אחרי ביטולים והזזות של תחרויות וטורנירים בשל וירוס הקורונה המתפשט, הוחלט לבטל את אחד מכנסי הגיימינג הגדולים, E3 2020. הכנס מאחד תחת קורת גג אחת את כל מה שקשור בגיימינג, ובמהלכו מפתחות, מפיצות ויצרנים חושפים את הפיתוחים האחרונים שבאמתחתם ועוד הרבה יותר. בין מיצגי הכנס ניתן למצוא טריילרים חדשים למשחקים שכבר ידוע שהם בפיתוח יחד עם הכרזות מסעירות על משחקים חדשים.

הכנס, שהיה אמור להתקיים בין ה-9 ל-11 ביוני 2020 בלוס אנג'לס בוטל לאחר התיעצות עם כל הנוגעים בדבר. זוהי החלטה קשה, שכן כנסים בסדר גודל כזה מתוכננים חודשים מראש ובטוח שהושקעו כבר המון משאבים לקיומו. מצד שני, החשש הגדול שהמשבר שנגרם עקב וירוס הקורונה ימשך עד תאריך הכנס שבו צפויים להשתתף מעל 65,000 משתתפים (על סמך מספר המשתתפים בשלוש שנים האחרונות) היטה את הכף.

הצוותים שמאחורי הארוע ידאגו כמובן לספק החזרים מלאים למציגים והמשתתפים המאוכזבים, מה שאומר שהם יספגו את ההפסדים בעצמם. בנוסף לזה, הם עובדים על אפשרות של מיצג מקוון כדי להביא לקהל את החידושים האחרונים בתעשיית הגיימינג ביוני 2020, מבלי כנס פיזי. פרטים ועדכונים אודות מיצג זה יהיו באתר התערוכה.

אחד המיצגים הגדולים בכנסי E3 הוא המיצג של מיקרוסופט אותו מוביל ראש חטיבת Xbox של מיקרוסופט, פיל ספנסר. לא הרבה לאחר ההכרזה הרשמית על ביטול הארוע פיל צייץ מחשבון הטוויטר שלו ואמר כי "בהינתן ההחלטה הזו, השנה נחגוג את דור הגיימינג הבא עם קהילת Xbox וכל מי שאוהב לשחק דרך ארוע Xbox דיגיטלי". הוא המשיך והכריז ש"פרטים על התזמון ועוד ינתנו בשבועות הקרובים".

הכתב והאינסיידר ג'ייסון שריר (Jason Schreier) התייחס לביטול התערוכה וציין שמקורות שלו מ-Warner Bros Games אמרו שהחברה תכננה להציג מספר משחקים בכנס שבוטל. משחקים אלה כוללים משחק של הארי פוטר, משחק של באטמן, ומשחק אלמוני של המפתחת Rocksteady. לפני יותר משנה נכחנו להדלפה לכאורה של משחק תפקידים אפל בעולם של הארי פוטר, ויתכן ומדובר בו.

יהיה מעניין לראות את הפתרון אליו יגיעו מארגני הכנס מצד אחד, וחברות הגיימינג מצד שני. על פי הציוץ של פיל, Microsoft כנראה ישחררו את ההכרזות והעדכונים שלהם במצגת נפרדת, מה שמעלה את המחשבה שזה מה שיקרה עם חלק גדול מחברות הגיימינג הגדולות שתכננו להציג בכנס בעוד שהמיצג הדיגיטלי של E3 2020 יפנה יותר לחברות הקטנות ומפתחי האינדי.

מה שנותר לנו זה לקוות זה שההתפשטות תעצר, שהחולים יבריאו בקרוב ושלפחות את כנס Gamescom 2020 לא יבטלו.