום באמצע משחק.

Rival 3 Wireless – מתי וכמה?

בשל העובדה שה-Rival 3 Wireless הושק היום (ה-22/9/2020), קשה לדעת בדיוק מתי הוא יהיה זמין לרכישה בארץ, וכך גם מחירן בארץ עדיין לא נקבע, אך מחירו מטעם SteelSeries העולמית הוא 60 יורו.