ה-Razer Viper Ultimate הוא עכבר גיימינג אלחוטי שמייצג את הטופ שיש ל-Razer להציע לגיימרים. הוא נוח וקל משקל, אבל כולל בתוכו טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת תנועה מהירה ומדויקת על כל משטח ובכל סיטואציה, כך שלא משנה במה אתם משחקים – העכבר לא יאכזב אתכם.


כל מי שמכיר את עולם הגיימינג יודע שהעכבר הוא כנראה האביזר ההיקפי החשוב ביותר לשחקני PC, יותר מהמקלדת ומהאוזניות, ללא עכבר ברמה גבוהה כנראה שתמצאו את עצמכם מחטיאים יותר, נפגעים יותר, ומנצחים פחות.

כפועל יוצא מכך, מגוון העברים הקיים בשוק הוא ענק ומגוון, אך בתוך המגוון הגדול הזה, ישנם כמה עכברים בודדים שבולטים מעל כל השאר, ומייצבים את עצמם בתור הטופ של העכברים. כזה מתיימר להיות ה-Razer Viper Ultimate, שהוא למעשה הגרסה האלחוטית לעכבר ה-Razer Viper המוכר והמוצלח.

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ולאט לאט אתה מגביר

הגישה של החבר'ה ב-Razer היא דיי פשוטה אם מסתכלים הרעיון שמאחורי העכבר: יש לנו עכבר מוצלח ואהוב במיוחד (ה-Viper הרגיל), אז למה לא לקחת אותו, ופשוט להפוך אותו לאלחוטי? ובום, נולד לו ה-Razer Viper Ultimate.

אם נסתכל על הנתונים היבשים שלו, נראה שמדובר על מפלצת טכנולוגית מתקדמת, עם ערכי DPI בין 100 לבין 20,000 בקפיצות של 50DPI, ערכי Polling Rate של 125Hz, או 500Hz או 1000Hz, ומהירות עקיבה של 650IPS. בהחלט נתונים מרשימים, אבל מה זה אומר בעצם?

ובכן, ערכי ה-DPI הגבוהים בשילוב עם ערך Polling Rate גבוה מאפשרים ל-Razer Viper Ultimate להגיב בצורה מהירה ומדויקת לכל תנועה או מגע שלכם. בשילוב עם טכנולוגיית ה-Focus plus המובנית בחיישן, שמאפשרת התאמה עמוקה יותר לפרופיל המשתמש שלכם – התוצאה היא כנראה העכבר המדויק ביותר בשוק.

דרך תוכנת ה-Synapse תוכלו לשלוט בכל ההגדרות היבשות של העכבר, ובנוסף לבצע קליברציה (כיול) של חיישן העכבר בהתאם למשטח עליו אתם עובדים, ובכך להפוך אותו למדויק יותר, ומתאים יותר לפרופיל המשתמש שלכם.

Razer Viper Ultimate – מהירות ללא פשרות

כמובן שכל היכולות של העכבר זה טוב ויפה, אבל לא שווה כלום אם החיבור למחשב עצמו מתנהל בעצלתיים, וכאן נכנסת לתמונה טכנולוגיית ה-Razer HyperSpeed, שמבטיחה שיפור של 25% ביחס לטכנולוגיית תעבורת המידע הרגילה של עכברי הגיימינג המוכרים.

החשיבות של הטכנולוגיה היא עצומה. בעולם הגיימינג התחרותי כל שבריר שנייה יכול להיות ההבדל בין ניצחון להפסד. ה-Razer Viper Ultimate מחסל את הבעיה הזאת ובעצם מאפשר לכם מינימום השהייה בין תנועה/לחיצה על העכבר, לבין הרגע שבו הפקודה מבוצעת על המחשב (הפינג שלכם זו כבר בעיה אחרת).

בנוסף על כך, כחלק מטכנולוגיית ה-HyperSpeed, המתאם האלחוטי של העכבר יכול להפעיל מספר מכשירים, אז אם יש לכם עוד מכשירים של רייזר שתומכים ב-HyperSpeed תוכלו להשתמש במספר מכשירים שונים על אותו מתאם.

עכבר בניחוח פרימיום

העכבר עצמו שחור לחלוטין בחלקו העליון, פרט ללוגו Razer בחלקו האחורי שהוא למעשה תאורת ה-RGB של העכבר, כי אין מוצר גיימינג שמכבד את עצמו כיום, בטח של חברת Razer, שלא מגיע עם תאורת RGB כזו או אחרת.

