אמנם וירוס הקורונה פגע בתערוכת המשחקים הגדולה E3 וגרם לביטולה, אבל חברות המשחקים לוקחות את המושכות ומציגות משחקים בעצמם. אתמול הייתה תורה של חברת Ubisoft שהראתה לנו טריילרים חדשים למשחקים הגדולים שלה וביהם גם משחק הויקינגים המצופה Assassin's Creed Valhalla. הטריילר הוצג בכנס Ubisoft forward שהועבר בשידור חי בעמוד היוטיוב של חברת המשחקים.

בסרטון חדש, אנחנו מקבלים הצצה למשחקיות חדשה הכוללת פשיטה על ארצות זרות, אך גם לחימה שמאפיינת את סדרת המשחקים. בנוסף, קיבלנו הצצה לדמויות מעניינות וסביבות חדשות לחקור במשחק. בכתבה זו נסביר כל מה שראינו בסרטון המשחקיות החדש של Assassin's Creed Valhalla.

נלחמים ביחד, בגאווה

כזכור מההכרזה, Assassin's Creed Valhalla יתרחש באנגליה של המאה התשיעית ויתמקד בויקינגים הפושטים על אדמתה. במשחק ניכנס לנעליו (או נעליה) של אייבר (Eivor), ויקינג מנורווגיה אשר מטרתו היא להקים מושבה גדולה וחזקה בתוך המדינה העויינת, אך נראה שאף נתמסר בו לאורח חייהם של הויקינגים הכולל פשיטות על איים שונים, תהילה, שתיה מרובה ושיט בספינה.

פשיטה על ארצות זרות היא חלק נרחב במשחק ויש לה משמעות רבה; במהלך המשחק תוכלו לשוט בין איים שונים באנגליה ובשלבים מסוימים תהיה לכם אפשרות לפשוט על המקום. בשלב זה, אייבר ינשוף בקרן ותתחיל הפשיטה. ההיבט המעניין הוא שכאשר הפשיטה מתחילה, כל צוות הספינה מגיע ועוזר לאייבר, זאת בניגוד למשחקים קודמים בסדרה שבה הדמות הראשית הייתה צריכה להילחם לבד. כאשר תפשטו על איים חדשים תוכלו להצית אותם באש ולהילחם בקרבות ברוטליים נגד המקומיים כדי לכבוש אותה. כמו כן, במידה ואחד מהשותפים שלכם קרוב למוות, תוכלו להחיות אותו, בהנחה שאין לידכם עוד אויבים שיפריעו לכם.

אם תצליחו בפשיטה ותבזזו הרבה משאבים שונים מהאי, תוכלו לקבל עוד ציוד חדש ומשודרג להתיישבות שלכם. אלו יעזרו לכם להפוך להתיישבות גדולה חזקה כיאה לויקינגים גאים. בנוסף, תגייסו לשורותיכם לוחמים נוספים ומתיישבים חדשים, דבר הנחוץ להגדלת כוח ההרתעה והקולוניה שלכם. בתוך ההתיישבות תוכלו לנוח בין כל המסעות שלכם, ותהיה לכם מפה שבה תוכלו לראות את בעלי הברית שלכם וגם מקומות חדשים עליהם תוכלו לפשוט. לפיכך, מאוד חשוב לשמור ושדרג את ההתיישבות שלכם.

ברוטלי אך מחושב

Assassin's Creed Valhalla בדומה לשני המשחקים הקודמים בסדרה, יהיה בסגנון משחקי תפקידים, כך שהמטרה היא להעלות את אייבר ברמות כדי שנוכל להתמודד גם עם אויבים חזקים מאוד. ככל שתשדרגו את ההתיישבות ואת יכולותיה של הדמות הראשית, כך תוכלו לפשוט על מקומות ביתר בקלות. כמובן שגם הנשקים שתקבלו ותמצאו יתחלקו לפי רמות וככל שתשתפרו, תוכלו לאחוז בנשקים טובים יותר. במהלך הקרבות תקבלו נקודות ניסיון, וכאשר תאספו מספיק נקודות תוכלו לשדרג את יכלותיו של אייבר.

