חברת AOC מציגה 2 מסכי גיימינג חדשים מסדרת AGON.

המונח AGON, לקוח מיוונית עתיקה והוא מתאר מאבק, או תחרות. ביוון העתיקה אגון היה אירוע תחרויות שבו לקחו חלק אתלטים ואומנים. התחרות כללה אתלטיקה והיאבקות, ספרות ושירה. האגונים המפורסמים ביותר היו המשחקים האולימפיים שהיוו את הבסיס לאולימפיאדה שתהיה הקיץ בטוקיו.

למה אני מספר לכם את כל זה, ואיך זה קשור למסכים? אז השם הזה הוא לא מקרי. חברת AOC מאמינה שהמסכים שלה הם המסכים שמייצגים את העלית שבמסכים, ושסדרת AGON נועדה לתחרויות של הטובים ביותר. בין אם זה eSports ובין אם זה בבית. הדור החדש עובר ריענון ושיפור בביצעים לעומת קודמיו.

AOC AGON AG353UCG – מתאבק במשקל כבד

המסך הראשון אותו הציגה חברת AOC הוא לא פחות מ-"35 וזה ענק. לפני מספר שנים זה היה הגודל למסכי טלוויזיה בסלון. המסך העונה לשם הקוד AOC AGON AG353UCG הוא ממשיך ישיר של המסך מהדר הקודים באותו הגודל, רק שהפעם הוא מגיע עם קצב ריענון של 200Hz. המסך גם מגיע עם GtG של 2ms ו-Low Input Lag לתגובתיות ויזואלית טובה. אל דאגה, אני אסביר לכם אחת ולתמיד מה זה GtG.

המונח GtG מתאר את המעבר של הנורה בתוך המסך מאפור ללבן, משם לשחור, ובחזרה לאפור, Grey to Grey. ככל שהנורה עושה את זה מהר יותר היא יכולה להחליף צבעים טוב יותר ולהציג תמונה חדה יותר ונטולת מריחות, פיצ'ר שמאוד חשוב במשחקים מהירים. חלק מהיצרנים מציגים גם BtB שזה אותו הדבר, משחור לשחור. זה נקרא גם זמן תגובה.

אז זמן התגובה של המסך עומד על 2ms, קצב מהיר מאוד. כל זאת ברזולוציה של 3440X1440 (יחס של 21:9) וקיעור של 1800R שנותן תחושה של היטמעות במשחק. המסך מגיע גם עם VESA DisplayHDR, ניגוד של 2500:1 וכיסוי של DCI 90% (אי אפשר להסביר הכל היום, לאט לאט).

המסך מגיע חסר מסגרת, למעט הפאנל התחתון, והוא נוח גם ליצירת תוכן ועבודה בשל גודלו ונוחות השימוש בו. מעבר לפרטים הטכניים הוא מגיע עם ג'ויסטיק חמישה מצבים נוח לשימוש, ואני אומר את זה כי גם במסך שיש לי היום יש ג'ויסטיק כזה וזה באמת נוח לשימוש. מה שעוד מעניין זה שיש לו מתקן אחסון לאוזניות, ידית נשיאה, בשביל לקחת אותו לתחרויות, התאמת גובה, ומתלה VESA לקיר.

ה-AOC AGON AG353UCG צפוי להגיע לארץ בחודשים הקרובים ומחירו עדיין לא ידוע, אך באירופה הוא צפוי לעלות 2509 אירו.

AOC AGON AG273QZ – חזק יותר, מהר יותר, גבוה יותר

המסך השני של חברת AOC תחת מותג AGON הוא AOC AGON AG273QZ. זהו מסך בגודל 27" עם קצב ריענון של 240Hz. וזמן תגובה מזערי של 0.5Ms. את זמן התגובה הסברנו למעלה אז עכשיו נסביר בקצרה מה זה Hz, או "הרץ."

הרץ זה אירוע בשניה. למשל, שעון מתקתק ב-1Hz, כאשר כל שניה המחוג זז פעם אחת. במסכים הכוונה היא לקצב ריענון. כלומר, כמה פעמים בשניה המסך מרענן את התמונה ובכך לא מפריע לעיניים. ככל שקצב הריענון גבוה יותר, התמונה חלקה יותר ופחות מפריעה לעיניים.

המסך הזה מרענן את התמונה בקצב של 240 ריענונים בשניה. בנוסף לכך, זמן התגובה של 0.5ms אמור לסייע למסך להפיק תמונות חדות וברורות במהירות הבזק. מה שמקל על שחקנים תחרותיים להגיב במהירות ולקבל תמונה חדשה וללא מריחות. המסך מגיע ברזולוציה של 2560X1440 ותומך בתקן DisplayHDR400 VESA. מה שאומר שניתן להציג עליו משחקים וסרטים התומכים בטכנולוגיית HDR.

גם המסך הזה מגיע עם ידית נשיאה, מעמד ארגונומי הניתן לכיוון, וטכנולוגיות הממזערות את העומס הנוצר על העיניים כתוצאה מצפייה ארוכה במסך, כמו טורנירים ארוכים. למסך יש גם ששה מצבי משחק מתוכנתים וממשק חדש.

ה-AOC AGON AG273QZ אמור להגיע לישראל בחודשים הקרובים ואז גם יפורסם המחיר שלו. המחיר שלו באירופה עומד על 769 אירו.