ה-Sony LinkBuds S הן אוזניות TWS חדשות מבית SONY, שמגיעות עם סאונד 360 איכותי, משקל נוצה שיאפשר לכם להסתובב איתן יום שלם מבלי לעייף את האוזניים, חיי סוללה ארוכים ותוכנת AI שתאפשר לאוזניות להתאים את עצמן לפעילות שאתם מבצעים מבלי שתצטרכו להזיז אצבע.

את חברת SONY אין צורך להציג בתחום הסאונד והאוזניות, היות ומדובר באחת החברות הותיקות והגדולות ביותר בתחום. בעוד שהחברה נמנעת במופגן מכניסה לעולם הגיימינג עם מוצרי הסאונד שלהם, בעולמות הטכנולוגיה והסאונד החברה מקפידה לעדכן את ליין האוזניות שלה בכל שנה.

וכך, בעונה שעברה יצאו לשוק ה-Sony LinkBuds, עם העיצוב היחודי שלהן ששם דגש על איכות הסאונד, השנה הציגה החברה את ה-Sony LinkBuds S, שמהוות שיפור של האוזניות הקודמות, כשהיא לוקחת את הדגש על סאונד איכותי ותמיכה בסאונד 360, ומחזירה את מבנה האוזניות לתצורת ה-In Ear המוכר, עם שיפורים ביכולות ה-ANC שלהן.

אוזניות ביניים עם אלמנטים של פרימיום

אז נכון, חשוב לומר כבר עכשיו – ה-Sony LinkBuds S הן אוזניות שמיועדות לשוק המיינסטרים. הן לא אוזניות פרימיום, לא בתכולה שלהן ולא במחיר שלהן. אבל כן ניתן למצוא בהן אלמנטים השאולים מאוזניות הפרימיום של החברה, והדגש ששמו בסוני כשהם השיקו את ה-Sony LinkBuds S הוא על איכות הסאונד, ועל עיצוב נאה שמגיע במשקל נמוך במיוחד.

מבחינת העיצוב של האוזניות, SONY חזרו לעיצוב הסולידי המוכר של אוזניות TWS, כשהאוזניות נתפסות בתוך האוזן עם פקקי סיליקון (ולא עם ספוג כמו בחלק מהאוזניות הישנות יותר). המשקל שלהן הוא 4.8 גרם בלבד לכל אוזניה, מה שאומר שהן יכולות לשבת אצלכם באוזן במשך זמן רב ללא תחושת עייפות באוזניים.

האוזניות מגיעות ללא לחצנים פיזיים, אלא לחצני מגע. מצד אחד – זה בהחלט נראה ומרגיש טוב יותר, אבל בפן הפרקטי זה מעט בעייתי, שכן כל נגיעה לא רצונית באוזנייה (לדוגמה – אם האטימות לא מספיק טוב לכם, או אם חשבתם שהאוזנייה יצאה טיפה מהאוזן) מובילה למעשה להפעלת פונקציה שלא התכוונתם להפעיל, כך שאם בטעות נגעתם באוזניה השמאלית, מצב השמע הסביבתי יופעל.

מבחינת איכות הסאונד, ה-Sony LinkBuds S בהחלט שוות את העלות שלהן, ואיכות הסאונד שהן מספקות בהחלט ניתנת להשוואה עם אוזניות TWS פרימיום שקיימות בשוק. בנוסף על כך, האוזניות תומכות בסאונד היקפי 360 מעלות, שמאפשר להאזין לטראקים יעודיים עם מוזיקה כיוונית – מאוד נישתי, אבל בהחלט מאוד מעניין (לא קיים ב-Spotify, לדוגמה) ומאוד נחמד לשמיעה.

מבחינת זמן סוללה, באופן רשמי סוני מציגה זמן ניגון של 20 שעות, כשהאוזניות עצמן מחזיקות 6 שעות של נגינה, ועוד 14 שעות על חשבון הקייס. בפועל אני בהחלט יכול לומר שגם לאחר יומיים-שלושה ללא טעינה, לא נתקלתי בבעיה עם האוזניות. אך אלו מכם שמשתמשים באוזניות במשך זמן רב רצוף יכולים להיות רגועים שהן אכן יחזיקו למשך יום שלם, אך בהחלט כדאי לחבר אותן בלילה לטעינה.

המארז של האוזניות הוא גם בעל מראה סטנדרטי, אך התחושה שהוא מקנה במגע היא של פלסטיק זול, גם אם בפועל הוא שרד נפילות רבות בלי בעיה ובלי נזקים. הפתיחה של המארז קלילה (אם כי הסגירה מלווה ברעש נקישה חזק יחסית), והאוזניות נכנסות לתוכו ומוחזקות ע"י מגנט כך שלא יפלו – המגנט מעט יותר חזק מהרצוי, אבל לא נורא.

