ה-Rival 650 הוא עכבר גיימינג אלחוטי הפונה לגיימרים שמחפשים חופש פעולה מוחלט. בין אם בשל היותו אלחוטי, בין אם בקביעת המשקל ע"י משקולות, ובין אם ע"י מתן שליטה מלאה בפונקציות הכפתורים

ה-SteelSeries Rival 650 הוא, כפי שניתן להבין מהשם שלו, עכבר מסדרת Rival, הכוללת עכברים רבים נוספים (כמו ה-Rival 3 הקומפקטי), כשכולם מיועדים לגיימרים. ה-Rival 650 הוא למעשה הגרסה האלחוטית של ה-Rival 600 המוצלח (שבעצמו נחשב לאחד העכברים הטובים ביותר בשוק), ומביא את בשורת הפרימיום של SteelSeries, ללא פשרות, אל עולם ה-Wireless.

הספיידרמן של העכברים – מדליק, מהיר וחזק

ה-SteelSeries Rival 650 מתחיל להרשים כבר כשמסתכלים על הנתונים היבשים שלו, עם טווח CPI (מקביל לערכי DPI) שבין 100 ל-12,000, עם אפשרות שינוי בקפיצות של 100. למי שלא מכיר, CPI, או Counts Per Inch, הוא בעצם כמות ה-"צעדים" אותו העכבר עושה עם כל אינץ' שהוא עובר. ככל שהערך גבוה יותר, כך העכבר יהיה מדויק יותר בתנועה שלנו.

בנוסף, ה-SteelSeries Rival 650 מאפשר לנו לבחור את ערך ה-Polling Rate שמתאים לנו בטווח שבין 125 ל-1000, עם ערכים קבועים של 125, 250, 500 או 1000. Polling Rate הוא מונח הנמדד בהרץ (Hz) ומתאר את התדירות שבה המחשב מקבל מהעכבר דיווח על מיקומו, דבר אשר משפיע על הפרש הזמן בין הרגע שבו הזזנו את העכבר, ועד שראינו את המצביע נע על המסך. ככל שהערך גבוה יותר – כך הפרש הזמן קטן יותר.

ה-Rival 650 מגיע עם מערכת של שני חיישנים אופטיים שנקראת TrueMove 3 Plus, הכוללת חיישן עומק שנועד לזהות אם מרימים את העכבר כבר לאחר הרמה של חצי מ"מ, וחיישן תנועה TrueMove 3 המאפשר תנועה מדויקת לחלוטין (אותם 12,000 CPI עליהם דיברנו קודם), כך שלעולם לא תפספסו את המטרה שלכם (או – לפחות לא באשמת העכבר).

אך למרות כל הטכנולוגיה הזאת, ה-Rival 650 מתהדר בלא פחות מ-24 שעות סוללה רצופות, או כפי שאומרים ב-SteelSeries – בלי שטויות של "נגמרה לי הסוללה" יותר. בנוסף על כך, העכבר מצויד בטכנולוגיית טעינה מהירה דרך ה-USB המאפשרת שימוש של כ-10 שעות לאחר טעינה של 15 דקות בלבד. וכן, כמובן שניתן להשתמש בעכבר בזמן הטעינה כשהוא מחובר עם ה-USB, מה שהופך אותו בעצם ל-Rival 600. לא רע בכלל.

Rival 650 stripped

עכבר פרימיום בכל רמ"ח איבריו

אחרי שעברנו על המפרט הטכני של העכבר, נעבור להסתכל על הפרטים הקטנים שעליהם חשבו ב-SteelSeries, שהופכים את ה-Rival 650 לעכבר פרימיום אמיתי, ולא רק עכבר עם מחיר פרימיום שמתיימר להיות יוקרתי.

כבר כשתחזיקו את העכבר, תוכלו להרגיש שאיכות הבנייה היא ברמה גבוהה. למרות שהוא יחסית קטן בגודלו, הוא לא מרגיש זול והפלסטיק בו מרגיש עמיד ואיכותי. הגימור בנקודות האחיזה (כף היד, אגודל, אצבעות) הוא גימור חלק ונעים למגע, שגם נראה טוב, וגם מרגיש טוב. החיסרון היחיד שלו הוא שקל להשאיר עליו סימנים, מה שצפוי בקיץ הישראלי החם לאחר כמה שעות (טוב נו, דקות) משחק.