העכבר הוא בינוני בגודלו, ולמרות שיש לי כף יד יחסית גדולה האחיזה מרגישה נוחה במיוחד. כשמשלבים את הנוחות הזאת עם משקל נמוך של 74 גרם בלבד (קרוב מאוד ל-Orochi V2 שהוא בכלל עכבר שמיועד לדרכים), ותקבלו עכבר שמאוד נוח לעבוד איתו, ואין צורך להתאמץ בתנועות, גם לא בתנועות מהירות וארוכות. העכבר פשוט משייט לו ללא כל מאמץ מצידכם.

איכות הבנייה ניכרת בתחושה שהעכבר מספק. למרות משקלו הנמוך, הפלסטיק לא מרגיש זול, אלא להפך – התחושה היא של חספוס קל מאוד, שמצד אחד מאוד נעים למגע, ומצד שני משפר את האחיזה, כך שאין סיכוי שהעכבר יחליק לכם מהיד, אלא אם אתם משחקים בשמש, בצהריים, באוגוסט.

אחד הדברים שאהבתי לגבי החומרים מהם עשוי ה-Razer Viper Ultimate, הוא שהעכבר פשוט לא צובר סימנים או טביעות אצבע. לא משנה כמה שיחקתי איתו וכמה היד שלי הזיעה בחום של הקיץ – גם אחרי 5 חודשי שימוש העכבר עדיין נראה כמו חדש, ומרגיש כמו חדש.

אלחוטי זה הכי אחי!

את ה-Razer Viper Ultimate אפשר לרכוש בשתי וריאציות שונות: עם עמדת הטענה (Dock) או בלי. העכבר שאצלי הינו הגרסה עם ה-Dock, ואני חייב לציין שהוא בהחלט שווה את התוספת הקטנה יחסית במחיר (כ-50 ש"ח). ברגע שיש לכם את עמדת הטעינה, אז כבל הטעינה של העכבר מתחבר אליה ישירות, וכך גם הדונגל (מתאם) USB הקטן של העכבר, והכל משתלב בצורה נוחה ויפה, עם תוספת תאורת RGB יפה ונעימה.

הטענת העכבר מתבצעת ע"י הנחת העכבר בצורה מסוימת על ה-Dock כך ששתי שיני המתכת מתחברות לעכבר. ההנחה דיי פשוטה ונוחה, וברגע שתתקרבו עם העכבר קרוב לאזור ההנחה, גם תרגישו מגנט קטן מסייע לכם בכיוון.
לאלו מכם שלא ירצו את ה-Dock, ההטענה מתבצעת ע"י חיבור כבל הטעינה לחלקו הקדמי של העכבר (ניתן כמובן להשתמש בו גם באופן חוטי).

מבחינת חיי סוללה, החבר'ה ב-Razer מצהירים על כ-70 שעות עבודה. בפועל? רק פעם אחת הגעתי למצב שבו הגעתי לאזור ה-30% סוללה ומטה, נטו מהסיבה שבסוף יום עבודה (או יום גיימינג) איתו אתה פשוט שם אותו על ה-Dock בצורה כל כך נוחה, והעכבר למחרת שוב על 100%. אבל גם כשהיו ימים ששכחתי לשים אותו, גם אחרי יומיים-שלושה של משחקים העכבר פשוט לא מתעייף, כך שאני חייב לומר – אין שום יכולת אמיתית להתיש אותו ולהגיע למצב של גמר סוללה.

ראשון בין שווים

בעולם עכברי ה-High End בגיימינג יש לא מעט מתחרים, כמו ה-SteelSeries Rival 650 המעולה או ה-Logitech G502 שזוכה לאהדה רבה, אבל גם בתוך העולם הזה ה-Razer Viper Ultimate הוא בהחלט עכבר שמסוגל להתבלט. הוא בדיוק בגודל הנכון, הוא קל משקל, הוא מדויק, הוא מהיר והוא פשוט מאוד נוח.

הגעתי אליו אחרי שימוש ארוך מאוד באחד המתחרים הישירים שלו, ואני יכול לומר בוודאות שאני לא מתחרט לרגע על המעבר, ושה-Razer Viper Ultimate הוא עכבר שפשוט תענוג לשחק איתו. מעבר לנוחות ולתחושת האיכות שלו – הוא פשוט לא מאכזב לרגע.

למי שירצה לרכוש את העכבר בארץ, ניתן למצוא אותו בכ-650 ש"ח ביחד עם ה-Dock. למי שמוכן לפנות גם לאמאזון, ניתן למצוא את העכבר בשתי הוריאציות, במחיר של כ-480 ש"ח כולל משלוח ומיסים לגרסה עם ה-Dock, וכ-410 ש"ח לגרסה ללא ה-Dock.