אוזניות עם המון פיצ'רים ו-AI חכמה

הפיצ'ר הראשון והחשוב ביותר הוא ה-ANC, או ביטול רעשים אקטיבי. ה-Sony LinkBuds S מגיעות עם ANC המבוסס על 2 מיקרופונים (אחד בכל אוזנייה), ומספק ביצועים שאפשר להגדיר כ-"טובים", אבל לא הרבה מעבר לכך. ה-Sony LinkBuds S לא מסוגלות להתחרות עם אוזניות כמו ה-WF1000XM4 ויכולות ה-ANC שלהן, אך ביחס לאוזניות מיינסטרים, הביצועים בהחלט מוצלחים.

בצד החיובי של ה-ANC, רעשי מנועים של כלי רכב כמעט ולא נשמעים כשהמצב מופעל, וכך גם רעשי הליכה למיניהם או רעשי סביבה של טבע (רוח, ציפורים וכו'), אך רעשי שיחה של אנשים סביבכם כן נשמעים, אם כי ה-ANC מעמעם אותם כך שאולי לא תצליחו להחמק מהם, אבל לא תצליחו גם לזהות על מה מדברים.

מעבר ל-ANC, אחד הפיצ'רים החדשים ש-SONY מתחילה להטמיע באוזניות שלה, וניתן למצוא גם ב-Sony LinkBuds S הוא מערכת AI המשנה את הגדרות השמע שלכם (איקוולייזר, מצב שמע וכו') בהתאם לסוג הפעולה שאתם מבצעים. כך לדוגמה אם המערכת תלמד מכם שאתם רוצים להפעיל מצב אמביאנט (Ambient) כדי לשמוע את הסביבה שלכם בזמן הליכה, היא תפעיל את המצב גם אם תשכחו לעשות זאת בעצמכם, ותשנה את האיקוולייזר (EQ) בהתאם לסאונד שהיא תקבל מהסביבה.

כפי שאמרנו, ה-Sony LinkBuds S תומכות בסאונד 360 (360 Reality Audio), מה שמאפשר להם להשמיע בצורה נכונה יותר את הסאונד בצורת סראונד היקפי מלא. נכון, רוב אפליקציית השמע ורוב השירים לא באמת תומכים בכך, אבל האודיופילים ומיטיבי הלכת מביניכם הולכים להתמוגג מיכולות הסאונד המיוחדות האלה, עם אפליקציות כמו TIDAL שכוללות עשרות טראקים שתומכים ב-360, ומספקים חוויה מיוחדת במינה.

התוכנה עצמה של האוזניות, שנקראת בפשטות "Headphones" נוחה ופשוטה לתפעול. האפליקציה תזהה את סוג האוזניות של Sony שחיברתן אליה, תציג את מצב הסוללה שלהן (ושל הקייס) וכמובן תאפשר לשחק ה-EQ וה-ANC, ואפילו תבקש מכם לצלם את האוזניים שלכם בשביל לבצע ניתוח של תצורת האוזן לטובת אופטימיזציה של סאונד ה-360.

דרך האפליקציה תוכלו גם לשנות את הפעולה של לחצני המגע בשתי האוזניות ולהגדיר אפליקציה שתפתח באופן מהיר (מה שנקרא – Quick Access) כשאתם שמים את האוזניות בעזרת לחיצה אחת, כך שתוכלו פשוט לשים את האוזניות, ללחוץ לחיצה אחת וזה ישר יפעיל את הפלייליסט שלכם מספוטיפיי.

Sony LinkBuds S – נוחות ויעילות

בסופו של דבר, הייתי מסכם את ה-Sony LinkBuds S בתור אוזניות טובות. נכון, אין להן שום אלמנט שימושי שמבליט אותן מעל השאר (אני מסתכל עליך 360 Reality Audio), אך מצד שני את כל מה שהן כן עושות – הן עושות טוב יותר מרוב האוזניות ברמתן.

איכות הסאונד שלהן בהחלט מרשימה, והמשקל הקל שלהן מאפשר להשאיר אותן באוזן יום שלם בלי לחוות שום סוג של כאב. תצרפו לזה יכולות ANC לא רעות וחיי סוללה טובים, ולמעשה קיבלתם אוזניות שהן good all around.

ה-Sony LinkBuds S זמינות ב-3 צבעים: שחור, לבן וצבע זהב בהיר. מחירן בארץ צפוי להיות כ-700 ש"ח, מה שממקם אותן מתחת לשוק הפרימיום (אזור ה-1,000 ש"ח) אך בסף העליון של שוק המיינסטרים.

אוזניות ה-Sony BinkBuds S סופקו ע"י נציגות Sony בישראל – חברת ישפאר.