עכבר ה-Rival 3 של חברת SteelSeries מנסה לתת קצת מהכול ולא להתמחות בשום דבר, מה שיכול להתאים למי שצועד את צעדיו הראשונים בעולם הגיימינג ועדיין לא התביית על סגנון העכבר המתאים לו. לעכבר מבנה סימטרי לשתי הידיים אך הכפתורים הנוספים בצד שמאל, כך שהעדפה היא עדיין לגיימרים ימניים.

מי אתה, Rival 3?

כאשר פתחתי את הקופסה ושלפתי את עכבר ה-Rival 3 ממנה הוא מאוד הזכיר לי את Cooler Master CM310 שסיקרתי. שניהם עכברים סימטריים ושניהם פונים למי שמחפש עכבר במחיר כניסה לתחום הגיימינג. אני אישית אוהב את הרעיון הזה כי כמו שאני אומר בכל ביקורת, הציוד ההיקפי החשוב ביותר לגיימר הוא עכבר ומקלדת ועל כל השאר אפשר להתווכח. לפיכך, עכברים ומקלדות שפונים לקהל המתחיל ובמחירים נוחים הם מבחינתי מוצרים נהדרים היות וכך תמיד יהיה מוצר שיתאים למישהו, וכיוון שהעכבר בוחר את הגיימר, זה מאוד חשוב להתחלה בתחום.

Rival 3 מגיע במשקל נוצה של 77 גרם והוא מרגיש ממש קל ביד ונותן תחושה של המשך היד. על פניו זה דבר נהדר, אך אני אישית מעדיף עכברים כבדים יותר שנותנים לי פידבק על התנועות שלי. לתדהמתי אני במיעוט ורוב האנשים יעדיפו עכבר קל יותר; אם אתם כאלה, דעו שה-Rival 3 הוא מתמודד נהדר בתחרות על עכברים קלי משקל. 

לעכבר שישה כפתורים ששוב מפלים את השמאליים ולמרות העיצוב הסימטרי הכפתורים מותאמים למחזיקים ימניים. לטעמי, העיצוב שלהם שקוע מדי והקשה עליי למצוא את הכפתורים בלהט הקרב כאשר האגודל מגשש כלפי מעלה. לזכותם יאמר שההקלקה נשמעת ומורגשת ונותנת פידבק מצוין. באתי, הקלקתי. לעכבר תוחלת חיים מוצהרת של כ-60 מיליון קליקים וזה המון, יותר מלא מעט עכברי פרימיום שעולים פי שתיים ושלוש. לפחות מבחינת העמידות לא חסכו כאן.

העכבר Rival 3 נמצא בדיוק בגודל שבין אחיזת Palm לאחיזת Claw, כך שהוא מציע את שני האופציות אך שתיהן לא ממש נוחות. תשמחו לשמוע שזה לא כל כך נורא ומאפשר למי שעדיין לא מכיר למצוא את עצמו באחת מהתנוחות הללו – האחיזה יחסית נוחה למרות שהוא לא בנוי ממש לאף תנוחה. אני, שמשתמש במעין שילוב של Palm ו- Claw הרגשתי בנוח איתו, אך למי שיש כף יד גדולה לא יצליח להסתדר באחיזת Palm. כמו כן, המבנה הסימטרי היה לי מאוד נוח למרות היותי ימני, והעכבר עשוי מחומר נעים למגע.

עושה את מה שצריך

המערכת המצוינת של SteelSeries בשם Engine 3 מאפשרת לתכנת פקודות מאקרו לתוך הכפתורים באופן פשוט יחסית. אני אישית משתמש בהרבה פקודות מאקרו בעיקר במשחקי MMORPG, אך הם טובים להרבה משחקים שבהם נדרשות לחיצות רבות על מקשים. פקודות המאקרו מאפשרות לתזמן לחיצה על מקשים בסדר קבוע מראש על ידי הפעלה של מקש אחד.

המערכת מאפשרת גם שליטה על ה-DPI שמגיע עד לערכים של 8500. לכאורה מדובר במספר נמוך יחסית לעכברי גיימינג שמטפסים גם עד ל 20,000 DPI, אך כפי שציינתי בעבר, אין ממש מה לחפש בערכים גבוהים מ- 6000. הקושי בשליטה בעכבר באזור הזה שמור לשחקנים מנוסים והעכבר נהיה ממש עצבני בשלב הזה. אני מאוד אוהב את המשחק עם ה-Polling Rate שעליו הסברתי בסקירה על העכבר Cooler Master MM530 ובנוסף, ב-Rival 3 ניתן גם לתכנת את ה-Angle Snapping שעליו ארחיב מיד.

העכברים המודרניים מאוד מדויקים לעומת החיישנים הכדוריים של שנות ה-90, אך יכולת הדיוק הזו עלולה להיות לרועץ, כיוון שהיד האנושית לא מספיק מדויקת והעכבר שמחקה אותה בשלמות יהיה לא מדויק גם כן. לכן, מפתחים חכמים המציאו את ה-Angle snapping שלמעשה מיישר את הקו שמייצרת היד ומחליק את העקומה (למי שקורא את זה מהעתיד, אנחנו בעידן הקורונה אז זו מעין בדיחה פנימית שלנו). כך ניתן לצייר קווים ישרים יותר, יעיד כל מי שחתם על מסמך ב PDF וחשב שיצא לו ממש ישר.

עכברים מתקדמים כמו Rival 3 מאפשרים לבטל את הפונקציה של Angle Snapping וזה דבר נהדר שאני ממליץ עליו בכל פה, אם השימוש שלו לגיימינג. כאשר משחקים הקו שמוביל אותך לנקודה הוא פחות משמעותי, ויש משמעות גדולה יותר למיקום הסופי של הנקודה לעומת הדרך אליה. מה שעשוי לקרות במצב Angle Snapping הוא החלקה של הקו ואתם עלולים לסיים עם העכבר בנקודה שונה מהיכן שרציתם להיות. תעשו לעצמכם טובה ותבטלו את זה. העינית של Rival 3 היא גרסה מוחלשת של העיניות מהסדרות היוקרתיות אך היא עדיין עושה עבודה מצוינת, ולא נתקלתי בקפיצות או רעידות שלא היו אמורות לקרות.

ה-Rival 3 הוא עכבר נהדר ביחס למחיר ולמרות שהוא מגיע עם פתרונות זולים על מנת להוזיל עלויות הוא נותן תמורה למחיר איפה שזה באמת חשוב, בלי נתונים מפוצצים של DPI עם 5 ספרות ובלי סינכרון של ה-RGB למקלדת (כי למי אכפת?). מדובר בעכבר שנראה לא רע, מרגיש טוב ביד ועושה עבודה מצוינת במחיר משתלם. מי שמחפש את העכבר הראשון שלו בגיימינג, Rival 3 בהחלט יכול להיות אופציה רלוונטית.