אייבר הוא לוחם מיומן שיכול להלחם גם מרחוק וגם מקרוב, ויכולותיו משקפות את זה. בסרטון ניתן לראות שימוש בחץ וקשת וכן בגרזיני זריקה שיכולים להמם את האויבים שלכם ולהקל עליכם בהריגתם. מעניין שבמקור, הויקינגים השתמשו בחץ וקשת בעיקר לציד אך כאן נראה שניתן להשתמש בנשק זה גם עבור לחימה מרחוק. לאייבר יש גם יכולת לתפעל נשק מיוחד – צלצל (Harpoonׂׂ). בעזרת הצלצל תוכלו למשוך אליכם אויבים רחוקים וכן לכרות את ראשם בברוטליות.

בלחימה מקרוב יש לנו יותר אפשריות: לאייבר יש יכולת להחזיק שני נשקים בו זמנית (כולל שני מגנים), בנוסף לחץ וקשת. למעשה, המשחק נותן לכם יד חופשית להילחם באיזו דרך שתרצו, ואתם יכולים לבחור את הנשקים האהובים עליכם ואת סגנון המשחק המועדף עליכם: יהיה זה התקפתי וברוטלי, או הגנתי ומחושב. אלו היבטים חשובים שכן במהלך המשחק יהיו הרבה אויבים חדשים שיכולים לתקוף אתכם, בקבוצות או לבד. כמו כן, האויבים יכולו לזרוק עליכם דברים בסביבה כמו בוץ כדי לעוור אתכם, או אפילו גופות של אויבים שהרגתם כך שתצטרכו לחשוב היטב באיזה נשקים תשתמשו ובאיזה תזמון.

להתחבא, לטייל ולחקור

מעריצי Assassin's Creed מכירים את היכולת של הדמות להתחבא בעזרת אובייקטים בסביבה, למרות שיכולת זאת נעלמה במשחקים האחרונים. אל חשש, ב- Assassin's Creed Valhalla היא חוזרת ובגדול. בסרטון המשחקיות ראינו את היכולת של אייבר להשתלב בין אנשים ובכך להתחמק מאויבים שרודפים אחריו או להרוג שומרים בשקט, כמו מתנקש אמיתי. כך למשל, תוכלו להיטמע בתוך קבוצת אנשים באמצעות הגלימה של אייבר כמו גם לשבת על ספסלים ולהעמיד פנים שאתם מכינים אוכל כדי להתחמק מאויבים. ברגע הנכון תוכלו להפתיע את האויבים ולהרוג אותם באמצעות הלהב הנסתר (hidden blade) והמוכר.

כיאה למשחק עולם פתוח, Assassin's Creed Valhalla מעודד את השחקנים לחקור את הנופים השונים של אנגליה העתיקה. במהלך הסרטון ראינו מראות חדשים כמו ביצות והרים מושלגים, אך גם ערים עתיקות ומקומות מלבבים. בכל אחד מהם תוכלו למצוא נשקים חדשים, משימות צדדיות וגם אויבים חדשים להילחם בהם. כמובן, שאם תטיילו בעולם הרחב של המשחק תקבלו יותר נקודות ניסיון כך שבהחלט שווה לטייל ולחקור, ולא רק להילחם באויבים – רק תיזהרו לא לטייל יותר מידי באנימוס.

הסרטון אמנם קצר יחסית, אך הראה הרבה אלמטנים והיבטים חדשים לצד כאלו שיותר מוכרים לחובבי הסדרה. אלו יהפכו את המשחק למאוד מעניין, גם אם אתם רק רוצים להרגיש כמו ויקינגים. Assassin's Creed Valhalla ייצא בתאריך 17 בנובמבר ל- PlayStation 4, Xbox one ולמחשב האישי, ואף יגיע לקונסולות הדור הבא, PlayStation 5 ו- Xbox Series X.