ל-SteelSeries Rival 650 יש אפשרות לשליטה על המשקל שלו באמצעות משקולות, כך שלא משנה אם אתם אוהבים את העכבר שלכם קל או כבד – תוכלו למצוא פתרון שיניח את דעתכם. בתוך הקופסה תמצאו סט של 8 משקולות קטנות של 4 גרם, כך שתוכלו לשחק עם משקלו של העכבר החל מ-121 גרם ועד 153 גרם. תאי המשקולות הפנימיים של העכבר מאוד נוחים לתפעול, ומוחזקים במקומם ע"י שני מגנטים לכל תא, מה שמבטיח שלא משנה כמה פעמים תחליפו משקל – לא יהיה פלסטיק שישחק עם הזמן ויגרום לכיסוי ליפול.

למרות גודלו הקטן יחסית, ה-Rival 650 בנוי בצורה ארגונומית, ויתאים הן לשחקנים המחזיקים את העכבר בצורת Claw, והן לאלו המחזיקים בתצורת Palm. אך לאלו מכם שהם שמאליים ומחפשים עכבר גיימינג – לצערי העכבר הזה לא בשבילכם, היות והוא בנוי בצורה המתאימה לימניים בלבד.

גודלו הקטן של העכבר עומד לרעתו לאלו מכם שמחפשים עכבר גדול עם המון כפתורים לתכנות (כן שחקני MMORPG, אני מדבר אליכם). על העכבר תמצאו, בנוסף למקש ימני, מקש שמאלי, גלגלת וכפתור בחירת CPI (או DPI) רק שלושה כפתורים נוספים הניתנים לתכנות מלא. לגיימרים המשחקים במשחקים כמו CS:GO או כל משחק FPS כזה או אחר זה אפילו יותר ממה שצריך.

Rival 650 Front

החיסרון היחיד שהצלחתי למצוא בעכבר נעוץ בחיבור ה-Micro USB בחזית העכבר, המשמש לחיבור למחשב. החיבור נמצא יחסית עמוק בתוך העכבר, וקצת לא נוח לחבר אותו. בהחלט לא סוף העולם, אבל כשאתה כבר מוצא עכבר שבו הירידה לפרטים הייתה כל כך גדולה – אתה לא מצפה שיפלו בדבר כל כך קטן ומיותר.

מתוחכם ושרמנטי

כמובן שאי אפשר לשווק כיום מוצר גיימינג ללא תוספת של RGB, ואם אנחנו עוסקים במוצר שמוגדר כמוצר פרימיום, אז על אחת כמה וכמה אי אפשר בלי. ומה יש לומר? החבר'ה ב-SteelSeries לא אכזבו גם פה.

העכבר מגיע עם לוגו SteelSeries מואר, 2 פסי תאורה לאורכו וכן תאורה מובנית בגלגלת העכבר, כך שישנן 4 נקודות RGB שונות. מעבר לכך, ה-Rival 650 מאפשר שליטה על 8 אזורי RGB שונים – הגלגלת, הלוגו, ועוד 3 אזורי RGB שונים בכל אחד מהפסים האורכיים על העכבר – אין סוף אפשרויות!

עכבר גדול במחיר קטן

בעצם, אם נסכם את המחשבות שלי על ה-SteelSeries Rival 650, נוכל לזקק אמירה קצרה וחזקה – וואו. בכל הזמן שלי עם ה-Rival 650 בהחלט ניתן להרגיש שהחבר'ה שם ב-SteelSeries פשוט חשבו על הכל, ולא עיגלו שום פינה לפני שהחליטו לשחרר את העכבר לשוק. התוצאה? עכבר שבהחלט ראוי להיות עכבר דגל.

כפי שכולנו יודעים, שום דבר טוב לא מגיע ללא מחיר, וזו הנקודה הבעייתית השנייה של ה-Rival 650, המחיר שלו. הוא בהחלט לא עכבר זול, אבל במיוחד כשאנחנו חוזרים אחורה בביקורת ורואים כמה שהוא טוב וכמה הושקע בו – אנחנו יכולים להבין למה.

RIVAL 650 MOOD

את ה-SteelSeries Rival 650 ניתן לרכוש בארץ במחיר של כ-500-550 ש"ח, מה שממקם אותו בשורה אחת עם העכברים היותר יקרים בשוק, אבל כפי שאמרנו: על איכות – משלמים.

עכבר ה-SteelSeries Rival 650 סופק לביקורת ע"י נציגות SteelSeries בישראל