אז ראינו כבר ש-ASUS מתכננת דברים גדולים ל-Gamescom, וזה כמובן לא דבר מפתיע היות וכל שנה ASUS, ובפרט מותג הגיימינג פרימיום שלה – ROG, משיקים באופן מסורתי את המוצרים החדשים שלהם בתערוכה. וכמו שעון שוויצרי – גם השנה אנחנו מקבלים מבול של השקות.

זה התחיל בתחרות נושאת פרסים שאיפשרה לגיימרים מסביב לעולם, גם כאלו שלא נוכחים פיזית בתערוכה, לזכות במוצרים חדשים של מותר ASUS ROG, וממשיך בהשקות שנערכו במסגרת אירוע NEVER STOP GAMING שהתקיים במסגרת אירועי התקשורת של ASUS @ Gamescom 2023.

Z790 – לוחות אם מעניינים במיוחד

הנושא הראשון שלנו הם שלושה לוחות אם חדשים בצ'יפסט Z790 המיועדים למעבדי אינטל מהדור ה-12, דור 13, וצפי לתמיכה גם בדור 14 העתידי. הלוחות הם ROG Maximus Z790 Dark Hero ,ROG Strix Z790-A Gaming WiFi II ו-TUF Gaming Z790-Pro WiFi, כששלושתם מגיעים עם תמיכה בתקן PCIe 5.0 החדש, ביחד עם DDR5 ומערכת קירור מתקדמת וחיבורים רבים שיאפשרו גמישות מקסימלית למשתמשים.

מלבד כך, שני הלוחות הבכירים מבינם, ה-ROG Maximus Z790 Dark Hero וה-ROG Strix Z790-A Gaming WiFi II יגיעו עם תמיכה בתקן WiFi 7 החדש והמהיר שיכול להגיע עד לכ-5.8 Gb/s, בעוד שהTUF Gaming Z790-Pro WiFi יגיע עם תמיכה בתקן WiFi 6E "בלבד".

בנוסף על כך, ASUS הציגה קונספט חדש ללוחות אם וכרטיסי מסך, שמאפשר לצמצם את כמות הכבלים במארז ע"י הגדלת כמות החשמל המסופק לכרטיס המסך דרך הלוח עצמו ישירות, כך שלא נדרשים מחברי ה-6 וה-8 פינים המוכרים לנו. לוח ה-TUF Gaming B760M-BTF WIFI D4 ביחד עם ה-ASUS GeForce RTX 4070 BTF, כשה-BTF הוא קיצור של Back To (the) Future, מהווים מוצרים ראשונים בליין הטכנולוגיה החדש הזה ומדגימים חיבורים GPU ללא כבלים, גם עם צריכת חשמל גבוהה ולא רק כרטיסים בסיסיים.

מלבד כך, ה-TUF Gaming B760M-BTF WIFI D4 מפנה את שאר המחברים שלו לצד השני, כלומר לצד האחורי של המארז. זה עיצוב חדשני שמאפשר לנו כגיימרים ובוני מחשבים לקבל מארז נקי יותר מכבלים שמסתירים את העיצוב של כרטיס המסך ולוח האם שלנו, ומפריעים בעין. רק נשאר לראות האם הפניית המחברים אחורה, בשילוב עם המחבר מהצד של ה-PSU, מאפשרים חיבור והעברת כבלים נוחה מהצד האחורי של המארז, שהוא גם כך צפוף במיוחד.

קירור נוזלי, ראוטר, מסכים וליין אבנגליון מלא של ציוד היקפי

בנוסף על לוחות האם, אנחנו מקבלים לא פחות מ-3 מסכים OLED חדשים למשפחת ROG Swift. מדובר על מסכי 32, 34 ו-49 אינץ ענקיים, שבנוסף להיותם מסכים גדולים במיוחד, גם מתהדרים בקצב רענון מהיר במיוחד של 240Hz (דגם ה-49 אינץ עם 144Hz "בלבד") וזמני תגובה מהירים של 0.03ms GTG. שלושת המסכים מגיעים עם ערכי בהירות גבוהים של מעל ל-1,000 ניט כל אחד.

כמובן שבתור מסכים למשפחת ROG הם כולם תואמים את שפת העיצוב של המותג הפונה לגיימרים, וכוללים גם תאורה תחתית עם לוגו ROG, וכן מערכת קירור מתקדמת לשמירה על פאנל ה-OLED קריר ומדויק גם בשימוש ארוך ואינטנסיבי.

בנוסף למסכים, ASUS חשפה ראוטר חדש, ה-ROG Rapture GT-BE98 Pro, שתומך בתקן WiFi 7 החדש והמהיר במיוחד (שיפור של 160% ביחס ל-WiFi 6E), המצטרף למשפחת הראוטרים האימתנית של החברה (כן כן, אלו שנראים כמו עכבישי ענק מלחיצים). לא כ"כ ברור מה יש לעשות עם מהירויות כאלה בארץ נכון לכתיבת שורות אלו, אך לאלו מכם שחושבים קדימה – זו יכולה להיות אופציה שצופה פני עתיד, שכנראה תדרוש גם החלפה של כלל הכבילה בבית.

מלבד כך, תוכלו למצוא רכיבי חומרה מבית ROG וכן ציוד היקפי מבית המותג במיתוג של ROG x Evangelion המבוסס על סדרת האנימה Evangelion הנודעת ובאים בצבעי אדום-כתום בוהקים. במסגרת המיתוג תוכלו למצוא את לוח אם ROG Maximus Hero, כרטיס המסך ROG Strix GeForce RTX, את המצנן AIO ROG Ryujin, את המארז ROG Hyperion, וכן ציוד היקפי מכל הסוגים.

כמות ההשקות הינה פשוט אדירה בתערוכה הזאת. אחרי כל מה שכתבנו פה מעלה אפשר לומר שמדובר בכמות מוצרים מסיבית, אך זה לא הכל – תוכלו למצוא גם קירור נוזלי חדש עם משאבה משופרת מסדרת TUF, גרסה חדשה ל-RTX 4090 עם קירור מתכת נוזלית ורדיאטור 360, בקר גיימינג חדש ROG Raikiri Pro, ספק כח חדש בהספק אדיר של 1200W ואפילו סוויצ'ים חדשים למקלדות שבנויים מחומרים מרוכבים חדשים.

למי מכם שרוצה להעמיק במוצרים החדשים ובהכרזות החדשות שהיו באירוע, תוכלו למצוא את עמוד ASUS ROG Never Stop Gaming Event.